Dringend vraagje.

Ik heb nu de pil opgehaald (voor het eerst), en ik vraag me af: wanneer moet ik hem nou innemen?

Morgen hoor ik ongesteld te worden, dus moet ik hem dan innemen? En dan dus 7 dagen ook nog andere anticonceptie gebruiken?

Of kan ik hem ook nu innemen?

Staat in de bijsluiter wanneer je moet beginnen, en dit hoort in het topic over de pil :slightly_smiling_face:

Inderdaad lees de bijsluiter

Ik begrijp die bijsluiter niet helemaal. Er staat dat ik hem in de eerste dag van mijn cyclus moet nemen, dus morgen? Als ik al ongesteld ben?

En ja, heb het al gepost in dat topic maar kreeg niet echt antwoord en verwacht het ook niet voor morgen.

Vraag het aan je moeder ? Die heeft er vast ook wel verstand van, ik was btw al een week ongesteld geweest en toen heb ik de pil gehaald , volgens m’n huisarts was het geen probleem om hem gewoon in te nemen ook al was inkjet al een week geweest

Er staat innemen op de eerste dag van je menstruatie, als u met E/L begint tussen dag 2 en 5 (?), heb je daarna nog andere anticonceptiemiddelen nodig.

Wat is hier nou dag 2 en 5?

Als je begint op de eerste dag van je menstruatie ben je meteen veilig. Begin je op een andere dag in je menstruatie, dan heb je daarna dus nog andere anticonceptiemiddelen nodig.
Dit kun je gewoon vragen in het algemene piltopic. Of bel de dokter.