Droge huid = schilfertjes :(

Ik heb errug veel last van een droge huid… Op mijn wangen heb ik ook een soort kleine schilfertjes die ik erg irritant vind. Normaal zie je ze niet tenzij ik foundation of poeder op mn gezicht doe, dan vallen ze ineens superhard op!

Nu is mijn vraag zijn er nog meiden met dit probleem en hoe hebben jullie het opgelost? Ik had gedacht aan scrubben maar op alle scrubs die ik ken staat dat het afgeraden is voor de droge huid (ik dus)… Weten jullie raad?

:couplekiss_man_woman:

ehm
je hebt er creme’s voor! of vaseline. stinkt misschien, maar t helpt echt wel!

ik ook, ik heb eczeeem. eerst had ik er echt onwijjjs veel last van, nu veel minder. ik gebruik vaseline en hormomenzalf. maar als je geen eczeem ofsoo heb zou ik gewoon een douche nemen en al die schilfertjes eraf sponzen (waarmee ik gewoon bedoel met een spons schuren zegmaar ofsoo) en dan een heeele dikke laag vaseline (i know misschien vies maar doe anders gewoon een panty aan voor je benen en voordat je gaat slapen is het niet zo erg) :slightly_smiling_face: Ik hoop dat je er wat aan hebt. (en anders glacerine kopen, dat is speciaal om schilvers enzoo weg te halen, maar dat duurt wel wat langer en het prikt best als je wondjes hebt) (ik at het vroeger altijd het is vet zoet Ö . okee too much information)

xxx

Mja ik gebruik al een dagrème voor droge huid, reinigende melk ipv gel etc. allemaal van die dingen voor de droge huid en het helpt wel maar mn huid blijft een beetje velletjes hebben… En vaseline klinkt vrij vies maar mss proberen waard alsk eens een weekendje niet weg moet ofzo :stuck_out_tongue:

Bedankt voor de tip :slightly_smiling_face:

je huid droogt uit van die poeders enzo… ik heb dat ook af en toe!
misschien moet je voor het poederen en alles eerst een beetje vette-dagcreme op je huid smeren.
en een srub zoeken voor een droge/gevoelige huid die bestaan echt wel hoor!

Ja ik smeer wel altijd dagcrèmes enzo en idd van die poeders maar nu ook met foundation heb ik het dat ze ineens superduidelijk zichtbaar zijn :frowning_face:

1. Suikerscrub

Gebruik bij een gevoelige en/of droge huid bij voorkeur een scrub met suiker. Zout is iets uitdrogender en kan irriteren.

1 kopje suiker

olijfolie

druppeltje (amandelolie)

Vermeng de suiker met de olie tot een pasta ontstaat. Deze scrub kun je voor je hele lichaam gebruiken.

1. Bruine suiker scrub

1 kopje bruine suiker

1/2 kopje honing

3 el citroensap

1 el verse geraspte gember

Dat heb ik ook sinds kort!
Ik denk dat je het toch maar moet scrubben en dan gewoon een laag vaseline.

Kheb dat ook altijd, als ik uit de douche kom enzo. Kheb t ook op mn voorhoofd/neus, ik gebruik vochtinbrengende creme van nivea… Dan gaan die schilfertjes wel weg, maar je huid wordt er dan weer n beetje vet van.

scrubben is volgens mij niet goed? :x

Niet met heet water op je gezicht douchen.
& als je het toch niet kan laten direct na het douchen een goede vochtinbrengende crème aanbrengen.
En ook je huid beschermen tegen de kou uiteraard.

NIET scrubben, dat droogt je huid alleen maar meer uit!
Droge huid

Kenmerken: Droge, soms trekkerige huid, die schilfertjes kan vertonen. Vaak gevoelig voor smeersles en weersomstandigheden.
Verzorging: Reinig je huid regelmatig, maar niet te grondig. Gebruik een lotion die geschikt is voor de droge huid en een vochtinbrengende créme. Eens per week een hydraterd maskertje doet ook wonderen.
Niet doen: Te vaak scrubben en ruwe washandjes of handdoeken gebruiken. Hierdoor wordt je huid alleen maar schiferig. Ook heet water is een grote no-no: dat droogt je huid ontzettend uit.

ik heb het zelf niet, maar me zus wel. Ze heef speciale zalf van de apotheek. ook smeert ze er gezicht elke avond in met vaseline.
:couplekiss_man_woman:

ik had dat ook, ik gebruik nu elke ochtend dove beauty cleansing, dat is voor alle huidtypes en heeft hele zachte massagekorrels =) toen ik laatst foundation op deed toen zag ik die schilfertjes eigenlijk niet meer! Dus het werkt wel =) en echt duur is het niet!

Ik heb ook zo’n droge huid,
maar zo’n crème van Roc is supergoed, voor dry skin.
Best wel duur maar het werkt gelijk als je hem op hebt gedaan !:smiley:

ik heb precies hetzelfde! Gebruik er kamillecreme voor, werkt perfect!

Ik heb altijd een dagcreme van diadermine.
Die smeer ik op na het douchen en voordat ik foundation op smeer.
Verder haal ik mijn make-up eraf met een reinigingtonic waar een beetje olie in zit (kruidvat, 2 kleuren blauw heeft het) en sind sik dat gebruik heb ik geen last meer gehad van een droge huid.

dat heb ik ook! echt heeel erg droog, ook op mn neus en voorhoofd enzo. Ik smeer er constant hydraterend creme op, maar 't helpt niet echt geweldig.

doe eerst een goede basis op van creme en zorg er voor dat je 1 keer in de week een schrub doet als je poeder op wil doen dep het aan niet wrijven
als je dat doet gaan je schilfers nog erger worden

Ik had het ook,
ik heb nu de dagcrème van kruidvat (in zo’n glazen potje, bruinachtig) met aloë vera en abrikoos.
Werk perfect voor mij ! Geen droge huid meer :slightly_smiling_face:
(meer info op mijn blog :wink:)

Neutral Intensieve Crème werkt echt als een tierelier bij mij. Kost niets, lekker basic, maar perfect voor de droge huid! Normaal moest ik 3x per dag bijsmeren, nu niet meer. yay!