[DRINGEND] de pil en overgeven...

Dames, ik heb jullie hulp nodig!

Dit is dus de situatie;
Ik neem al ongeveer drie maanden de pil, altijd stipt.
Gisteravond moest ik overgeven, nog vóór ik de pil nam om tien h (ik heb ze dus op een lege maag genomen)
Om 01:00 h heb ik die nacht moeten overgeven, dus er was ongeveer drie uur tussen.

vandaag heb ik seks gehad en ik dacht er niet aan dat er dus gevaar kan ontstaan bij braken etc. bij de inname van de pil !
ik vraag me af of ik nu nog veilig ben, ik bedoel, niet zwanger?
en werkt de pil ook niet sneller op een lege maag? :thinking:
of moet ik nu de morning after pil gaan halen?

wat denken jullie??

xxx alvast bedankt (en jaa, ik heb het gegoogeld maar ik vond niet meteen iets specifieks…)

Geen idee. Ik neem de pil niet. Up.

Volgens mij staat bij de bschrijvingen dat het niet echt goed is endat je dan mogelijk zwanger kan raken.
Maar het beste kan je denk ik meteen even naar de dokter gaan want die weet precies wat je moet doen.

als je hebt overgegeven werkt de pil niet… maar ik weet niet hoe lang dat dingetje er over doet om in te werken… heb je de bijsluiter gelezen van je pil? snap dat je nu echt met grote vraagtekens zit. succes!

Me neither. Iig succes!

op internet las ik veel dat het drie à vier uur nodig heeft om in te werken… Maar werkt deze niet sneller in op een nuchtere/lege maag??

De pil werkt niet als je overgeeft. En het klopt wat je zegt van die 3 tot 4 uur, maar natuurlijk is dat per lichaam verschillend: misschien heeft jouw lichaam wel 5 uur nodig om de pil te verwerken. Niet om je bang te maken of zo hoor! Maar ik zou als ik jou was het zekere voor het onzekere nemen en gewoon de Morning After Pil halen. Sterkte!

(oh ja, en dat van die lege maag, lijkt me niet!)

Oké, die gaan halen dan…
maar op kerstmis lijkt me niet dat een apotheek open gaat zijn. shit.

het lijkt me idd erg verstandig als je de MAP haalt. En als je niet zeker weet of de dichtsbijzijnde apotheek open is met de feestdagen, moet je de huisarts even bellen.

Heb je weleens de BIJSLUITER opengeslagen?
neeee

Ik slik microgynon 30 en als je overgeeft binnen 3 of 4 uur na het slikken van de pil, dan kan je dat vergelijken met het vergeten van een pil. De kans op zwangerschap is dus groter. Dus als je na meer dan 4 uur moest overgeven is er waarschijnlijk niks aan de hand. Een morning after lijkt me dan overbodig.

jaweeeeeel

maar daar staat niets in van een inwerktijd of dergelijke.
aan jouw reactie heb je écht veel zeg, fjoew.

Nee, maar daar hoort in te staan dat de pil mogelijk niet werkt als je hebt overgegeven. En dat je als je seks gaat hebben een extra anti conceptie middel moet gebruiken.

maar ik sluit 'm. dit topic is eigenlijk niet toegestaan omdat er een algemeen ‘de pil’ topic is, maar aangezien het zo dringend was heb ik hem even laten staan. en het antwoord op je vraag is wel duidelijk denk ik…