Dringende vraag!

(Ik ben nog nooit ongesteld geweest en 16 jaar) Eergisteren vroeg ik me af hoe het eigenlijk met vingeren zat, dus deed ik tijdens het douchen mn vinger in mijn vagina, ik was niet nat/geil. Deed niet veel pijn maar voelde niet prettig. Toen zat er gistermiddag wat opgedroogdbloed in mn onderbroek. Gisteravond zat er best wel veel bloed op het wc-papiertje wat ik er had in gedaan. En nu vanochtend weer veel op een nieuw papiertje.

Heb ik iets van binnen beschadigd of ben ik ongesteld geworden? Wat denken jullie?!

Grote kans dat je te grof bezig bent geweest, en/of jezelf hebt gekwetst met je nagels. Natuurlijk is het altijd mogelijk dat je ongesteld bent geworden, maar normaal heb je dat zelf dan wel door. Heb je veel bloed verloren?

Ja maar omdat het dan mn eerste keer zou zijn zou ik het waarschijnlijk niet doorhebben. Ik had gisteravond ook last van mn darmen/buil , heb ik wel eens vaker. Dus misschien …?

Tja, wij kunnen jou niet zeggen of je ongesteld bent of niet. Als je nu doorheen de dag continu bloedverlies (niet zomaar een paar druppels) hebt, is er een grote kans dat je ongesteld bent. Ik kan me niet inbeelden dat een wondje zoveel en zo hevig zou bloeden.
Dan nog, het is heel moeilijk om dat zomaar te zeggen. Wacht af en het zal wellicht wel duidelijk worden.

Ik denk dat je te “hevig” bent bezig geweest. Het feit dat je nog niet ongesteld bent geweest, geeft ook aan dat je “seksueel nog niet rijp bent”, want soms klinkklare onzin is. Vinger zeker nooit onder de douche als je nog niet ongesteld bent geweest - water droogt uit en om jezelf te plezieren moet je jezelf de kans laten worden om opgewonden te raken zodat je vagina vochtig wordt. Hoe vochtiger de vagina, hoe beter je jezelf kan plezieren en hoe kleiner de kans wordt dat je jezelf pijn gaat doen. Probeer ook niet meteen één vinger erin te steken - doe het op het gemak en probeer telkens een klein stukje verder te gaan.

Succes!