Dreams Come True als je maar weet wie je vrienden zijn

meiden, ik heb al eerder 2verhalen gepost (FriendsForever & Dromen bestaan… maar ik heb ze nooit afgemaakt… nu heb ik ze samen genomen, beetje veranderd en verder geschreven… hope you enjoy)
meestal stop ik met schrijven doordat ik geen reacties er op krijg en ik dus niet weet wat mensen er van vinden:$

eerste stukje

Danielle: de ik persoon, 15jaar oud, heeft relatie met Jasper, ziet Dion als haar broertje, bijnaam: Daans of Dani.
Dion: 15 jaar oud, heeft relatie met Manon, ziet Danielle als zijn zusje.
Jasper: 16jaar oud, heeft relatie met Danielle.
Manon: 15 jaar oud, heeft relatie met Dion.
Nina: beste vriendin van Danielle 16jaar oud.
Michelle: hele goede vriendin van Danielle 15jaar oud.
Frank: Vriend van Dion & Danielle 15jaar oud.
Kay: Vriend van Dion 14jaar oud.
Martijn: Vriend van Dion 14jaar oud. Heeft relatie met Ashley(komt niet voor in de vriendengroep).

Dit is de vrienden groep van Danielle en Dion. Danielle en Dion zijn hele goede vrienden en zien elkaar als broer/zus. Het gaat heel goed met de vrienden groep. Tot het bericht komt dat de ouders van Danielle naar het buitenland moeten, omdat de vader van Danielle geopereerd is, en hij moet herstellen in Spanje. Dit brengt een aantal problemen met zich mee. Jaloezie en ruzie’s.
But Dreams Come True, als je maar weet wie je vrienden zijn.

[i]Daar zaten mijn beste vriendin en ik dan, op de verjaardag van een goede vriend van mij. We kende wel een aantal mensen. Van school, eigenlijk was het er maar een, plus die goede vriend van mij 2. We waren nog maar net binnen of de jongens doken al op ons. Mijn vriendin zat vast aan die jongen die we al kende en we hadden ook niets anders van hem verwacht. Ook dook er een jongen op mij, ik kende hem verder niet maar toen ik later mijn vriendin belde die op een andere verjaardag zat, hoorde ik dat hij de ex van mijn nichtje is, hij heet Kay en is een gigantische player. Ik speelde het spelletje met hem mee, en elke keer als hij om een kusje vroeg zei ik:“Misschien als je aan het eind van de avond nog steeds zo lief bent!”(dus niet!) richting het eind van de avond werd het steeds gezelliger en zelfs met de jongen van school waar ik normaal niet zo goed me lig was het super gezellig, hoewel ik denk dat de drank bij de jongens een goede invloed had, en sommige hadden te veel op en dat ging fout(en ik geef geen details alleen dat het erg vies was.) Uiteindelijk was het feest afgelopen en gingen mijn beste vriendin en ik naar huis, en dat zonder die ene jongen een kusje te geven.

Dit was eigenlijk het begin, op deze avond leerde we iedereen kennen die later in onze vrienden groep zou zitten. En ook nog wat meiden die niet op het feest waren. Maar die, die jongens al wel kende. Maar dat wisten we nu nog niet.

Maandags op school stonden ik en mijn beste vriendin nog een beetje na te praten toen kwam Dion naar ons toe hij was ook op het feest geweest, alleen hij wist haast niets meer door de drank. We vertelde hem het verhaal, en wat hij nog wel wist vertelde hij ons. Dingen die waren gebeurd toen wij al weg waren, dat hij ruzie had gekregen met Kay (de jongen die zo close met mij was op het feest) en Dion had Kay bijna geslagen. We hebben flink gelachen.
Het was inmiddels donderdag en ik ging met mijn beste vriendin Nina richting dansles waar wij allebei opzaten. Ook Frank was er en hij vroeg direct aan mij of ik Kay nog gesproken had. Ik had Kay inmiddels al wel op MSN toegevoegd en onze gesprekken liepen altijd wel lekker, het was gezellig.

Die vrijdag ging ik met Nina, Frank, Dion & Martijn naar de soos. Martijn ging al snel weer weg naar zijn vriendin, en Frank ging samen met zijn vriendin even naar de C1000 om wat snoep te halen. Even later kwam Frank terug maar zijn vriendin was naar huis gegaan. Ik bleef met Nina ook nog een uurtje, en daarna gingen wij ook naar huis.

De maanden vlogen voorbij zonder echt contact te hebben gehad met Kay, Dion en Frank. Ik sprak Frank alleen op Dansles en Dion op school. Niet dat het niet gezellig was met Dion en Frank. Kay sprak ik zo nu en dan op MSN, en Nina kwam hem tegen toen hij aan het werk was op de markt. Wel trok ik steeds vaker met Dion op, wat ook steeds beter ging tussen ons. Na de verjaardag van Frank hadden we geen ruzie meer gehad, nee hij had me zelfs:“Lieve schat!” genoemd, wat hij niet vaak doet.

Dion is inmiddels bijna jarig, en Nina en ik verwachten niet echt een uitnodiging voor zijn feest, maar een paar dagen later op het schoolplein vraagt hij: “Danielle, Nina komen jullie volgende week zaterdag, ook op mijn feest?” Ik keek Nina aan en we knikken ja. Dan gaat de bel en wel lopen allemaal weer naar binnen. We staan elke pauze buiten omdat Nina en Dion roken (ook Frank, Martijn en Kay roken dus ik ben de enige die niet rookt) maar ik sta altijd buiten want het is daar in ieder geval veel gezelliger en veel minder druk dan in de aula.
[/i]

ik zal vanavond het volgende stuk plaatsen, ben druk bezig met verder schrijven:)

Reacties??!?!?!?!!?

Het leest makkelijker als je ; als iemand wat zegt het dikgedrukt maakt.
En ik snap het niet echt. Het is nogal onduidelijk ;

Maar ga maar verder misschien snap ik het dan wel :wink:

oke thanks voor de comment, ik zal het even veranderen,
maar het gaat iig over een vrienden groep ik zal anders wel ff een stukje maken waar ik iedreen ff bespreek en dat er bij posten;)
misschien snap je het dan beter:)

het tweede stukje

~~~~~~~~[i]Nina en ik hebben nu natuurkunde, we zitten hier niet naast elkaar, maar na de uitleg gaan we ergens in de klas staan. Want van meneer Uitrechts mag eigenlijk alles. We staan te overleggen want we voor Dion moeten kopen. Voor Frank hadden we toen al een Playboy luchtje gekocht. We besluiten de gang op te lopen en Frank te bellen. Frank neemt op en ik vraag hem: “Hee, jij weet vast wel wat Dion leuk vind voor zijn verjaardag?” Frank antwoord met: " Hij vindt vast een luchtje of zo iets wel leuk. Of je doet hem gewoon geld, kan hij sigaretten voor kopen. Maar ik moet weer ophangen want ik heb zo nog les!" Frank hangt op. Nina en ik besluiten om een luchtje voor hem te kopen, welke weten we nog niet maar geen playboy dat weten we wel. Maar we moeten wel opschieten zaterdag is het feest al. Dat is al over 4 dagen!

De laatste tijd trok ik heel veel op met Dion, we hebben elkaar heel goed leren kennen. We zijn als een soort broer en zus nu voor elkaar. Want hij heeft 2 half zusjes die hij moet missen. Ik heb 2 half broers die ik moet missen. Dus we heffen elkaar een beetje op door het er gewoon goed voor elkaar te zijn. Dat we altijd steun bij elkaar kunnen vinden, en dat je alles bij elkaar kwijt kan. Dat voelt zo goed, maar alleen is Dion zijn vriendin(Manon) er niet zo blij mee, ze is jaloers op mij. Gelukkig heeft mijn vriend er niet zo veel moeite mee, Jasper is zo’n lieve jongen die snapt het beter. Hij heeft er ook geen moeite mee als ik Dion op school een knuffel geef of een kus. Want zo als hij zegt: “Dat doen broer en zus nou eenmaal!”

Die avond roepen mijn ouders mij naar beneden, ik weet wel waarom, over een paar dagen zullen ze in Nijmegen mijn vader alweer opereren aan zijn heup. Beneden moet ik gaan zitten van mijn vader en hij zegt: "Schat ga zitten.” ik voel de bui al hangen en ga snel op de bank zitten. “Je weet dat ik morgen geopereerd wordt, het is deze keer alleen wat anders. Mama gaat met mij mee, en daarna zal ik naar Spanje moeten om te herstellen. Ik kreeg net deze brief binnen." Ik gris de brief uit mijn vaders handen met tranen in mijn ogen, in de brief staat:

Geachte meneer,
Hier bij delen wij de procedure mee hoe we u zullen opereren.

Daar stond het:“Na de Operatie moet u voor 1½ a 2 jaar herstellen in Spanje, ze hebben daar een speciaal instituut die u kan helpen met het herstellen. Ook krijgt u een huis toegewezen.”

Ik begin te huilen, de dag dat mijn vader geopereerd zou worden is de dag na het feest van Dion. Ik vraag aan mijn ouders, ga ik mee naar Spanje. Maar ik weet het antwoord al: “Nee, meisje we kunnen je niet mee nemen je moet naar school en ik weet dat ik je niet alleen thuis kan laten, maar mama gaat ook mee. We moeten je helaas naar een internaat sturen. Maar je blijft wel gewoon op je eigen school, met je eigen vrienden.” Nou dat was ook het enige plus punt aan het hele verhaal dat ik mijn vrienden nog wel kan zien, en daarmee vooral mijn vriend: Jasper. We hadden nu al mee dan twee maanden verkering. Ik belde direct Nina en Jasper op om het te vertellen, morgen zou ik het wel aan Dion vertellen. Maar ik moet en zal naar zijn feest gaan. We hadden net een cadeautje voor hem gekocht. Gelukkig reageren Nina en Jasper heel goed. Ze steunen me. Met min ouders ga ik toch maar even mee naar het internaat. Alleen maar omdat ze zo vreselijk aandringen.

[i]Zodra we de oprit van het internaat oprijden vind ik het al vreselijk. Het is een groot statig wit gebouw. Om het terrein staan grote hekken. Het gebouw straal geen gezelligheid uit. Ik vind het gebouw vreselijk vooral als we door de gangen lopen. Lege hoge kale gangen. Elke voetstap galmt door. Die meneer die ons rondleid schijnt de directeur te zijn. Ik vind hem meer op een varken lijken dat nooit in de modder rolt. Hij is dik, en het pak dat hij aanheeft kan amper dicht. Als ik die man in de stad tegen zou komen zou ik hem keihard uitlachen. Maar nu ben ik te boos, om die man ook maar überhaupt een blik waardig te keuren.

Even later doet dat varken een deur open en zegt, “Nou meissie dit zou dan je kamer worden, je naam hangt al op de deur.” Ik zeg tegen de directeur: “Noem mij geen meissie!” Inderdaad met van die vreselijk kinderachtige letters hangt daar mijn naam aan de deur. Valt me mee dat ze het goed gespeld hebben. De kamer zelf stelt niet veel voor, een leeg klein kippenhok. Er pas amper een bed in. En er staat een kleding kast, die zo klein is dat ik nog niet eens alles er in kwijt kan. Ook staat er nog een bureau waar ik net mijn laptop op kwijt kan.

Dan lopen we terug naar het kantoor van dat varken. Dat kantoor is groot, ruim en mooi ingericht. Ik wordt direct boos als ik naar binnen loop. Dat varken krijg alle ruimte en die arme kinderen die hier zitten hebben een kippenhok. Ik heb nu al meelij met die kinderen. Dat varken neuzelt wat over regels en ratelt maar door over die regels, ik luister maar half en pik af en toe wat woorden op: " discretie… sport… meisjes afdeling… geen jongens” wacht eens even geen jongens. Die gast ratelt nog wat door en vraagt of ik nog vragen heb. Ik heb maar een vraag: ”hoe vaak kan ik mijn vrienden zien, en vooral hoe vaak mijn vriend?” “Het is niet toegestaan om jongens hier te ontvangen, en vriendinnen zijn natuurlijk van harte welkom. Dus je zal je vriend in ieder geval niet hier zien.” Ik kijk die man vol walging aan en wil daar zo snel mogelijk weg. Gelukkig zien mijn ouders de donderwolk hangen en beëindigen het gesprek. In de auto begin ik direct te schreeuwen: “Je dacht toch niet dat ik VRIJWILLIG, in dat kippen hok ging zitten, en dat rot gebouw, heb je gezien hoe ONGEZELLIG het is. Hoe moet dat nou met Jasper, ik ga het echt niet uitmaken om dat varken. Ik ga niet naar dat GEZELLIG*ahum* internaat, en al helemaal niet met dat dikke varken als directeur.” Gelukkig hebben mijn ouders begrip voor mij, maar ze zeggen dat het niet anders kan. Dit is het enige internaat in de buurt, en anders zie ik mijn vrienden al helemaal niet meer. Ik eis dat ze me naar Dion brengen ik moet hem nu spreken. Eenmaal aangekomen bij Dion zie ik de fiets van Manon voor de deur staan, ik had even totaal geen zin om haar te zien. Ik ben te boos, en overstuur om nog iemand anders te zien dan Dion. Dus ik stuur Dion een sms’je.

Broo(L) ik sta voor de deur
maar zie dat je het nogal druk
hebt, maar we moeten praten.
Sorry, had het niet verwacht.
Ik wacht anders wel boven tot
ze weg gaat. Xx ZuSss

Ik zie Dion zijn mobiel pakken en het sms’je lezen. Hij kijkt naar buiten en knikt. [/i]

Reactiess?! :angel:

[i]Ook zie hem wat tegen Manon zeggen, Ik zie dat ze iets tegen hem schreeuwt en hij loopt boos naar de gang. Dan gaat de deur open. Hij kijkt heel bezorgt zegt direct: “Zusje, Wat is er? Kom binnen, en nee jij gaat niet boven zitten wachten!” waar op ik antwoord: “Ja lang verhaal vertel het zo binnen allemaal wel, roep dan ook direct je broer en mams, dan hoef ik het geen drie keer te vertellen! Maar Manon dan?” Toen liep Manon de gang op en zegt ze: “Ik ga maar naar huis, volgens mij hebben jullie heel veel te bespreken.” Ze loopt weg zonder Dion een kus te geven of wat. Ik vraag aan hem of ze ruzie hebben gehad. Hij antwoordt:“Ja, toen ik me omdraaide om mijn mobiel te pakken begon ze direct te schreeuwen dat ik geen aandacht voor haar heb enz.” “Oh, I’m so sorry for you!” "Aghjaa jij bent nu even wat belangrijker zusje van me! Kom dan gaan we zitten kan je alles vertellen.”

Even later zitten we met zijn vieren op de bank, en ik vertel mijn verhaal. Dat ik na Dions verjaardag naar een internaat moet en waarom en vooral hoe vreselijk het daar is, met dat varken. Na mijn verhaal is iedereen heel stil en dan zegt Dion: “Maar ik kan niet zonder jou! We zijn te close daarvoor. Ik kan niet jou ook nog eens missen! We vinden er wat op, zus dat beloof ik je!” Waarop ik antwoord: “Voorlopig gaan we eerst jou verjaardag nog vieren. Dan zien we wel verder.” “Maar Danielle, je blijft toch wel slapen na Dions verjaardag?” vraag zijn moeder Tanja. “Ja natuurlijk, ik laat mijn broertje niet alleen achter met zijn vrienden, dat komt nooit goed! Haha!” [/i]

Leuk verhaal

[i]Het is de dag van Dions feest. Dion en Manon hebben het al weer goed gemaakt, en ze weet waarom Dion zo boos reageerde toen ze zei dat hij geen aandacht voor haar had. Ik ben al de hele dag bij hem om alles klaar te maken, en vooral mijn verassing voor te bereiden. Ik heb de verassing al doorgesproken met Dions broer en moeder. Doordat zijn ouders gescheiden zijn en zijn vader met een andere vrouw nog we meisjes heeft, en die vrouw ook al een kind had. Heeft Dion een grote familie. Naast zijn zus en broer heeft hij dus nog 2 half zusjes en een stiefbroer. Door dat Dion problemen met zijn vader heeft mag hij zijn zusjes niet meer zien, eigenlijk mag hij daar niet meer thuis komen. Alleen hij mist zijn zusjes heel erg. Dus ik ben met zijn vader gaan praten en vanavond tijdens het feest van Dion komen zijn stiefbroer met zijn 2 halfzusjes even langs. Maar eerst moeten al zijn vrienden binnen zijn voor ik weg kon voor mijn super verrassing.

De bel gaat, en de eerste vrienden komen binnen. Het is direct druk en ik besluit nog even naar boven te gaan. Even tot rust komen en niet direct er mee worden geconfronteerd dat ik nu officieel in het internaat woon. Juist omdat ik al zo vaak hier ben geweest ken ik het hele huis. Zijn moeder is geweldig, en zijn broer ook. Wat zou het geweldig zijn om hier te kunnen wonen. Maar na morgen moet ik weer terug naar het internaat. Ik doe de deur open naar Dions slaapkamer. Er liggen al allemaal matrassen voor vannacht, ik kijk waar iedereen ligt en ga op mijn matras zitten, hij ligt naast die van Dion en naast mij gaat vannacht Nina liggen. Jasper blijft ook slapen en zie dat hij aan de ander kant van de kamer ligt, ik leg iedereen een plek opzij en zeg tegen mezelf ”Heel jammer Dion, goed geprobeerd maar mijn schatje slaapt vannacht naast mij.” Ik pak de foto’s van mijn ouders en mijn broers en ik er bij. Lang kijk ik naar de foto en zeg dan tegen de foto: “Waarom, waarom zijn jullie niet hier, waarom zit ik in dat freaking klote internaat!” en ik begin te huilen. Ik hoor niet dat de deur zachtjes open gaat maar ik schrik op als ik een arm om mij heen voel die heel vertrouwd aanvoelt ik kijk op en kijk daar recht in het gezicht van Jasper. Dion staat in de deur opening, hij werpt een blik op de matrassen en kijkt me met een veel betekenend blik aan hij zegt: ”Ik laat jullie wel even alleen komen jullie wel snel naar beneden, anders krijgen er een aantal rare ideeën.” Dion bonkte de trap af.(tja hij kan heel zacht de trap op maar hij stampt de trap weer af.)
Nu Dion weg is, kijk ik Jasper aan en hij knuffelt me. Lief en zacht en hij kijkt me aan en zegt: “Schatje, niet huilen. Ik ben er voor je, en ook nu gaan we er een geweldige tijd van maken! Dat beloof ik je.” en dan zoenen we. Na de kus fluister ik zachtjes in Jasper’s oor: “Ik weet het, en ik hou van je, maar ik denk dat we nu beter naar beneden kunnen gaan, anders krijgen ze rare ideeën” en geef hem snel nog een kusje en dan denderen wij ook de trap af.[/i]

Reacties??!?

verderrrr en snel !

srry duurde eventjes, school just started;)
hoop wel dat jullie blijven lezen en reactie;s plaatsen<3

[i]
Als we beneden de deur opendoen beginnen de vrienden van Dion direct: “Hee, dat hebben jullie snel gedaan!” of “Krijg ik nou ook nog een kusje?” Ik kijk Jasper aan en zeg: “Ik heb je gewaarschuwd, het is oversekst hier! Haha.” en tegen Kay: “Nee, jij krijg al helemaal geen kusjes meer! Die je trouwens toch al niet kreeg, maar dat maakt niet uit!” Ik ga op de bank zitten, waar Dion 2 plekjes heeft vrij gehouden en trek Jasper naast me. Ik vraag aan Dion hoe laat Nina komt. Hij antwoord: “Nou ze loopt nu de tuin in, en doet nu de deur open.” Inderdaad Nina komt de kamer ingelopen. Ik begroet haar met een knuffel zoals we dat altijd doen. Nina kent Jasper al super lang, hij is praktisch haar buurjongen. Door haar heb ik Jasper leren kennen op een wel hele leuke manier die ik nooit zal vergeten: Dion Jasper Nina en ik stonden een paar maanden terug buiten. Dion en Nina kregen ruzie en Dion sloeg Nina een bloedneus. Toen ging Nina naar de schoolleiding en werd Dion 2 dagen geschorst. Maar nu zijn het weer beste vrienden en dat is maar goed ook!

Ik heb Jasper van de verrassing op de hoogte gebracht en geef hem een teken, hij staat op tilt me op en zegt: ”Schatje, wij gaan eventjes een stukje lopen.” We lopen naar buiten, naar het speeltuintje waar ik had afgesproken met de broer van Dion die zijn zusjes bij zich heeft. We lopen direct terug naar het huis. Thuis aangekomen ziet Dion direct wie ik bij me heb en hij geeft zijn zusjes een hele dikke knuffel, en blijft maar bedankjes stamelen. “Happy Birthday, nee wacht It’s you’re SuperSweet16! Je verdient het gewoon broer!” Ik laat Dion maar even met zijn zusjes, en als ik even later de keuken weer inloop kijk ik hele dikke knuffel. “Zus, ik hou van je.”

Aan het eind van het feest blijven de meeste ook slapen, Manon, Nina, Martijn, Kay, Frank, Jasper en ik. Maar voor we uiteindelijk gaan slapen neemt Dion mij nog even apart: ”Zusje, je weet hoeveel ik van je hou, en ik heb het er met mama overgehad. We kunnen jou niet in dat internaat laten zitten. Mama heeft al gebeld met jou ouders, en ze vinden het goed.” Ik kijk Dion niet begrijpend aan en dan zegt hij met een grote grijns op zijn gezicht: ”Je blijft lekker hier wonen! Geen internaat voor jou.” Ik val Dion om zijn nek en we lopen samen de slaapkamer weer in. Ik kruip tegen Jasper aan en vertel het tegen hem. Hij geeft me een dikke knuffel en een kus.
[/i]