Misschien is girlscene niet de handigste plek om deze vraag te stellen, maar toch doe ik het aangezien ik hier het snelste (en in mijn ogen eerlijkste) antwoord krijg. En toevallig zat ik hierop toen de vraag in me opkwam.
Ik zet als ik thuis ben altijd mijn mobiel netwerk / mobiele data uit, omdat ik altijd op wifi zit. Zo voorkom ik dat ik over mijn databundel heen ga en kan ik wanneer ik niet thuis ben gerust internetten. Ik heb 1.500 MB (1,5 GB) p/m maar dat gaat behoorlijk snel gezien de vele data-verbruikende apps. Nu heb ik zojuist de Sizz app gedownload. Toen schrok ik wel even. Ik had me aangemeld (ik ben geen Sizz abonnee) en toen kreeg ik deze melding: “Account geactiveerd. Het bekijken van video’s via mobiel internet gaat ten koste van je data bundel.”
Nu vroeg ik mij dus af; op het moment dat ik mijn mobiele data uit heb staan, en mijn wifi aan dan gaat het toch gewoon van de wifi “af”? Er staat natuurlijk “het bekijken van video’s VIA mobiel internet” dus ik neem aan dat er niks mis kan gaan toch? Buiten dat wou ik het toch even zeker weten, vandaar dat ik het even hier vraag.
Alvast bedankt x.