Droge hoofdhuid

Hoi hoi,

In de wintermaanden heb ik behoorlijk last van een droge, jeukende en schilferige hoofdhuid. Ik probeer mijn haar niet te vaak te wassen omdat het dan nog meer uitdroogt. Daarnaast föhn of stijl ik mijn haar zelden. Nu zag ik de shampoo lijn van andrelon, haar&hoofdhuid. Heeft iemand hier ervaring mee? En helpt het ook? Andere tips om de droogheid tegen te gaan of te verminderen zijn ook welkom! :slightly_smiling_face:

Alvast bedankt voor je reactie!

Ik heb die lijn geprobeerd omdat ik zelf ook jeukende hoofdhuid heb, die lijn hielp wel iets maar mijn gezicht ging ervan branden dus ben ik ermee gestopt. Maar je kunt het denk ik het best voor jezelf proberen.

Gebruik een shampoo zonder sulfaten en siliconen! Ik heb zelf een shampoo van Lanza (Nourish Shampoo) en die werkt perfect. Is wel wat duurder in de aanschaf, maar het is de bedoeling dat je maar een heel klein beetje (net in je handpalm) gebruikt.

De shampoo schuimt ook niet heel veel, dit komt door de siliconen, maar hierdoor heb ik wel geen droge hoofdhuid meer door!

Als ik het 's avonds waste, had ik de volgende ochtend al vet haar. De jeuk stopte wel! Maar om nou elke dag mijn haar te gaan wassen :thinking:

edit: met die shampoo van andrelon dan