Dreads

Hey allemaal,
Ik heb een aantal vraagjes over dreads:
• als je ze er uit wilt halen (kammend) raak je dan veel haar kwijt?
• Hoe moet je ze wassen? (Welke producten)
• kan je ze verlengen met ander haar?
• kan je dreads verven?
• waar kan ik ze het beste laten zetten?
• is het heel zwaar? (Ik zou het misschien net boven mijn kont willen)
• moet je het veel onderhouden? (Hoeveel en wat)
Ik wil ook heel graag weten of ik het wel zou doen… vinden jullie dreads een aanrader?
Alvast bedankt :heart:

Ik zou het zelf niet doen, want bij mij breekt het af. Dat verschilt natuurlijk per persoon.

Heehee,

Eruit halen kost je wel haar, maar als je nu al dik en veel haar hebt hou je wel genoeg over! Het kost wel veel tijd.
Er is speciale zeep voor dreads, je moet vooral zorgen dat je geen verzorgende shampoo’s gebruikt. Daardoor vallen ze uit elkaar. Veel mensen wassen hun dreads bijv. met afwasmiddel.
Je kunt dreads verlengen met ander haar, zelfs met nephaar.
Je kunt ze ook verven, alleen moet je er rekening mee houden dat als je ze eventueel ooit uit zou kammen, je haar waarschijnlijk geen egale kleur heeft (omdat de verf niet op alle haren in de dread evenveel zal pakken)
Waar je ze het best kunt laten zetten ligt helemaal aan waar je woont, wat je eraan uit wil geven etc.
Mocht je in Zuid-Holland wonen, dan kan ik je iemand noten die mooi en snel zet.
Of dreads zwaar zijn hangt helemaal af van de lengte en wat je al gewend bent. Hoe lang is je haar nu?
In het begin moeten ze om de paar maanden bijgewerkt worden, dit kost niet heel veel tijd (je voelt het alleen wel even!). Je kunt ze ook gewoon zo laten, je hebt zelf in de hand of je je dreads bijwerkt of niet, alleen zullen ze dan waarschijnlijk wel minder mooi worden. Ik heb zelf een dread die eigenlijk niet bijgewerkt hoeft te worden, vrienden van mij hebben hun hoofd vol en sommigen werken ze wel bij en sommigen niet.

Tot slot, ik vind dreads heel tof! Bereid je wel voor op een lange zit (als je veel haar hebt). Als je er nog niet helemaal zeker van bent, begin dan gewoon met een paar kleine dreadjes.

Wil je dreads maken van je eigen haar of wil je er nepdreads in laten vlechten? Dat verschilt nogal!

Ik weet niet of ik hier andere forums mag noemen maar op www.dutchdreads.nl/ staat heeel veel info, ook de antwoorden op jouw vragen! (als je je registreert zie je meer subboads). Zie bijvoorbeeld dit topic. http://dutchdreads.nl/viewtopic.php?f=4&t=5
Op die site kan je ook veel mensen vinden die ze zetten in verschillende regio’s. Verhalen van mensen die de dreads er (soms na jaren) uit hebben gekamd. Manieren om te wassen en ander onderhoud. Alle info die je zoekt denk ik.

Als je tijd hebt voor het onderhoud en ze er mooi kan laten uitzien, go for it! Het staat vrijwel iedereen supermooi vind ik :bowing_man: