Dreigtweet

"De politie in Rotterdam heeft het meisje opgepakt dat de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij American Airlines op Twitter had bedreigd. Het meisje meldde zich op het bureau, terwijl agenten naar haar op zoek waren.
Het meisje is 14 jaar. Ze schreef in een tweet aan de luchtvaartmaatschappij: "Hallo mijn naam is Ibrahim en ik kom uit Afghanistan. Ik maak deel uit van al-Qaida en op 1 juni ga ik echt iets groots doen, dag.’’
FBI
American Airlines antwoordde het meisje, eveneens op Twitter, dat de bedreiging aan de FBI wordt doorgegeven. De politie zegt dat ze niet op verzoek van de FBI naar haar op zoek is gegaan, maar omdat ze een dreigtweet heeft verstuurd.
Het is niet duidelijk of het meisje vannacht blijft vastzitten. De politie wil alleen zeggen dat het meisje is aangehouden en wil verder niets bekendmaken.
Bron: NOS.nl

“Sarah ontving zowel hatelijke als schaterlachende reacties. En duizenden nieuwe followers. Al die extra aandacht beviel haar goed, hoewel ze weinig moeite deed haar paniek te verbergen.
Zo schepte ze op dat zij in drie uur tijd van elfduizend naar vierentwintig duizend volgers was gestegen en termen als ‘LOL’en ‘OMG’ vlogen haar nieuwe followers om de oren: “OMG ik heb morgen in in ieder geval heel wat te vertellen op school!”
‘s Avonds werd de paniek heviger: “OMG, er wordt op de deur gebonsd!” Even later: “Gelukkig, het was de buurman.” Later op de avond begon ze er genoeg van te krijgen: “Ik wil dit niet!”
Enkele andere noodkreten:
“Ik heb een advocaat nodig. Zijn er hier advocaten te vinden?!”
“Ik ben f***ing 14 jaar oud. Denken ze nou echt dat ik een vliegtuig op wil blazen ofzo? Ik ben gewoon dom, ok?!”
Een van haar laatste paniekuitingen ging in de richting van popzangeres Demi Lovato, van wie Sarah groot fan is. Haar twitternaam verwijst ook naar de zangeres, wier doopnaam Demetria luidt. Een tweet van Sarah: “Demi, help me!””

http://www.nrc.nl/wp-content/uploads/2014/04/Knipsel5.png

Bron: NRC.nl

Wat vinden jullie ervan dat ze opgepakt is? Wat vinden jullie een terechte straf? Is het gewoon een onschuldig grapje of moet er werk van gemaakt worden? Wat vinden jullie van het opschepperij?

Ik las dat ze zichzelf had gemeld bij de politie.
Ze moet even vastgehouden worden, zodat de schrik er helemaal goed in zit bij haar. En verder nog iets van een lichte straf, maar dan is het denk ik wel goed.
Ik zie haar toch als een kind die niet nagedacht heeft. Dat word me des te meer duidelijk door haar tweet aan Demi Haha!

Dat opscheppen vind ik stom, maar ergens begrijp ik het ook wel. Ze wilt zich groot houden natuurlijk.

Kent iemand haar/haar ouders? Mijn moeder zal WOEDEND zijn als ik dit gedaan had

Ik vind het een hele rare grap van haar, en hoe ze er ook over tweet, zoiets doe je gewoon niet. Maar dat ze haar daar voor oppakken… Gaat een beetje te ver vind ik!

Als je zelf niet in je botte hersens kunt begrijpen dat dit geen grappen zijn, moet je 't maar leren.

Ik vind het inderdaad ook een rare grap, maar snap wel dat ze dit soort dingen serieus nemen. Vind het verder wel raar dat ze is opgepakt (misschien ben ik daarin te naïef) maar ik vind wel dat ze het recht hebben om haar in de gaten te houden.

Ik vind het goed dat ze opgepakt is, even goed laten schrikken en daarne nog een kleine straf. Laat zien dat ze dit heel serieus oppakken en je dit soort dingen dus niet moet doen

ik lach nog steeds keihard

Sowieso een slechte ‘grap’ maar als het mijn kind zou zijn was er niets gekomen van dat opscheppen.
Belachelijk eerst helemaal in der broek zeiken van angst en dan in ene stoer doen?

Is het ook raar dat ik dat het typische jeugd van tegenwoordig vind.

Ja, ik ook haha. Zo dom dat het gewoon grappig is. Hoe bedenk je het, zo`n dreigtweet.

Ik hoop dat andere kinderen nu doorhebben dat internet dit soort dingen serieus neemt :stuck_out_tongue:

Wat een dom wicht zeg, om zo’n grapje te maken. Ik vind het goed dat ze zich moest melden bij de politiebureau, even goed laten schrikken en haar de gevolgen laten zien van het maken van zulke ‘‘grappen’’. Hier zal ze flink van leren.

Ohja en 3 jaar huisarrest en ontdoen van smartphone enz. Dit is het goede bewijs dat kinderen kind moeten zijn gewoon buiten moeten spelen in plaats van zich druk maken over hoeveel followers en likes ze hebben.

Ben ik de enige die zich afvraagt of ze niet ook een girlscene lid is :stuck_out_tongue:

wat een onzin. alsof zij zo’n drama had verwacht, iemand van 18 zou dit ook kunnen doen.

Het is niet voor niks doorgestreept :slightly_smiling_face:

(en wauw hoe bijzonder, ik wíst gewoon dat jij hierop ging reageren haha!)

oh dit zou serieus een actie voor mij zijn :")

hahaha :"D

Ach, als veertienjarige moet je nog veel leren over het leven. Dit is waarschijnlijk een les die ze zich over zeventig jaar nog herinnert. :’)

Ik hoop voor haar dat Amerika hier geen probleem van gaat maken. Een ‘schadevergoeding’ eisen, er advocaten op zetten. Hun hebben daar geld genoeg voor neem ik aan.

En er zijn veel mensen die hun tijd hierin moesten steken. De mensen van die airline om het IP adres te zoeken, ze moesten het doorgeven aan NL. Die hebben haar dus vastgehouden, wat ook ruimte en mensen kost.

Ik zeg zeker niet dat ik het terecht vind als ze dat gaan doen. Maar ze kunnen het wel. En ik vind ook dat mensen moeten beseffen wat zoiets aanricht!

Ik hoop voor d’r dat ze op de blacklist komt en ze de eerstkomende 20 jaar niet naar Amerika mag :’)

Ze is in veel media gekomen. Ook in veel buitenlandse. Ik zal me doodschamen :grinning_face_with_smiling_eyes: