Droge/gebarsten lippen

Hoi allemaal,

Ik moet morgen op de schoolfoto, maar heb een probleempje
Doordat ik keelontsteking heb en ook allemaal blaren in m’n mond,
Zijn mijn lippen helemaal droog, gebarsten en hard
Ik heb al allerlei dingen geprobeerd, verschillende labello’s, crèmes etc.

Heeft iemand nog een goede tip?

Ik heb niet echt goede tips… sorry. Wel raad ik je aan niet te gaan lip-likken. Veel water drinken helpt ook wel op korte termijn, ik merk dat mijn lippen dan zachter worden.

Een lipscrub maken! zoek maar op op youtube of google

Oke dankje, ik ga iig veel water drinken,
Gelukkig moest dat toch al door m’n keelontsteking :frowning_face:

Goed idee! Tnxx

haha heel toevallig, heb ik daar net een artikel over gemaakt op mijn blog! Ik ben alleen bang dat je dat niet in huis hebt…

www.natureofbeauty8.blogspot.nl

Voor de rest, omdat je morgen een schoolfoto hebt… Maak een lipscrub met honing en suiker en beetje vaseline… Smeer het goed in met je vingers. Succes ermee!

Hmm ja je moet morgen al maar misschien is er nog een apotheek open op zondag? Een apotheek van dienst ofzo. Ik heb de Remederm lippenbalsem van Louis Widmer en hij werkt echt supergoed. Ik dronk vroeger veel te weinig en ik had echt vieze korsten op mijn lippen en met die lippenbalsem verdwijnt het supersnel.

En anders inderdaad niet aan je lippen likken en veel drinken. Misschien ook wat vaseline smeren als noodoplossing, al heb ik ergens gelezen dat dat je lippen op termijn uitdroogt en dat ze soort van ‘verslaafd’ raken aan vaseline.

Vaseline helpt bij mij altijd goed, anders kun je een scrub maken. Op veel blogs worden uitgelegd hoe je die kunt maken met huis tuin keuken spullen (;

Heb je niet veel aan nu maar Miss voor de volgende keer.

Kokosolie
Beetje bhepanten crème

Ik zou eerst goed scrubben met een mengseltje van olijfolie (of kokos olie) en suiker en daarna een dikke laag zalf op doen, zoals purol. Een zalf werkt namelijk ook herstellend voor je huid. En voor het slapen gaan ook nog een dikke laag op doen zodat de zalf in je slaap goed zijn werk kan doen. Hopelijk is het dan morgenochtend beter!

Lippen goed scrubben, kan bijv. met suiker.
En een goede hydraterende lipbalsem opdoen
Lekker veel smeren met een lipbalsem werkt echt
En niet aan je lippen likken
En geen velletjes eraf pulken.
Succes! :slightly_smiling_face:

Water drinken is sowieso de beste oplossing. Je lichaam toont namelijk een watertekort aan via droge lippen. Eerst krijg je last van je keel, en daarna drogen je lippen erg uit. Het kan natuurlijk ook komen door het weer, maar als je niet buiten komt - en al helemaal als je een beetje ziek bent - kan dit vooral komen door een tekort aan water =)