drinken?

Hey
Een vriend van me geeft binnenkort een feestje en ik ga daar ook heen. Het probleem is alleen dat daar waarschijnlijk heel wat gedronken gaat worden. Ik heb dit zelf nog nooit gedaan.
Ik weet wel zeker dat ze gaan proberen om mij ook aan de drank te krijgen. Ik weet dus nu niet goed wat ik moet doen. Iemand tips?

Als je er geen behoefte aan hebt, gewoon lekker aan een cola blijven hoor. Daarmee ben je niet minder gezelliger hoor! Mocht het zijn dat je zoiets heb van; nouja, een biertje/baco of noem maar op, het is geen schande als je een drankje ervan pakt. Alleen zolang je het niet te bont maakt, maakt het niks uit… toch?

Gewoon je grenzen aangeven :slightly_smiling_face:

Als je wilt gaan drinken, neem dan rustig de tijd (niet het ene glas na het andere glas achterover slaan) en zorg dat je een ‘bodempje’ hebt en niet op een lege maag drinkt.

Als je niet wilt drinken, dan mag je dat eerlijk aangeven. Laat je niet onder druk zetten, je hoeft niet te drinken om het gezellig te hebben.

Ik zou niet direct van het slechtste uit gaan. Ik was op de middelbare ook vaak op feestjes en ik dronk wel, maar een aantal vrienden niet. Soms werden mensen wat asociaal daarover en bleven ze aandringen, maar toen zei ik er wat van. Is er een vriendin die je misschien kan vragen om een oogje in het zeil te houden? Maar goed, ik was een best vicious vriendin dus mensen vertrokken wel als ik boos werd. :’)
Gewoon lekker doen wat je wil! Wel drinken, niet drinken.