Droge huid met puistjes, What to do?

Hey meiden,

Ik heb last van een hele droge huid, zowel in mijn gezicht als mijn rug en benen. Heel erg vervelend want het voelt trekkerig en soms jeukerig en ook heb ik veel dode huidvelletjes in mijn gezicht.
Ik heb ook last van puistjes op mijn gezicht (jukbeenderen, kaken, kin en slapen) en mijn borst en schouders. Ik ben inmiddels 21 en ik ben helemaal klaar met die jeugd?puistjes. Ik wil in de zomer ook graag hemdjes enzo dragen zonder onzeker te voelen…

Foundation op mijn gezicht werkt wel om de puistjes weg te werken maar omdat mijn huid zo droog is zie je het heel goed zitten, dan vallen de velletjes nog meer op. (Ja, ik scrub mijn gezicht wel, maar dan is het probleem vaak maar 1 dag weg en dan komt het weer).

Heeft iemand ervaring/tips met een droge huid met puistjes qua goede behandelingen/crèmes? Misschien zelfs wel met voeding? (ik wil graag eerst alternatieven proberen voor ik naar de huisarts zou gaan)

Ik wacht met smart op jullie reacties, want ik wil er zo graag vanaf!

Liefs,
Anna

Ik heb ook ongeveer datzelfde probleem. Zal dit topic in de gaten houden.

Dit ga ik ook maar even volgen haha!

Drink je genoeg? Ik heb een keer van iemand gehoord dat haar huid niet droog was als type, maar dat het ge dehydrateerd is was! Toen ze meer ging drinken en echt vochtinbrengende producten ging gebruiken werden de puistjes ook minder.

ik drink op zich niet weinig, maar ik denk niet dat ik aan de 2 liter per dag kom. maar ik zal er eens op letten!

heyy ik heb dit ook gehad. Wat bij mij heeft geholpen is savonds reinigen met de niveau verzachte reinigingsvreme droge of gevoelige huid en de verzorgende tonic. ( is een roze tube met een roze vles ) daarna smeer ik er Rolex metronidazol gel op ( verkrijgbaar bij apotheek vgm ) op em laat ik dat effe imtrekken. En als laatste smeer ik savonds en sochtends de essence pure skin anti spot moisturizer op min. Gezicht als dag en nacht crème. ( dit is een tubetje, met een blauwe kleur ) Ik doe dit nu ongeveer vijf weken denk ik en ik heb helemaal geen puistjes meer of droge huid.

Dankje! is dat Rolex metronidazol gel met of zonder recept van de huisarts?

Mag je in het algemene gezichtsverzorging topic vragen :slightly_smiling_face: