Droge huid.

Hello.

Ik heb een ontzettend droge huid, en nu boven mijn neus en ogen krijg ik allemaal schilfers en hier wil ik graag vanaf, gewoon omdat het niet zo charmant staat.

Iemand die een goede creme ofzo weet wat hier heel goed tegen helpt?

xxx

Daar heb ik ook last van gehad. Het beste wat je kunt doen is er sowieso
áf blijven. Verder dagcrème en nachtcrème. Dat werkt goed. En voor je lippen gewoon labello. Eventueel kun je ook nog licht vaseline en aftersun op je gezicht doen. Hoop dat je er iets aan hebt! (k)

ik gebruik zwitsal creme

Daar heb ik ook last van gehad. Het beste wat je kunt doen is er sowieso
áf blijven. Verder dagcrème en nachtcrème. Dat werkt goed. En voor je lippen gewoon labello. Eventueel kun je ook nog licht vaseline en aftersun op je gezicht doen. Hoop dat je er iets aan hebt! (k)

Scrubben met een milde gezichtsscrub en dagcreme van diadermine opsmeren na het douchen en voor het slapen gaan.

ik heb precies hetzelfde,
ik smeer mijn gezicht 's ochtends & 's avonds in met normale nivea
dat helpt echt goed en is goedkoop (:

goed scrubben om die schilfertjes weg te halen en een dag creme

ik heb vochtinbrengende creme dat werkt heel goed !

dat probleem ken ik zeer goed.

ik gebruik nivea dagcrème voor de gevoelige huid.
Zwitsal werkt ook heel goed!

ik heb er ook erg last van dus ik wil iedereen bedanken thanx :slightly_smiling_face:

bepanthen?

Toen ik jonger was had ik daar ook vaak last van, toen gebruikte ik zwitsal “op 't wangetje”. Dat werkte echt goed, alle schilfertjes waren toen altijd verdwenen.

Van scrubben en labello gebruiken krijg je er alleen maar last van. Bij scrubben haal je dode huidcellen weg, maar de bovenste lagen van de opperhuid horen juist uit dode huidcellen te bestaan. Dus als je het weg haalt, wordt er alleen nog maar sneller nieuwe huidcellen aangemaakt en overbodige dode huidcellen afgescheiden: door scrubben wordt het proces van schilfering versnelt. Niet doen dus! :wink:
Het klinkt vies, maar je moet je gezicht niet te vaak wassen, het liefst om de dag. Een weekje ofzo is het niet zo prettig, maar daarna heb je er geen last meer van.
Dag- en nachtcrèmes zijn vaak gewoon cosmetische troep, ik raad vaseline aan of clinique. Clinique is het enige dat écht goed is voor een probleemhuid.
(Ja, ik weet waar ik over praat, ik kom mijn hele leven al bij dermatologen).

Dat had ik vorige week ook! Echt zwaar irritant.
Ik heb het zoveel mogelijk vettig gehouden met Nivea en toen ging het gewoon weer weg!

Ik had daar vorig jaar heel veel last van, en nu heb ik bijna een vette huid. Dit deed ik om er van af te komen:

's ochtens douchen, gewoon je gezicht afspoelen met water, (1x in de week wassen, dan went het)
gezicht reinigen met reinigins melk (Nivea) en Tonic (Nivea). Daarna een vocht inbrengen de crème (Olaz action day).
Na het sporten Tonic van Nivea
's avonds make up weghalen & daarna ook weer reiniginsmelk en tonic.
1/2 keer in de week scrubben met een milde scrub (Dove)

Ik kwam er vanaf, maar ja, iedereen heeft een andere huid.

Ik heb dat altijd in de winter, en dan echt schilfers over mijn hele gezicht zo droog. lekker. En dan gebruik ik altijd gewoon zwitsal bodylotion als dagcréme, dat helpt best we goed en laat geen laagje achter zoals nivea créme ofzo.

Ik gebruik ook zwitsal, en het werkt echt goed bij mij. Ik heb een gemengde huid, dus soms kan die dus ook best droog zijn, of m’n handen kunnen ook nog wel eens ruw/droog zijn. Ik gebruik het bijna elke dag en als ik het een tijd niet gebruik merk ik ook dat m’n huid weer droog word. Dus het werkt bij mij in ieder geval wel. (;

ik heb een creme die is echt geweldig : echinacea
de naam zegt je waarschijnlijk niet maar het is echt geweldig je krijgt er echt een hele zachte huid van dat komt doordat er aloë vera in zit echt een aanrader!

Ik heb ook een hele droge huid!!
Reinig je huid zoiezo goedd voor het slapen gaan!!
Ik gebruik vaseline intensive rescue ( als ik het zo goed schrijf?)
Bij mij helpt het echt heel goed!!
Ik heb het meerdere mensen aangeraden en die hebben er ook echt wat aan gehad!

Hoi Heartattxck, ik ben misschien wat laat met reageren, maar misschien kan ik je nog helpen.

Een droge huid is meestal het resultaat van vochttekort. Dit kan je verhelpen door een milk, schuimende crème en/of een kalmerende lotion te gebruiken. Je kan ook een bodycrème gebruiken. Het moet in ieder geval een crème of melk zijn die vocht aan je huid geeft, want dat heeft-ie net tekort. Drink ook veel (water).

Succes!