Dringend advies nodig over relatie!

hello mede girlsceners…

ik vroeg mij af of jullie kunnen helpen met mijn situatie of misschien dit herkennen

ik ben 18 jaar en 8 maanden samen met mijn vriend. het ging geweldig alleen 5/6 maanden geleden werd het een stuk drukker op school, hierdoor konden we bijna niet meer afspreken en was het meeste contact via whatsapp. omdat we bijna alleen maar contact hadden via whatsapp gebeurde het op een gegeven moment vaak dat er miscommunicatie was tussen ons. hierdoor kregen we steeds korte nutteloze ruzietjes die over van alles en nog wat konden gaan. het sloeg nergens op maar we praatte het wel altijd uit. na 2/3 maanden nutteloze argumenten steeds hebben we onze les geleerd en een beetje onszelf verbeterd want we hebben die ruzietjes niet meer.
maar…
mijn vriend zegt dat die het gedoe met de ruzies niet kan loslaten… hij is bang dat we opnieuw ruzies krijgen. en dat is ook meteen de reden waarom hij geen moeite meer kan doen (zegt hij zelf ook). hij doet al ruim 2 maanden afstandelijk en zegt elke afspraak af. doordat we zo weinig contact hebben zijn de gevoelens die hij voor mij heeft ook afgezwakt zegt hij.
we hebben al redelijk vaak gesprekken gehad hierover en dat hij niet bang hoeft te zijn dat we opnieuw zulke ruzies krijgen omdat we er van geleerd hebben. hij zegt ook dat hij wilt dat het is zoals eerst, in het begin was het geweldig! hij was zo lief en zorgzaam. maar hij zegt dat hij niet meer moeite kan doen voor de relatie ook al wilt hij het wel. ik probeer hem heel erg aan te moedige door lief te zijn en vragen of ik dingen kan doen, maar hij reageert er niet of negatief op…
bijvoorbeeld als ik zeg dat ik van hem hou zegt hij het niet terug of als ik een compliment geef reageert hij er niet op. hij kan redelijk harteloos doen tegen mij de laatste paar maanden(2/3)… hoe hij bijvoorbeeld reageert als ik verdrietig ben…

we hebben gister gepraat en hij zegt dat het misschien beter is als het uit is, ik zei dat hij niet een beslissing moet nemen als hij gestrest is door school, want we hebben het wel heel erg druk daarmee nu.
hij behandelt mij op dit moment echt niet goed, maar hij is niet altijd zo geweest. ik heb het idee dat als hij realiseert dat hij niet bang hoeft te zijn voor ruzies dat we het dan leuk met elkaar kunnen hebben en dat het goed kan komen. ik hou heel veel van hem, op een gegeven moment hebben we zelfs over The One voor elkaar zijn gesproken, en dat is hij zeker voor mij zoals die in het begin deed voor de ruzies. zoiets zou toch terug moeten kunnen komen? moet hij realiseren dat hij niet bang hoeft te zijn? is het beter als het uit is?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ! :cry:

Als ik dit verhaal zo lees, moet ik eerlijk bekennen dat ik niet de indruk krijg dat hij deze relatie nog zo ziet zitten. Hij behandelt je al meerdere maanden niet goed, in ieder geval niet zoals je iemand waarvan je houdt zou behandelen. Ook heeft hij hardop gezegd dat hij het nut van deze relatie niet meer inziet en zegt hij telkens afspraken met je af.

Ik heb zelf ook zo iets gehad, alleen was ik toen degene die toegaf de relatie niet meer het vechten waard te vinden. Als ik eerlijk ben, lijkt het mij beter om een gesprek met hem aan te gaan, waarna alles gewoon duidelijk is. Dat gesprek bepaalt dan de toekomst. Zorg wel dat hij eerlijk kan zijn, zonder jou aan het lijntje te houden!

Ik hoop heel erg dat hij wel nog verder wil en je hier iets aan hebt…