Dringend advies gezocht betreffende mijn Examenfeest; bier?

Bonjouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur mes amies!

Ik heb dringend jullie advies nodig. Mijn zus en ik zijn dit jaar geslaagd en we houden komende vrijdag een feest. We hebben rond de 50 mensen uitgenodigd en zij zullen ook komen.
Samen met mijn zus heb ik uitgerekend dat er zo’n 12 mensen de hele avond door bier zullen drinken. Wij vroegen ons af hoeveel bier we dan moeten kopen? Volstaan 3 kratten?

koop gewoon een krat meer je weet maar nooit

Ik zou ze niet zat voeren? kan je straks de kots nog op gaan ruimen haha. Ik heb een feestje gegeven voor mijn verjaardag en kan je vertellen dat bier wel erg snel gaat…

Bier gaat hard inderdaad, sla maar goed in! En houd ook rekening met de mensen die geen prik en/of alcohol drinken :’)

Ik denk dat 6 kratten wel prima is voor 12 mensen.

Ik ga met mijn zus en buurmeisje vrijdag een examenfeest geven en er komen ongeveer 30 man en wij hebben al iets van 5 kratten en dan nog een hoop wijn :’)

Wij drinken met 6 mensen normaal gesproken al wel 2/3 kratten haha, ligt er maar net aan of je weet hoeveel de mensen drinken (’;

Ik zou meer kopen dan je denkt, dan heb je namelijk sowieso genoeg.

Waarom kijk ik hier, ik drink geen eens bier :’)

:’) Oh lord, het is ook zoooo moeilijk om het in te schatten. Ik wil ze niet dronken voeren, obviously, maar ik wil ook niet dat aan het eind van de avond mensen vragen om een biertje terwijl alles al op is.

Oke, wat ik wel weet, is dat ik in een dorp woon(oh echt? ja echt) waar je ook dingen kan terugbrengen in ons minisupermarktje :’) Dat je een sneaky deal maakt, dat hadden wij altijd met het buurtfeest. Dan haal je 6 kratten bijvoorbeeld, en als je te veel hebt breng je het terug.

Ik zou er 5 ofzo doen. Weet niet precies hoeveel bier mensen normaal drinken, let er nooit op, maar als je uitgaat van 6 bier per persoon voor die 12 = 72/24 = al 3 kratten en dan heb je de rest nog.
En desnoods zeg je van als mensen behoefte hebben aan meer, dat ze zelf ook mee mogen brengen. Ik neem ook standaard m’n eigen drank mee altijd.

Maar van 50 mensen drinken er maar 12 bier? Ik denk dat dat ook tegenvalt hoor…

dubbelpost –

Ik woon in een ‘stad’ en hier kan dat bij de Gall&Gall ook gewoon! Als het natuurlijk niet al aangebroken is haha. Doen ze echt niet moeilijk over, zij weten ook dat het lastig is om feestjes in te schatten. Zo zul je zien dat mensen die nooit bier gaan drinken ineens wel aan het bier gaan, en dan wordt het helemaal lastig.
Maar, veel plezier trouwens :grinning:

wij hadden met examenfeest 300 mensen en 100 krat bier.
dus als ik jouw was zou ik 4 kratten doe nofzo

Als het bier op is, moeten ze maar aan de wijn!

Hee, weet je wat je ook gewoon kunt doen: te veel bier kopen, een paar kratten hou je dan achter. Als het te vroeg op is en de gasten gedragen zich normaal kun je altijd nog een kratje bij zetten! En als je veel te veel overhoudt kun je dat gewoon terugbrengen naar de supermarkt.

3 kratten is denk ik te weinig. dat is er zo doorheen! mij ervaring is dat je met 13 mensen plusminus 6 kratten nodig hebt.
verder wat bullybread zegt

Beter te veel dan te weinig, als je overschot hebt kan je het nog bijhouden want zo snel wordt het niet slecht he :slightly_smiling_face: maar ik suck in inschatten dusja :’)

Ja meer kratten kopen en dan een paar boven of in de schuur neerzetten, zodat mensen zich niet gaan bezatten. Ik had op mn verjaardagsfeestje 2 jaar geleden 7 kratten en dat is schoon opgegaan, denk dat er rond de twintig bierdrinkers waren.