Dringend hulp nodig!

Hallo,

Er is een jongen die ik erg leuk vindt, we hebben nu ongeveer 3x afgesproken.
Ik ken hem niet zo goed, want hij laat niet erg veel over zichzelf los.
Als ik hem tegen kom , zie ik hem continu kijken en ook als hij bij mij is, kijkt hij naar me wanneer ik niet kijk.
Als wij afspreken probeer ik vaak ook vragen te stellen(interesse tonen dus), maar hij vraagt niet gauw iets terug.

Hij komt erg nonchalant over en erg…verlegen? als ik het zo kan noemen…

De vraag is dan eigenlijk ook, of hij mij überhaupt wel leuk vind,
want hierover twijfel ik ook… Als wij aan het whatsappen zijn laat hij op zich nog merken dat hij interesse heeft doordat hij mij dingen vraagt, en ook omdat hij mij elke dag weer aanspreekt op facebook.(soms geeft hij mij ook koosnaampjes)
Maar zodra we samen zijn zegt hij niets!!

Hoe zorg ik dat hij meer uit zijn schulp kruipt/dat ik erachter kom of hij mij nou WEL of NIET leuk vindt?!

En zo ja, is er een mogelijkheid om dit subtiel te vragen zonder te vragen: VIND JIJ MIJ LEUK? (vind ik verre van subtiel en hou ik niet van…wil me niet opdringen)

Je kunt een vraag stellen in de trant van: we zijn nu drie keer uit geweest, waar zie je dit naar toe gaan? Of hoe zie je ons/mij?

Je enige optie in deze situatie is de vraag vind jij me leuk? anders formuleren.
Hebben jullie al gezoend? Indien niet kun je (als je dat graag wilt) hem zoenen, dan loopt het vanzelf los denk ik

Ten eerste heel erg bedankt voor je reactie, hier zal ik best veel aan hebben. Wij hebben nog niet gezoend, niets wat er toe leidt zelfs. Hij is erg gesloten en daarom lijkt het me ook best moeilijk om een zoen voor elkaar te krijgen…Ondanks dat ik het wel wil natuurlijk, heb je hier nog tips voor? dankje ‘‘Peppermint’’ xx

Hij kruipt uit zijn schulp als jij het voortouw neemt denk ik.
Ik zat ook in mijn schulp, durfde niet veel en was onzeker toen ik ging daten met mijn huidige vriendje.
Hij nam het voortouw, besprak open met mij wat ik voelde en wilde.
In het begon vond ik dat doodeng, maar ik ging me daarna wel meer op mijn gemak voelen door het met hem te delen.
Dus het kan werken als jij de leiding neemt en je gevoel met hem bespreekt. Dan weet jij waar je aan toe bent en kan hij meer los komen.

Oke ik denk dat je gelijk hebt ja…is het dan niet vreemd om na 3 keer afspreken al te vragen wat hij van mij vindt? of is dat juist niet raar?

Ik vind dat niet raar hoor.
Drie dates is best veel al, dus subtiel vragen kan je gewoon proberen.
Je kan ook vanuit je eigen gevoel vragen. Ik vind onze dates en jou steeds leuker, hoe kijk jij daar tegenaan?
Zoiets.

Je moet het niet verstaan onder dates, zoals ik zei hebben we 3 keer ‘afgesproken’. We hebben toen telkens een filmpje gekeken maar hij zei ook vrij weinig, tenzei ik zei: jij zegt ook weinig, of iets in die context. dan pas zei hij dingen… maar zodra hij dan weg was, whatsappte hij me meteen dat hij het wel gezellig vond en of ik dat ook vond. En toen bood ik mijn excuses aan voor het pushen om iets te vertellen, en toen reageerde hij ‘‘Nee ik vind dat juist goed, ik ging er wel meer van praten dusja’’
Dus t waren niet echt dates, maar meer gewoon afspreken…

Ondanks dat ik en hij elkaar niet zo goed kennen en we geen lichamelijk contact hebben gehad… is het dan toch nog een goed idee om te zeggen dat ik hem leuk vind? :slightly_smiling_face:

Ik denk dat hij gewoon verlegen is! praat er over met hem! dat vinden jongens meestal fijn! :wink:

Waar over praten bedoel je precies?

Ze bedoeld waarschijnlijk dat je met hem moet praten over zijn verlegenheid.

Ik heb hem verteld dat ik hem leuk vindt, heb er geen antwoord op teruggekregen omdat ik het via facebook heb gedaan, nadat hij offline ging.
(ik weet dat je het beter persoonlijk kunt doen maar zo ging het mij wat gemakkelijker af)
Maar hij heeft niet gereageerd erop de volgende dag.
Hij vraagt wel om nog eens af te spreken.

Zit er dan een betekenis achter of zal het puur vriendschappelijk zijn?

Hmm…zo verlegen bleek hij niet te zijn.
We hadden weer eens afgesproken en gewoon plotseling zoende hij me.
Maar toen hij weg ging gaf hij me een kus en was zn knuffel wel heel slapjes…

Hij wil weer met me afspreken,
maar aangezien het niet echt lijkt alsof hij me ECHT leuk vindt,
geeft het mij het gevoel dat ik straks misschien gebruikt wordt, omdat hij weet dat ik hem leuk vindt,

en ik heb het eerder gehad dat iemand gebruik maakte van de situatie.

Kan iemand mij vertellen hoe ik erachter kom of hij mij ook leuk vind?
want dat heeft hij ook niet gezegd ofzo…