Dringend hulp nodig! Zwart scherm op laptop

Heeeey. Ik heb even heel snel hulp nodig.
Ik heb dus een laptop, en ik had wat gedownload, ofja dat dacht ik. Er opende zo’n nieuwe site toen ik het wou downloaden en toen ben ik op die geopende site verder gegaan, kwam ik erna achter dat ik een virus heb gedownload dan datgene wat ik wou downloaden (vaag, sorry).
Alle dingen die ik wou openen opende niet en ik kreeg de hele tijd zo’n balk met dat ik een virus heb enzo.

Dus ik belde mijn vader om te vragen wat ik kon doen (hij woont hier niet) en toen zei hij dat ik dus een systeemherstel moet doen. Nou dat heb ik dus gedaan, maar als ik mijn laptop aanzet en hij gaat naar mijn gebruikersaccount is het vanaf daar helemaal zwart. Ik kan wel gewoon op ctrl alt delete drukken en dan heb ik weer gewoon beeld, maar voor de rest is alles helemaal zwart. Wie weet wat ik moet doen? ;(
Ik zit nu op de computer die hartstikke #&$(#*$ is.

Iemand die me kan helpen?

sorry, ik heb hier echt geen verstand van :frowning_face: morgen maar langs de ict winkel langsgaan?.

Sorry ik weet het niet, misschien kun je naar de winkel gaan waar je hem vandaan hebt gehaald?

Lukt het wel als je de veilige modus start?

Pfff ;( ik wil niet terug naar de winkel, want daar gaan ze 'm gewoon helemaal resetten, en dan is hij weer zoals ik hem gekocht heb, maar ik heb een paar dingen erop staan die écht niet weg mogen. Anders kon ik hem net zo goed zelf resetten. Als ik via taakbeheer op een site ga, opent de site gewoon, maar dan over het hele scherm, alsof ik dus onder geen balk heb enzo, en als ik dan op minimaliseren klik krijg ik weer zwart scherm. Dus eigenlijk is m’n bureaublad helemaal weg. Iemand die weet wat er aan de hand is?

Ik zal het nu even proberen.

Nee, met de veilge modus krijg ik precies hetzelfde…

Maar dan kun je toch vragen of ze dingen via een harde schijf eraf kunnen halen?
Want mijn computer had ook een virus, waardoor hij niks meer kon, toen heeft mijn oom ( handig met computers ) alle foto’s en zo van de computer afgehaald en op een andere harde schijf gezet.

http://www.helpmij.nl/for…maar-pas-NA-het-opstarten!!

Dat vond ik op internet, er staat ergens onder het midden ook een manier van iemand. Misschien zou die kunnen werken? ^^

Ik denk niet dat ze dat gaan doen…

Weet iemand hoe je een nieuw account moet maken met alleen taakbeheer + die pagina waar je uit accounts kan kiezen? Als ik een nieuwe maak kan ik via daar naar m’n bestanden, want die virus is er nu al uit denk ik, omdat ik systeem herstel heb gedaan.

Virussen gaan niet weg omdat je systeemherstel hebt gedaan… systeemherstel gooit geen bestanden weg, dus je virus zit er waarschijnlijk ergens nog.

@amadorintha
Ik snap niet welke je bedoeld? Ik lees alleen reacties van de videokaart vervangen ofzo, maar ik kan niet m’n laptop openschroeven denk ik? ;p

Miss virusscanner?

Huh…? Als je systeemherstel doet staat er toch zo’n lijst van naar wanneer je terug wil, en dan staat er dat hij bezig is met bestanden verwijderen etc.
Ik heb wel vaker systeemherstel gedaan en mijn bestanden gingen gewoon weg? ;p

Heb je een ander account dat wel werkt?

Nee, ik heb er maar 1. Daarom wou ik een nieuwe maken, dat die misschien wel beeld had, maar daar kom ik dus niet aangezien ik niet naar het configuratiescherm kan.

Ik denk dat ik via de cd alles ga resetten, maar zou ik dan wel gewoon normaal beeld krijgen?

OMG hij doet het! Ik had 'm opnieuw opgestart en daarna wéér systeemherstel gedaan en toen verder terug gegaan, en nu heb ik wel beeld.
Maar ik weet niet of mijn virus er nou af is…

Vet nice. x]
Anders moet je even norton virus scanner downloaden en scannen voor virussen.
Of je moet al een virus scanner hebben?

^ Gebruik geen Norton. Die maakt zelf virusjes aan zodat je denkt dat -ie virusjes heeft gevonden.