Dringende vraag: geldt een foto van een identiteitsbewijs als kopie?

Hallo allemaal,

ik moet me vanavond inschrijven voor een vak aan de universiteit (ik zit zelf op een hogeschool) en hierbij moet ik een kopie van een identiteitsbewijs meesturen. Ik dacht dat ik die had, maar dit blijkt een kopie te zijn van een verlopen identiteitsbewijs. Ik denk niet dat ze dit accepteren, maar ik ben vanavond niet in de gelegenheid om nog ergens een kopie te maken en in te scannen…
heeft iemand hier enig idee of een foto ervan maken ook goed is? Ik kan het zo snel niet vinden op internet. Alvast heel erg bedankt!

Ik denk het niet. Kun je niet iemand contacteren van school?

Meestal hebben ze bij de Albert Heijn wel een kopieermachine, kun je daar niet even langs?

^helaas niet :frowning:

Het is het proberen waard lijkt me! Volgens mij kan je tegenwoordig vaak wel een foto maken maar ik weet niet hoe dat bij jouw universiteit zit.

Ik kan wel kopiëren, maar niet inscannen. Ik mocht trouwens mijn bewijs van inschrijving later opsturen (van mijn hogeschool), dus misschien kan ik dan morgen alsnog een geldig id-kopie opsturen?! Ik weet niet hoe precies de universiteit hierin is…

Denk niet dat ze er moeilijk over doen hoor, zorg gewoon dat alles goed leesbaar is dan is het goed!

Haha ik heb nu zowel een kopie van oude ID als foto van nieuwe ID opgestuurd.
En ik moet morgen dus nog mijn bewijs van inschrijving bij hogeschool erachteraan sturen… wat een muts ben ik ook. :flushed:

Ik werkte bij de Miss etam en vanwege het faillissement moest ik 80 keer een kopie opsturen en stuurde steeds een foto en dat was o.a. voor een uitzendbureau en het uwv die onze lonen gingen uitbetalen en dit werkte ook gewoon