Droge mond.

Hai,

Ik heb de laatste tijd nogal last van een droge mond, het is heel vervelend want iets drinken of eten helpt helemaal niets. Is er iemand die dit ook heeft of iemand die een oplossing weet? Ik had al gegoogled maar ik vond niet echt iets.

Ik heb het 's ochtends altijd.

Misschien door het weer? Ik verzin ook maar wat :’)
En 's morgens is het normaal, maar als je het de hele dag door hebt is het wel lastig.

speekselklieren activeren, kauwgom kauwen, citrus vruchten eten.

Ben je gespannen?

Ik ben niet gespannen, nee…
En ik denk niet dat het door het weer komt, ik heb het 's ochtends ook maar dan merk ik er altijd minder van.
Kauwgum krijg ik meestal alleen maar meer dorst van, maar ik ga het gelijk proberen!
Bedankt ;].

ik heb dat ook :astonished:

Klinkt zeer bekend. Ik zit ook echt de hele dag liters te drinken en kauwgom te kauwen, maar blijf dorst (nouja dorst, droge mond) houden. ; [
Dus dit is een upje.

drink je veel caffeine (cola, koffie, thee, chocola)
Want daar krijg je ook een droge mond van.

Wat helpt, lees ik net is:
veel kauwen (liefst suikervrije dingen zoals rauwkost of suikervrije kauwgom)
Want dat activeerd de speekselklieraanmaak.

Ik zou even naar de dokter gaan voor de zekerheid!

Mijn moeder heeft diabetes en zegt altijd dat ze een droge mond heeft en dat komt dus daardoor.
Maar betekend niet meteen dat je dat ook hebt hoor!

succes!

Ik had pas daar ook een periode lang last van, maar dan krijg ik daarna altijd last van mijn keel :stuck_out_tongue: Dus daar heeft het bij mij mee te maken

ik ging vandaag vet veel kaugum kauwen maar het helpt niets!
ik lust trouwens geen cola & koffie, thee drink ik zelden en chocola eet ik ook niet vaak.
ik wil niet met ieder klein dingetje naar de dokter gaan dus tja.

diabetes?

neee… anders zou ik toch wel meer symptonen hebben gehad? of niet?

Hey xxnadia! Een droge mond kan meestaal een gevolg zijn van te weinig speeksel aanmaak of gewoon het eten van zout voedsel. Eenvoudige maatregelen zijn: regelmatig water drinken overdag, suikervrije kauwgom, regelmatig de mond bevochtigen. Alcoholische dranken, koffie, sterk gekruid voedsel en mondspoelingen op basis van alcohol moeten worden vermeden. Mocht je roken, zou dit ook helpen om dit minder te doen of zelfs te stoppen.

Diabetes is een héél kleine kans. Wanneer iemand suikerziekte heeft, moet deze constant drinken en heeft die constant dorst. Je suiker zal laag staan en daardoor zal je je ook vaak duizelig voelen. Dus dit zal het waarschijnlijk niet zijn.

Vaak ligt het in de kleine dingen!

Ik ben geen dokter; dus mocht dit aanhouden kan een doktersbezoekje wel een aanrader zijn.

Succes!

late reactie maar bedankt! :slightly_smiling_face:
het is wel al minder geworden, dus misschien was het maar tijdelijk?
ik heb ook andere kauwgum gegeten dus denk ook dat het lag aan de kauwgum

Laat je even prikken op suiker bij de huisarts. Kan gewoon met een vingerprikje bij de assisente. Een droge mond kan namelijk duidelijk op suiker (hypo/hyper geen idee wat t ook alweer was?)

Google anders even op de symptomen. Misschien heb je ook andere klachten? Ga iig niet teveel water drinken want dan wordt het erger. Zout is beter.

Sorry voor inderdaad de late reactie, ik probeer altijd op de meest recente topics te reageren :slightly_smiling_face:.

Goed dat het bijna voorbij is! Het kan inderdaad aan de kauwgum gelegen hebben. Je ziet maar, soms ligt het echt in de kleine dingen!