dreigbrief van zus van ex

hallo!
ik heb net mijn eerste echte liefde gehad.
met een jongen die mij helemaal begreep en helemaal geweldig was
het is zo’n 3 maanden geleden uitgegaan omdat hij het moeilijk heeft op heel veel gebieden, het was beter voor ons als het uit zou zijn.
nu, 3 maanden verder heb ik elke dag aan hem gedacht, en ook veel om hem gehuild. ik kon hem niet vergeten omdat ik wist die 3 maanden lang dat ik hem kon helpen omdat ik hem het beste ken. natuurlijk kent zijn familie hem ook, maar dat was een van zijn problemen, dat hij problemen met zijn familie had. ik heb hem gisteren proberen te bereiken door zijn vader te bellen want hij heeft een nieuw nummer, hij heeft mij verwijderd op hyves en msn en hij woont ver weg. ik vroeg aan zijn vader of hij aan hem kon vragen of hij mij wilde bellen. zijn vader zei: ‘’ ja, is goed’’ ik dacht, yes eindelijk kan ik het goedmaken, want ik vertrouwde zijn vader, ik had namelijk een hele goeie band met zijn ouders. toen ik gisteren middag uit school kwam en ik mijn mail checkte zag ik dat ik een berichtje op hyves van zijn zus had gehad. in dat berichtje stond dat ik hun gezin lastig val en ik een zielige stalker ben en dat ze naar de politie zouden gaan als ik niet zou stoppen met contact te zoeken. dat berichtje maakte mij erg bang en verdrietig, ik had gisterenavond zo hard gehuild dat ik vanmorgen mijn ogen niet meer open kreeg van dikte en ik niet naar school ben geweest. ik kan die jongen nog steeds niet vergeten en ik ben heel emotioneel en niemand begrijpt me, niemand snapt dat ik hiervan zoveel verdriet kan hebben en niemand wil aandacht aan mij geven.
weet iemand wat ik in vredesnaam moet doen?

ps. sorry voor de lengte

Kan je hem niet op hyves benaderen? Ook al heeft hij je verwijderd, kan je hem nog wel een berichtje sturen toch?

Van die zus zou ik me niks aantrekken als ik jou was. Snap dat je schrikt van zo’n reactie en dat die je heel veel pijn doet, maar zij heeft niks met jou en je ex te maken, dus probeer dat bericht te negeren.

Als je hem op hyves niet kan benaderen kan je misschien vrienden van hem benaderen en naar zijn nieuwe telefoonnummer vragen?

Wat vreemd… Misschien is die zus jaloers?
Reageer rustig in een berichtje terug dat het niet je bedoeling is om te stalken, maar dat je het goed wil maken.
Een keer bellen kan je toch niet stalken noemen? Dat beseffen ze bij de politie ook wel.

stuur een persoonlijke brief gericht aan het gezin.
schrijf daarin dat je het jammer vind dat die vader niks doorgaf,
dat zijn zus zon berichtje stuurd,
en dan natuurlijk wat je tegen je ex wilde zeggen.

Die zus moet haar mond houden, niets van aantrekken. Zij weet niet wat er tussen jouw en je vriendje gaande is, en ze stapt heus niet naar de politie :wink:

En wat hierboven word gezegt.

Had je ook een goede band met zijn zus?

Ik denk eigenlijk dat je ex zijn ouders en zus iets heeft verteld wat jij niet weet.
Want anders zou die zus niet zo fel reageren.
Niet dat ik het beter weet, maar ik denk het gewoon. :thinking:

tsja, ik had wel een beetje goeie band met haar omdat zij verkering heeft gehad met mijn broer. maar het schijnt dat die zus de laatste tijd heel agresief doet enzo en dat ze heel erg is veranderd omdat het ook met haar niet zo goed gaat

Ik zou nog één laatste berichtje sturen met daarin: Dat je graag wil weten hoe het nu met hem gaat, dat je hem niet wil stalken en erg geschrokken bent van de reactie van zijn zus, maar dat het voor jou ook af te sluiten is als je een keer rustig met hem kan praten en alles uitgelegd kan krijgen. Zo kun jij het afsluiten en kunnen jullie verder, maar nu hoor je steeds niks van hem, wat het voor jou nog veel lastiger maakt!

Reageerd hij hier ook niet op, dan is het (hoe moeilijk dit misschien ook voor jou is) misschien beter zo en kun je beter op zoek gaan naar een leukere jongen die jou waardeerd!

voor mijn gevoel zal ik nooit meer een jongen vinden die mij zo goed begrijpt, en waarbij ik me zo op mijn gemak voel. dat ligt allemaal heel ingewikkeld

Dat snap ik, maar als hij duidelijk aangeeft dat het over is. Hoe moeilijk ook, kun je misschien toch beter verder gaan. Misschien wordt je voor jou gevoel nooit meer zo gelukkig, maar gelukkiger dan dat je op dit moment bent kan altijd :slightly_smiling_face:

Misschien heeft die vader het wel doorgegeven, maar heeft je ex besloten je niet te bellen. Ik zou niet ingaan op de reactie van zijn zus en: wanneer je van iemand houdt is het misschien beter om hem te laten gaan

ik kwam die jongen weer tegen in afgelopen zomervakantie, hij zoende me en zei tegen mijn bestevriendin dat hij een zwak voor me heeft en altijd van me zal blijven houden. ik heb hem één dag gezien, daarna niet meer en ook niets meer van hem gehoord. een paar maanden geleden gaf ik toe aan mijn zwakte en belde ik hem op. ik vroeg of wat hij zei tegen mijn bestevriendin echt waar was en luchtte mijn hart. hij was stil omdat hij daardoor echt geraakt was en zei dat wat hij zei tegen mijn bestevriendin echt waar was. sindsdien heb ik niks meer van hem gehoord…
maar toch blijf ik over hem dromen, bijna elke dag.
weet iemand wat ik moet doen? latengaaan heb ik gedaan, het is gewoon dat ik steeds over hem blijf dromen en dat ik er dan aan herinnerd word dat hij van mij houdt en ik van hem…

Als die zus de politie belt, dan lachen ze haar echt uit, wat jij doet is namelijk totaal niet stalken

Misschien kun je het er even met je ouders over hebben?

Ga gewoon eens spontaan langs. Wat is het ergste wat ze kunnen doen? Of anders probeer je het via een vriend van hem?

wow bijna een jaar later.

raar zeg, het zusje van me ex heeft me juist heel verhaal gestuurd hoe erg ze t vond dat t uit was enzo. Maar niks van aantrekken indd. Jij moet hem spreken en niet haar