Droge benen

Hallo,
Ik heb heel erg droge benen en wat ik er ook aan doe en hoe vaak ik er ook bodylotion op smeer, ze blijven heel erg droog…
weet iemand hoe dit komt en heeft er iemand misschien tips wat ik ervoor kan gebruiken?

Mss douch je te lang en met te heet water? Probeer anders eens een zwaardere crème dan een bodylotion. Of meng wat olie door je lotion heen.

Bodylotion is (bij mij) ook niet voedend genoeg. Ik zou body butter eens gebruiken als ik jou was. Dat hebben ze overal wel denk ik. Die van de etos is erg fijn, maar die van The Body Shop is echt hemels. (wel duur!)

ik douch inderdaad wel altijd heel lang en met heet water… ik wist niet dat dat een oorzaak kon zijn!

Ik heb hier ook vaak last van

tja body butter heb ik ook wel maar ik heb altijd het gevoel dat bodylotion dan zelfs nog beter werkt haha.

Inderdaad douchen met heet water droogt uit.

Oh en regelmatig scrubben helpt misschien ook (bij mij althans). Dan scrub je de dode, droge huidcellen weg. Ik gebruik ook bodybutter ipv bodylotion, dat is wat dikker/vettiger. Kokosolie werkt ook goed! Sowieso vind ik bodylotions of bodybutters met kokos erin (van Inecto) veeel beter dan welke andere willekeurige bodylotion dan ook!

Ik smeer mijn huid iedere dag na het douchen in met palmers cacoa butter (vier euro bij de Etos of zo) en dat helpt wel goed. Verder douche ik mezelf niet met douchegel maar met olie.

Ik zou gewoon eens naar de bodyshop of rituals gaan. Daar kunnen ze adviseren wat je het beste kunt doen en gebruiken. Als je de dure merken van hen niet betalen kunt, kun je misschien zoeken in de normale drogist wat lijkt op wat de andere winkels je hebben geadviseerd.

Ik heb ook een erg droge huid. Bij de bodyshop hebben ze een fijne bodybutter speciaal voor de droge huid. Ik vind hem erg fijn, de geur is ook prettig. Overheerst niet en is een fijn licht geurtje. Bij rituals werd vooral geadviseerd geen producten te nemen met alcohol en parfum. Die van de bodyshop spreekt het dan wel weer tegen. Je kunt het best producten van zwitsal en neutral gebruiken :slightly_smiling_face:

Bedankt voor de tips allemaal ik zal er zeker gebruik van maken!

ik heb dat probleem ook. nu is het al beter. vroeger gebruikt ik iedere dag douchezeep maar eigelijk is dat niet echt nodig om elke dag zeep te gebruiken, je bent niet elke dag zo vuil dat je je benen moet wassen met zeep he, als je gewoon afspoelt met water gaat het ook.

Minder vaak scheren kan ook helpen, mijn benen drogen echt compleet uit daarvan.

Bodylotion. Je hebt ook vaseline moisturing shit (groene fles) en die werkte bij mij ook echt heel goed!