Dringend tips gezocht!

Hallo,
Ik zit nou al een paar jaar met problemen die eigenlijk niet weg willen gaan. Ik ben erg onzeker en zit niet lekker in mijn vel.
Ik ben een eerste klasser en mijn eerste jaar op de Middelbare school is niet prettig verlopen. Ik heb me het hele jaar erg buitengesloten gevoeld en ik had eigenlijk niet veel vrienden, ook werd ik vaak als slachtoffer voor pesterijen van jongens gepakt. Dat ze op een sarcastische manier lekkerding etc noemen en me uitlachen. Ik word hier erg onzeker door, dit omdat ik al laag over mezelf denk. Ik hoop heel erg dat iemand tips heeft met hoe je er mee om moet gaan, 2e klassers die je uitlachen samen met de jongens, jongens die je dik noemen en sarcastisch lekkerding roepen en liedjes zingen om stoer te doen voor hun vrienden…

Ik heb pluizig, halfstijl half krullend haar dat hele vreemde draderige plukken geeft. Ook zit mijn haar vol roos waar ik niets aan kan doen. Ik douche een half uur tot een uur dus alle shampoo is er echt wel uit, toch blijf ik roos hebben. Ik heb al Head & Shoulders gekocht maar dit werkte één keer en daarna verergerde het de roos, ook een andere goedkopere action anti-schurft shampoo heb ik al geprobeerd, ook dit zonder succes, ik vind het erg vies en lelijk, mijn haar sowieso. Ik heb geen stijltang, maar wel een soort föhn, ik kan het 20x stijlen maar de onderkant blijf krullerig , beschadigd, pluizig, lelijk. Dat is nog niet eens mijn enige haar-probleem, ik kan het niet op een normale manier los hebben, wanneer ik het normaal los heb met een zijscheiding zit mijn haar constant voor mijn ogen waardoor ik steeds mijn haar weg moet vegen en de bovenkant raakt hier erg vet door. Ik hoop écht dat iemand tips heeft voor mijn haar.

Mijn haar is vergelijkbaar met het haar van dit meisje, maar ik heb het nóg erger en nóg iets pluiziger. Ik hoop echt dat iemand tips heeft, ik ben ten einde raad.

Laten we dan naar het volgende gaan, ik zit vol puisten. Niet alleen op mijn gezicht, nee, ook mijn borsten en rug zitten er vol mee. Anti-puisten meuk werkt niet en mij word regelmatig gevraagd of ik acne heb. Ik ben het zó zat. Ook daar gráág tips voor.

Dan gaan we maar eens naar mijn vreemde heupen. ik ben volledig plat, maar opeens heb ik twee bobbels op de plek van mijn heupen, ‘hipsen’! Ik vind ze zo lelijk en misschien heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe je dit aan kunt pakken.

Iemand die met de gouden tip komt ben ik zeer dankbaar!

Je haarprobleem kan je vragen in het algemene haartopic,
je puisten kan je mee naar de huisarts gaan die daar middeltjes tegen heeft,
je heupen kan je niks doen dan accepteren tenzij dat je over wilt gaan naar plastische chirurgie

en wat is hipsen

Ja, ik weet niet hoe je het precies uitlegt eigenlijk, ik maak morgen wel even een foto…

Ik heb ook een tijdje heftige roos gehad, het enige wat hielp bij mij is L’oreal elvive anti-roos shampoo, de blauwe fles. Echt een wondermiddel geweest! Ik hoop voor je het helpt!

Hoe duur is die??

Kan het zijn dat je roos hebt omdat je juist te veel wast en je hoofdhuid te erg uitdroogd etc. En dat daar ook het pluizige vandaan komt? Heb je als een haarmaskers geprobeerd? Of een conditioner. En stijlen en fohnen maakt het pluizen juist erger, want dat is gewoon slecht voor je haar…

Heb 't even opgezocht voor je, en hij is bij de drogisterijen rond de 4 euro!

Ik was mijn haar om eerlijk te zijn zon 3x in de week… ik heb wel een professioneel kappers serum van mijn neef die kapper is, maar als ik deze gebruik merk ik niet echt resultaat… ik gebruik bij elke wasbeurt een conditioner… zonder resultaat. (Shampoo die ik momenteel gebruik: Andrélon Cair& repair, conditioner: Andrélon iedere dag shampoo)

Ik denk dat dit wel een fijn topic voor je is: http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/meer-zelfvertrouwen-88046.0.html

Fijn topic inderdaad voor mijn problemen op school etc, dankjewel!

PH-neutrale shampoo kan roos ook verminderen! Minder irriterend voor de huid. [font=Verdana]
Verder zou ik naar een goede kapper gaan en daar vragen of ze je een kapsel kunnen aanmeten dat bij jou past.

Voor de puistjes op je rug; doe je ook conditioner in je haar? Zo ja, maak je rug goed schoon met koud/koel water nadat je je haar hebt uitgespoeld. De vettige conditioner kan ervoor zorgen dat je puistjes op je rug krijgt. Verder kun je naar de dokter gaan, die kan heel goed helpen.

Misschien is het idee om onder een teamsport te gaan? Dit kan je zelfvertrouwen opkrikken en je leert nieuwe mensen kennen!

Ik volleybal :wink:. Heb daar ook wel vriendinnen en verdere meiden waarmee ik goed opschieten kan, maar het probleem ligt hem bij mij vooral op school. Verder ben ik niet zo heel erg sportief en in mijn klas zitten eigenlijk alle ‘populaire’ meiden op voetbal… ik heb conditie van nul en ben daarin een ontzettende kneus dus gaat hem niet worden haha. Volleybal is net iets simpeler voor mijn doen.
Bedankt voor de tips, ik had ookal op internet gelezen over het gebruiken van babyshampoo, heeft iemand ervaring met hoe dit uitpakt?

Het hoort ook wel een beetje bij de leeftijd. Op die leeftijd vond ik ook alles lelijk aan mezelf… En ik moest er ook achter komen hoe mijn haar werkt.
Een tip voor je haar: was het vooral niet te lang, dat werkt juist tegen. Als je het afdroogt, knijp er dan een soort van in met je handdoek, ipv er over heen te schuren (want daarmee beschadig je het). Het is dan wel nog wat natter, maar het is wel beter voor je haar. Kam/borstel het alleen als het nat is, en doe er een dot schuim in.
Werkt als een wonder, ik herken namelijk heel erg wat je omschrijft over je haar en dit werkt voor mij.

Over het pesten, is er geen vertrouwingspersoon bij jou op school waar je erover kan praten? Dan kan je aangeven dat je wordt gepest en als je wil kunnen die het ook anoniem houden dat je daar naartoe gaat eens in de week ofzo. Dan kunnen ze misschien zorgen dat die jongens aangesproken worden op hun gedrag en dan weten ze niet dat jij er achter zit. Zo te lezen ben je erg onzeker maar dat is totaal niet vreemd of raar want je zit natuurlijk in je pubertijd en elk meisje heeft een periode (misschien lang, misschien kort) waarin je je onzeker voelt. Die heb ik zelf ook gehad maar je komt er uiteindelijk gewoon doorheen. Over je roos, heb je al geprobeerd om het probleem aan een expert voor te leggen? Zoals je kapper. Dan ga je er gewoon een keer langs en vertel je welke shampoo je allemaal al hebt geprobeerd en vraag je welke je nu het beste kan gebruiken. Ook kan je misschien een middelscheiding nemen in je haar als je je zijscheiding echt vervelend begint te vinden doordat het telkens voor je ogen valt. Dan hoef je ook minder aan je haar te zitten waardoor het vet wordt :slightly_smiling_face:. En over je heupen, elk meisje heeft brede heupen en die van jou beginnen dus net te groeien (of al een tijdje) maar je bent nog jong dus je lichaam moet nog heel veel ontwikkelen. Uiteindelijk zit het allemaal in verhouding en ben je trots op je vrouwelijk lichaam :sob::muscle:

Dat zeggen mijn zussen ook, dat het gewoon bij de leeftijd hoort, maar ik heb al weinig vriendinnen en dat helpt ook niet, ik kan het ook gewoon niet laten om mezelf met andere meiden te vergelijken. De tips van het haar zal ik proberen! Wie weet helpt het, dankjewel!

Tsja, kapper ha-ha, mijn moeder knipt mijn haar… dus naar een kapper ga ik niet echt. Ik heb het inderdaad ookal wel gemeld bij de mentor en directeur maar al stopt het, ik blijf het onzekere gevoel houden. Ik zal kijken of ik wat met je advies kan! dankje! :slightly_smiling_face:

Ga met je roos naar de huisarts! Ik dacht ook dat ik roos had, bleek het een eczeem te zijn! Ik kreeg shampoo met ketoconazol erin mee en moest daarmee 2x per week wassen en het was na een maand weg! Nu al 2 maanden er van af!

Edit: ik had seborroïsch eczeem

Of je investeert in een apothekersshampoo? Die werken vaak véél beter dan zomaar een antiroosshampoo uit de supermarkt (althans, bij mij toch).
Ik had dit ook eens en gebruikte deze:
http://assets0.pharmasimple.com/images/dynamic/products/0040/2522/display.png?1374763102

Voor je puisten heb ik ook twee goede oplossingen (die toch goed bij mij hielpen )
1)Sebamed: een groen zeepje tegen puisten. Ruikt vreemd, maar doet zijn werk echt goed. Ik betaalde ong. 4 euro

2)Aleppozeep (met laurierbesolie!): Reinigt je huid diep en ontsmet het. Ik betaalde ong. 4 euro in de natuurwinkel hiervoor. Zorg wel dat je de versie mét laurierbesolie gebruikt! Daarna moet je wel een goede creme opsmeren want je huid droogt er best van uit. Ook zorg je best dat het niet in je ogen komt, kan heel hard prikken. Ruikt ook niet echt geweldig