dreigende 'hacker'

hee meiden.

ik was laatst op msn met een oud-klasgenootje van me, en die zei dat ie iets op me wilde ‘uit proberen’ ik zei dat ik dat niet wilde, dus ik blokkeerde hem. een paar dagen daarna heb ik hem weer gedeblokkeerd, en toen begon hij over dat hij mn msn ging hacken.
hij kan er ook echt voor zorgen dat, als ik mijn pc opstart en op msn wil, ik eerst mijn geheime vraag moet beantwoorden om mijn wachtwoord te wijzigen en op msn te gaan.
dit is nou al 3 dagen aan de gang, en elke keer moet ik dat weer doen.

ik heb hem toenstraks een krabbel gestuurd, met dat hij er heel snel voor moet zorgen dat ik niet elke keer mijn wachtwoord hoef te wijzigen, maar dan stuurt hij alleen maar iets vaags terug. ;S

volgend jaar gaat hij een ict opleiding volgen op het roc, en hij is nou aan het dreigen dat hij dan allemaal zelf programma’s leert maken, en dus heel mijn pc naar de knoppen gaat helpen.
moet ik dit geloven? ik bedoel, ze kunnen hem toch niet serieus virussen leren maken?:open_mouth:

hij heeft het afgelopen jaar ook gwn normaal gedaan, dus ik heb ook geen idee wat hij hier zo lollig aan vind.

heeft iemand hier ervaring met ‘hackers’?

xxx.

Mischien een idee om je computer heel goed te beveiligen?
Ik heb er ook niet echt veel verstand van maar iemand die zelf leert progamma’s te maken en een beetje geintereseerd is in hacken kan virussen gaan maken ja, hackers kunnen meer dan je denkt.
Maarja, daarom moet je dus je computer goed beveiligen xD ik weet niet in hoeverre je dat al hebt…

*edit
Waarschijnlijk kan je hem er hier het best persoonlijk op aanspreken trouwens, want de oorsprong van ‘het probleem’ ligt waarschijnlijk bij hem.

Verander je geheime wachtwoord en je wachtwoord zelf. :slightly_smiling_face:

ik laat mijn pc minstens een keer per week scannen door zo’n programma, en ik heb mijn wachtwoord ook al 2 x gewijzigd.
maar is het mogelijk dat hij mijn geheime vraag en wachtwoord weet?

@Cupcakex3 Ja dit kan, hier kan ie aankomen via een programmatje dus…en op ICT opleidingen leer je idd om virussen te maken aangezien sommige virussen weleens van pas komen…'t leuke is, dit is strafbaar. Dus blijft hij dit herhalen, geef 'em lekker aan :slightly_smiling_face:

ik zou echt oppassen en ook al je wachtwoorden wijzigen. Als hij verder gaat met dreigen, moet je dit zeker aan iemand vertellen…

aargh wat een onzin zeg. ik heb al tegen mijn moeder gezegd dat als hij mijn pc hackt dat ik hem dan aan ga geven ofzo xD

waarom leren ze die kinderachtige jochies dan ook virussen maken :woman_facepalming:

Klinkt misschien een beetje drastisch maar als het heel ver gaat kan je gewoon naar de politie gaan. Hacken is en blijft illegaal.

Weten je ouders er van?
Mischien heb je iemand in de familie/vrienden die veel van computers af weet?

een nieuw msn maken als allereerste lijkt me het slimste.
erna zou ik het eens met je ouders erover hebben of je broer/zus als je die hebt?
ik zou echt oppassen ik ken ook een jongen die dat allemaal kan ben super bang dat ik ooit eens ruzie met hem krijg. xD

Ik zou registreren (print screens en dergelijken) hoe vaak je dit steeds moet doen en dan gewoon op de politie afstappen…

Maar, dat is wel drastisch… Misschien moet je hem in het echt maar eerst aanspreken inderdaad.

ik heb het tegen mijn ouders verteld, en ik heb gezegd dat ik wel naar zijn ouders bel en zeg; willen jullie misschien doorgeven aan *naam* dat als hij nog een keer mijn msn hackt ik hem wel kom vertellen waar hij zijn roc diploma straks kan stoppen? =)

zou ik nog echt doen ook.

ik ben ook bang dat als hij volgend jaar mijn computer kan hacken, álles weg is ofzo :S

Alleen je wachtwoord wijzigen helpt geen fluit, als hij je geheime vraag zou weten (omdat die bijvoorbeeld veel te simpel is) dan kan hij je ww wijzigen?

Back upje maken? xD

Verder weet ik het ook niet… behalve dan naar hem/zijn ouders/ politie gaan.

en printscreens doen het op een of andere manier niet meer bij mij :open_mouth: echt heel raar.

mijn oom weet trouwens wel veel van computers af, daar ga ik morgen dan even langs goed idee!

^ Ik zou het niet zo brengen haha. Ik zou zijn ouders bellen en duidelijk de situatie uitleggen en verzoeken hun zoon daarop aan te spreken. Je kan niet tegen zijn ouders zeggen dat hun zoon zijn diploma in zijn… ja… dan nemen ze je niet serieus.

@ Eevha; ja oké daar heb je wel gelijk in :stuck_out_tongue: maar het slaat gewoon nergens op.

en ik ben ff dom geweest met mijn printscreen gebeuren :blush: maar ik heb nog wel wat bewijs =)

Die jongen is gestoord

Blufkont. Mijn vriend was vroeger een hacker en die vertelt mij dat het tegenwoordig té moeilijk is om mensen te hacken, maar er is wel één optie: De hacker stuurt je de bekende hotmail-link. De thema is hetzelfde, maar als je je mailadres en wachtwoord invoert krijgt hij een mailtje met jouw gegevens. De enige wat je dan kan doen is heeeeel snel je wachtwoord en geheime vraag veranderen. Verder zijn er geloof ik geen mogelijkheden.

Ik was trouwens ooit eens gehackt door een gozer door middel van een print screen die ik hem stuurde van een site die ik open had staan. Te gaar… (off topic)