dringend spaanse hulp nodig !

ik heb morgen een gesprek op school met een echte catalaan en die hard barca fan.
ik wil in het spaans met hem praten.
google komt heel veel onzin uit.
kan ie mand me helpen?

liefs

dus in een dag wil jij spaans leren?
en de uitspraak leren?

ik denk dat je een beetje laat begonnen bent hiermee?

maja succes, en zie dit maar als een up

nee het zijn maar een paar zinnen zegmaar.
die ik wil zeggen tegen hem zelf
ik wordtvoorgesteld door mn leraar

¿cómo está señor después del pasado sábado en su casa?

is dit goed?

Eh nee, dat is een best wel rare zin?
Hoe gaat het meneer na zaterdag in uw huis?

Wat wil je zeggen?
Je kan beter iets simpels zeggen als;
Hola, Soy *naam*, bienvenido a los Países Bajos, cómo estás?
Hallo, ik ben *naam, welkom in Nederland, hoe maakt u het?

Reminds me dat ik ook echt weer eens mijn spaans op moet gaan pakken :’)

ik wil tegen hem zeggen
hoe is het met u na afgelopen zaterdag ook nog eens thuis

barca heeft thuis verloren vandaar

Dat is niet eens een normale nederlandse zin? :s
Hoe is het met u na afgelopen zaterdag? Ze speelden ook nog eens thuis. Zou een betere zin zijn dan.
¿Cómo estás después del sábado pasado? También jugaron en casa.
Zo denk ik, ben niet helemaal zeker over de laatste zin.

Als je eerst eens in FATSOENLIJK Nederlands formuleert wat je precies wilt zeggen, dan kunnen wij je beter helpen. Want ik kan hier absoluut geen wijs uit worden.

Maar goed. Als jij met hem wilt praten over FC Barcelona moet je:

1. wel wat van voetbal af weten. Als jouw kennis van voetbal net zo goed is als dat van de Nederlandse taal, dan vrees ik het ergste.

2. Toch meer kunnen zeggen dan die ene zin. Zometeen praat hij in het Spaans terug. En dan? Ga je dan tegen hem zeggen “Sorry meneer, maar ik moet eerst even op het GS forum vragen wat ik nu terug moet zeggen”? (In het Nederlands uiteraard)

3. Je zult geen Spaans moeten leren maar Catalaans. En geloof mij, dat is een verschil als dag en nacht. Als hij een echte Catalaan is en ook nog eens een die hard Barça supporter, moet je sowieso al geen Spaans tegen hem praten maar Catalaans. Je beledigt een Catalaan namelijk als je Spaans gaat praten.

okee dankjewel
hoe zeg ik
ik spreek heel klein beetje spaans
en deze heb ik speciaal voor u ingestudeerd haha

Beetje bot, vindt je ook niet Chanelchique?

Sorry TS, ik kan je niet helpen. Helaas nooit Spaans kunnen volgen bij mij op school.

je vat het beetje verkeerd op
ik wil gewoon een paar zinnen iets tegen hem zeggen zelf
de rest word toch vertaald
gewoon uit respect.
zoals de polen ook bij ons deden in het turks

Beetje overdreven dit.

haha geeft niet !

alsof ik johan derksen gesprek ga voeren ofzo

Ik snap echt niks van wat je allemaal zegt, je zinnen slaan als je slappe lul op een drumstel.

Dat is niet bot. Dat is de TS duidelijk maken dat zij eerst haar zin in normaal Nederlands moet formuleren omdat niemand haar hier anders zal kunnen helpen. Want wat ze zei is een zin waar niemand ook maar iets van begrijpt.

Precies. Ze gaat zichzelf alleen maar voor gek zetten als ze dit doet.

Ik kom zelf uit Catalunya en een collega van me heeft afgelopen zomer toen we in Catalunya werkten zelfs nog ruzie gehad met een Catalaan omdat ze Spaans tegen hem sprak in plaats van Catalaans. Ik weet echt wel waar ik het over heb. Je beledigt een Catalaan echt als je Spaans spreekt in plaats van Catalaans, en het lijkt in de verste verte niet op elkaar.

Met die zin van net kun je inderdaad prima met Johan Derksen een gesprek voeren. Die kan ook niet normaal Nederlands.