droge lippen

ik heb al ongeveer een jaar last van HELE DROGE lippen (rond mijn mond :wink: ), ik moet ze elke dag zo’n 3 á 4 keer insmeren met vaseline en nu het kouder buiten wordt nog vaker. af en toe wordt het rond mijn lippen heel rood en lijk ik wel de joker :bored: (ik schaam me er best voor). ook heb ik best last van velletjes, die kan ik wel gewoon scrubben. ik ben al naar de huisarts geweest maar die weet er niet echt iets tegen. ALSJEBLIEFT HELP ME!!! ik wil hier niet mijn hele leven last van hebben.

Misschien moet je een lippenbalsem gaan gebruiken waar geen minerale olieen inzetten (die zitten namelijk wel in Vaseline en daar is het ook niet zo denderend voor sommige mensen). Ik heb zelf een potje van de Body Shop, Born Lippy. Die doen het voor mij heel goed.

Het kan ook aan je voeding liggen en aan het weer. Mijn moeder zegt dan altijd dat ik meer vitamines moet eten. Ikzelf gebruik de lip relief cream van Blistex, die werkt erg goed.

Ik heb de rosebud salve en die smeer ik op iedere keer voordat ik naar buiten ga. Helpt voor mij prima. Het schijnt dat lemony flutter (dat goedje van de Lush) op je lippen smeren ook kan helpen, maar daar zou ik een beetje mee uitkijken

Volgens mij mis je dan vitamine B?

Of je lippen zijn gewoon verslaafd geraakt aan lippenbalsems.

Je klinkt heel jong. Het lijkt er een beetje op dat je lippen er immuun voor zijn geworden. net als wanneer je je haar te vaak wast. Probeer eens om het niet meer te gebruiken. Begin daar anders mee in het weekend, zodat je niet ongemakkelijk op school zit.

Kijken of het dan beter word.