Dringend! Zelfmoordpoging/pleging door vriend!

heey,
Ik weet niet wat ik er mee aan moet maar een vriend van mij zegt net dat ie zelfmoord wil gaan plegen, en hij heeft het al een keer geprobeerd maar dat was niet gelukt. Ik wil hem wel bellen maar ik ben bang dat al zijn vrienden hem aan het bellen zijn en ik er niet door kom. En ik heb het net ook al geprobeerd toen had ik hem aan de telefoon en toen zei hij dat al allemaal en toen het even stil was hing hij op:S meteen daarna kreeg ik een sms die voor alle vrienden bedoelt was. Ik voel me nu zo ***!
Kan iemand mij helpen? Zo snel mogelijk graag?

x

p.s. linda als jij dit leest ik heb het er nog wel met je over!

Ik zou er direct naartoe gaan of hem direct bellen, als hij opneemt dan.
Waarom wil hij zelfmoord plegen? Probeer hem gerust te stellen en duidelijk te maken dat er mensen om hem geven. Ik had ook een vriend die zelfmoord wilde plegen, ik heb hem er wel vanaf kunnen praten gelukkig en inmiddels zit hij wel beter in zn vel.

Het spijt me echt maar ik weet het niet :l
zie dit als een up!
iig ik hoop dat het goed komt!

Inderdaad!

Zomaar even naar hem toe zal niet gaan want dat is minstens een uur rijden. En toen ik zei dat er mensen waren die wel om hem geven zei hij ja maar nu dnek ik even aan mezelf:s

Wat is de reden dat hij zelfmoord wil plegen, wat zit hem dwars?
Probeer hem hoe dan ook te steunen en hem duidelijk te maken dat jíj er altijd voor hem zal zijn, wat er ook gebeurd.

je moet hem schuldig laten voelen als hij dat doet dat hij dan heel veel mensen verdriet doet
succes!

Schuldgevoel zal hem alleen nog maar verder de put in praten lijkt me. Als je op het punt staat zelfmoord te plegen moet je echt geen extra lasten hebben, dan wordt t alleen nog maar moeilijker.

Nou hij heeft net weer ruzie gehad met zijn vriend, zijn vriend heeft een beetje zitten flirten met zijn scharrle, en hij heeft zitten zoenen met de vriendin van zijn zus. ja ik weet het het klinkt heel verkeerd

Wou net zeggen, schuldgevoel geven maakt het erger.,
En als hij het echt van plan is boeit het hem ook niet.

Op het eerste gezicht klinkt het ook nogal sneu om daarom zelfmoord te gaan plegen?
(maar er zal wel meer achter zitten en dieper gaan neem ik aan?)

hoi
ik zal toch naar hem toegaan ookal is het een uur rijden.
Mijn vriendin heeft ook een zelfmoordpoging gedaan, gelukkig niet gelukt!
ik kreeg in een keer een smsje dat ze op het ziekenhuis lag! stond te trillen in de winkel! Toen ben ik toen ze thuis was (we mochten op het ziekenhuis niet komen:S) gelijk naar haar toe gegaan. Je moet dan niet over de zelfmoord poging praten en er gewoon een gezellige middag van maken! als hij/zij iets wil vertellen komt het vanzelf je moet hem/haar niet dwingen iets te vertellen. Maar probeert hij nou nog steeds zelfmoord te plegen of heb ik dat verkeerd begrepen? Anders moet je er voor zorgen dat er altijd iemand bij hem in de buurt is!

Idd, ik bedoel, zelfmoordplegen om een jongen.
Ik snap dat het kut is, maar dat gaat wel heel ver.

Weet zn vriend ook van zn zelfmoordpogingen af?
Ik zou hem duidelijk proberen te maken dat er meer is dan een scharrel of zoiets.

Bij die jongen die ik dan ken kwam het ook door meisjes, zn vriendin had m gedumpt ofzo of hij dacht dat ze vreemdging en doordat hij zich ondergewaardeerd voelde. Laatst ging hij zich snijden, alleen maar omdat ik op vakantie ging, dat maakt mij dan eigenlijk toch wel bang.

Hm, sorry dat ik het zeg, maar als dat de reden is, komt het nogal over als aandachttrekkerij/aanstellerij. Ik wil niet bot overkomen ofzo en er zal best meer achterzitten. maartoch.

als ik jou was zou ik er proberen naar toe te gaan ookal is het een uur rijden! Dat zou ik er wel voor over hebben. up!

Mee eens!

Volgensmij is ze al weg…

Ja, ik denk het ook.

Hoe is het afgelopen?