Dringend :) hoe maak ik een foto op bepaalde plekken lichter

Hallo iedereen

ik moet tegen morgen een paar foto’s bewerken maar ik weet niet hoe je een foto gedeeltelijk lichter en donkerder maakt, dus zo op bepaalde plekken, niet de hele foto…

alvast bedankt

Heb je Adobe Photoshop toevallig? anders een Trial daarvan downloaden. Dan gebruik je de Burn tool, en zet je hem bovenin bij de instellingen op Lighten… volgens mij kun je dan plaatselijk ichter maken. met de instellingen op Darken kun je het donkerder maken.

Dat kan volgens mij op photoshop,maar ik zou niet weten hoe.
upje voor je!

Oke , zal ik proberen… ik zal de trial downloaden
heel erg bedankt :slightly_smiling_face:

Waar vind je de burn tool?

upj

Neee, niet de burn tool gebruiken!

Ik weet niet of je met photoshop kan werken maar ik zal het even uitleggen

1. Open de foto
  2. Maak een kopie van de laag ‘background’, de background layer laat je altijd op het slotje, nooit wat mee doen, als er iets mis gaat kan je daar altijd nog op terug vallen namelijk
  3. Layer > New Adjustment layer > brightness/contrast > ok > schuiven met die balkjes

Dan maak je foto lichter en terwijl je dat doet moet je alleen letten op de plekken die je echt licht wil hebben. Dan klik je op ok en dan op de gum. En dan kun je de lichte delen weggummen die je niet wil hebben, dit is wel even experimenteren met hardness en opacity. Die moet je waarschijnlijk lager zetten anders is het verschil veel te hoog. Als je dit goed doet dan zie je helemaal geen overgang.

Wel erg ingewikkeld als je photoshop niet kent denk ik maar dit is wel de beste manier