dringend advies nodig

Hallo meiden,

Ik was zo’n 4,5 jaar samen met mijn vriend toen het door persoonlijke problemen van zowel mijn vriend als van mij het niet goed ging en we een tijdje uit elkaar zijn geweest.
In die tijd dat we officieel uit elkaar waren bleven we met elkaar afspreken en na een paar maanden heeft hij me gevraagd of ik hem terug wilde nemen. We zagen beiden in dat we gewoon niet zonder elkaar konden en we beiden graag een toekomst met de ander wilde opbouwen.

De eerste keer dat we weer op een date gingen nadat hij me had teruggevraagd was super! Het voelde voor ons beiden echt weer zo vertrouwd, en we waren weer net zo verliefd als vroeger.
Hij gaf ook aan dat hij in die tijd alleen is gaan beseffen dat hij mij echt nooit meer wilde laten gaan en dat ik echt de ware voor hem. Dit betekend enorm veel voor mij.

Na een tijdje ben ik weer bij zijn ouders op bezoek geweest en hij bij die van mij. Mijn moeder wilde natuurlijk alleen wel een hartig woordje met hem spreken over de manier waarop hij in de periode voor het uitging met mij omging. Hij liet mij vaak voor niks op hem wachten, en deed vooral waar hij zelf zin in had. Dit kwam vooral omdat hij gewoon niet goed in zijn vel zat, en ik begrijp dit ook. Maar voor een ouder is het natuurlijk niet fijn om te zien dat je dochter hierdoor gekwetst is.
Hij vond dit gesprek alles behalve fijn, wat begrijpelijk is, maar het was goed bedoeld.
Een tijd hierna besloot hij ineens dat het niet meer werkt tussen ons omdat hij mijn moeder te bemoeizuchtig vind en dat hij dat er niet bij kan hebben omdat het nog steeds niet goed met hem gaat door persoonlijke problemen.

Ik snap hier helemaal niks van vooral omdat hij eerst zegt dat hij mij absoluut nooit meer wil laten gaan en een maand later is het ineens voorbij?
Ik ben nog steeds superverliefd op hem en wil nog steeds een toekomst samen met hem.
Wat kan ik het beste doen? ik geloof absoluut niet dat hij niet meer met mij samen wil zijn anders zeg je zulke dingen niet tegen iemand, en vraag je iemand niet terug na zo’n lange tijd lijkt mij?
Wat kan ik het beste doen? hem even met rust laten en kijken of het ooit nog wat wordt en hem laten weten dat ik nog steeds van hem houd of moet ik mijn hoop toch maar gaan opgeven?

Beetje raar dat hij het om deze rede weer wil beëindigen… Vooral omdat je denkt dat hij je nog steeds leuk vind. Ik denk dat er nog wel een andere rede voor is geweest, ga gewoon het gesprek met hem aan en laat duidelijk merken dat je er niks van snapt. Misschien krijg je dan duidelijkheid.

Het is hem op dit moment allemaal te veel, hij denk dat mijn moeder hem niet mag en dat hij niet welkom is, ondanks dat mijn moeder persoonlijk contact met hem heeft opgenomen om te vertellen dat dit absoluut niet is, en de problemen die hij al heeft samen gewoon te veel zijn.

Ik denk ook dat er meer aan de hand moet zijn. Je moeder heeft zelfs contact met hem opgenomen, dus daar kan het niet aan liggen. Ik zou toch nog een keer om duidelijkheid vragen en tegen hem zeggen dat jij nu de dupe van alles bent en hij geen relatie met je moeder heeft maar met jou! En vraag hem om helemaal eerlijk te zijn. Beter weet je de precieze reden, dan zo lang erover Door twijfelen.

Precies dit.