Dringende vraag over iPhone

Misschien is girlscene niet de handigste plek om deze vraag te stellen, maar toch doe ik het aangezien ik hier het snelste (en in mijn ogen eerlijkste) antwoord krijg. En toevallig zat ik hierop toen de vraag in me opkwam. :slightly_smiling_face:

Ik zet als ik thuis ben altijd mijn mobiel netwerk / mobiele data uit, omdat ik altijd op wifi zit. Zo voorkom ik dat ik over mijn databundel heen ga en kan ik wanneer ik niet thuis ben gerust internetten. Ik heb 1.500 MB (1,5 GB) p/m maar dat gaat behoorlijk snel gezien de vele data-verbruikende apps. Nu heb ik zojuist de Sizz app gedownload. Toen schrok ik wel even. Ik had me aangemeld (ik ben geen Sizz abonnee) en toen kreeg ik deze melding: “Account geactiveerd. Het bekijken van video’s via mobiel internet gaat ten koste van je data bundel.”

Nu vroeg ik mij dus af; op het moment dat ik mijn mobiele data uit heb staan, en mijn wifi aan dan gaat het toch gewoon van de wifi “af”? Er staat natuurlijk “het bekijken van video’s VIA mobiel internet” dus ik neem aan dat er niks mis kan gaan toch? Buiten dat wou ik het toch even zeker weten, vandaar dat ik het even hier vraag.

Alvast bedankt x.

Mobiel internet = 3G
Wifi is geen mobiel internet :wink:

Als je mobiel internet uit zet, gaat hij via de wifi inderdaad.en dat kost je niks.

dat zetten ze er gewoon bij als waarschuwing.

maar mijn good, verbruik jij 1,5 gig?
ik heb 200 mb en daar verbruik ik niet eens een kwart van!
Ik heb overal wifi, werk, vriend, school, thuis.
wat voor apps heb je allemaal dan?

Als mobiel internet uit staat kán het er niet af gaan.

En 1500 is inderdaad ontzettend veel, jeetje mina. Ik red het makkelijk met m’n 400 :")

Bedankt allemaal! Wou het toch nog even zeker weten. Ach, ik heb ook allemaal van doe nutteloze apps die om de 5 min refreshen. Eigenlijk te lui en te hebberig om ze te verwijderen. Ik moet soms zelfs oppassen dat ik niet over die 1500 MB heen zit. :cold_sweat:

Maar kun je die apps niet sluiten wanneer je ze niet gebruikt? 1,5 GB is wel heel veel :astonished:

Heel moeilijk is het niet om de apps die jij nutteloos noemt en dus niet gebruikt te verwijderen :’)
Maargoed, als je op wifi zit verbruikt je telefoon geen 3g

Je hoeft de apps niet te verwijderen je kunt ook gewoon het om de 5 mij refreshen uitzetten!

Nee, er kan dan niks mis gaan. Je internetbundel waarvoor je betaalt (je 1,5 gb dus) staat uit en er kan niks vanaf gaan.

@Mensjes hierboven, ik heb een keertje toen m’n wifi antenne kapot was, binnen een week 1,5 gb opgemaakt, door oa. drukke whatsappgesprekken en youtube. Toen zat ik behoorlijk lang met een telefoon waar ik niks aan had zonder internet :’)

Precies, ik whatsapp veel, kijk zo nu en dan een youtube fimpje, zo gaat dat verschrikkelijk snel. En ik heb nu toch al mijn abbo dus waarom zou ik die apps verwijderen. Ja, ik verwijder vaak mijn actieve apps, maar er zitten vooral social media apps tussen, wat dus betekent dat ik ze vollop gebruik. Wel ben ik blij dat ik thuis wifi heb, anders zou ik misschien wel meer dan 2 GB nodig hebben. Ik kijk namelijk soms ook films op m’n mobiel. (Wel via wifi, natuurlijk.)

Antwoord is gegeven en volgende keer kan zoiets in het iPhone topic of het algemene mobieltjes topic. Slotje dus!