Droge huid rode plekken geen foundation of poeder

Ik heb een erg droge huid. Maar ik heb sinds kort rode plekjes. Daar heb ik wel iets tegen maar het helpt nog niet. Maar dus moet ik morgen naar school, maar ik kan er niks opsmeren want dat valt dan op :S iemand tips?

Voordat je gaat slapen een vette crème op je gezicht doen voor je droge huid, en dan hopen dat je morgen geen schilfertjes hebt en dan kun je er wel foundation of poeder op doen. En anders maar een dagje geen make-up, belangrijker is dat je de droge plekjes goed insmeert met een vette crème. Zo gauw die droge plekjes weg zijn kun je wel makeup op doen.

Goede dagcrème, die bij je huidtype past, gebruiken.

Ik heb hetzelfde…bij mij is het een soort eczeem. Jeukt het bij jou ook soms? En vooral wanneer je gedoucht hebt dat het dan echt heel droog is en trekt? Ik ben namelijk al 3x bij de huisarts geweest en doorverwezen naar de dermatoloog. Nu heb ik bloed laten prikken en ga een allergie test doen. Als ik jou was, zal ik er zo veel mogelijk afblijven, geen gekke dingen opsmeren en even afwachten wat het doet.

Wow. Toeval. Misschien gedacht aan PLEVA? Wacht ik link even mijn topic door.

http://forum.girlscene.nl…LEVA/list_messages/220547

Ja het jeukt. En na het douchen trekt het ook ja en word het rood. Maar ik kan nu niet naar huisarts, want die is op vakantie :S En andere huisartsen mag ik niet heen alleen voor echt hele erge noodgevallen

zinkzalf opsmeren?

Dat droogt toch juist uit?

De dag gewoon mee lopen, of het verbergen, met een sjaal maar dat kan natuurlijk alleen als het in je nek is. Misschien een koud doekje er een hele tijd op laten liggen? En als het over 2 dagen nog niet over is, naar de huisarts gaan. Ik heb ook heel lang met een dik oog rondgelopen en iedereen snapt dat je er niets aan kon doen. Dus dan denk ik dat het bij jou ook zo is. Ik hoop voor je dat het snel over is. Gewoon heel goed behandelen om er niet aan te krabben enso, en ik zou er ook niets op smeren want volgensmij word het dan erger!!
xxxx succes! (:

hm, dat heb ik toch nog niet gemerkt dan bij mij :'3 maar het helpt wel je huid sneller te genezen.

^maar het is toch wel tegen rode plekjes of niet dan?

Hier heb je al een topic over :")

nivea opsmeren :slightly_smiling_face: gebruik ik ok maar goed schoonhouden anders krijg je pukkels

Ik ben zelf ook doorverwezen naar de dermatoloog, maar kwam daar weg met van die vieze vette vaseline-achtige creme. Het voelt echt aan als een masker. Toen ben ik zelf van alles uit gaan proberen, en Palmer’s Cacaoboter is echt hét spul voor mij. Zelf smeer ik het na het douchen op, en wacht tot het ingetrokken is waarna ik mijn foundation aanbreng…

nachtcreme of een flinke laag nivea