Dreadlocks: info, tips & tricks

Hallo allemaal!

Ik vindt de laatste tijd dreadlocks heel mooi, en ben op zoek naar informatie, want ik heb er toch een hoop vragen over. Hier op het forum kan ik alleen topics vinden in de trant van: ‘Zouden dreads mij staan?’ en dergelijke, dus dacht start er een algemeen topic over met allerlei informatie. Nu heb ik er zelf alleen totaal geen verstand van, dus iemand die dreads heeft of er ervaring mee heeft gehad laat je horen!

Wat ik zelf bijvoorbeeld onder andere wil weten:

• Nadat je een hele tijd dreads hebt gehad (van je eigen haar) en je wilt ze niet meer, moet je ze dan afknippen?
  • Stel je hebt geverfd/gebleekt (niet je eigen haarkleur) haar, kun je dat dan gewoon bij blijven werken als je dreads hebt? (kan me er gewoon geen voorstelling bij maken, of dat te verven is ofzo…?)
  • Hoe kun je dreadlocks het beste verzorgen, hoe houd je ze mooi? (de een zegt wax er in smeren, de ander raad dat juist af omdat t dan smerig wordt)

Weet zo ff geen vragen meer, dus die komen later wel :stuck_out_tongue:

Ik ben dus niet op zoek naar meningen over dreads, de een vindt ze nou eenmaal mooi, de ander vindt ze lelijk/smerig. Moet je lekker zelf weten!

je kan ze dr tot volgensmij een half jaar erna nog d’ruit halen.
de 2e vraag heb ik geen antwoord op sorry!
volgensmij gewoon nat maken en laten opdrogen, geen wax idd!

ik vind ze voerigens wel heel vet maar dat was je vraag niet :flushed:

Ik ken wel een aantal mensen die ook dreads hebben gehad. Ik kan je wel vertellen dat het veel onderhoud vergt. Je ziet ook al snel als iemand er weinig aandacht aan besteed, dan gaat het best wel op een vogelnest lijken :stuck_out_tongue:
Een vriend heeft ze na een jaar ongeveer afgeknipt, het was hem toch te veel werk.
Voor zover ik weet kun je ze óf eruit gaan kammen met heel veel conditioner en weet ik wat, óf er uit knippen. Ik betwijfel om eerlijk te zijn of je haar ook nog mooi is als je het er uit probeert te kammen.
Zelf heb ik een tijdje nep-dreads gehad. Dat is opzich ook wel een goede manier om ze eens te proberen. Je kunt die een maandje of 3 geloof ik inhouden. Maar toen ik ze eruit haalde was mijn haar wel best kapot :S heb er toen een stuk af moeten knippen.

Dit is eigenlijk alles wat ik erover weet.

Niks voor mij. Ik vind het er vaak onverzorgd uitzien.

AMEN! ik was op zoek naar zo’n topic, ik ga (waarschijnlijk) in augustus dreads laten zetten dus ik wil eigenlijk ook wel het fijne er van weten :stuck_out_tongue:

Dreads vind ik zooo vet, ik vind ze in 9/10 gevallen heel mooi staan bij mensen. Soms vind ik dreads zelfs mooier dan ‘normaal’ haar.
Maar helaas heb ik er geen verstand van…

Een vriendin van mij heeft er zo 1 laten zetten, en dat is echt mooi!
zou het zelf niet doen, maar ik persoonlijk vind zo 1 wel mooi, maar je moet er ook mee staan of niet :wink:

Haha naja je mag best je mening geven hoor, wil alleen maar aangeven dat ik dit topic maak voor informatie over dreads, en niet om discussies te gaan voeren over of ze mooi of lelijk zijn.

Bedankt voor de info allemaal, ik ga zoveel mogelijk informatie verzamelen en verander dan mijn eerste post in een informatieve post over dreads aangezien ik hier zelf eigenlijk naar op zoek was maar het nog niet echt heb kunnen vinden.
Dus als er nog iemand informatie heeft over verschillende soorten dreads, of manieren om ze te verzorgen of wat dan ook, deel het met ons! :slightly_smiling_face:

Wil je ze trouwens zelf zetten of laten zetten?
misschien kan je hier kijken, http://www.dreadlockshop.nl/ daar kan je dingen voor dreads kopen en er staat wat info op, ook hoe je ze zelf kan zetten :slightly_smiling_face:

Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee… Weet ook (nog) niet hoe je ze zelf zet haha. Bedankt voor de link!

Ik ga dit topic even omhoog halen… Omdat ik zelf ook al een poos op zoek ben naar info en antwoorden, fijn dat er nu zo’n topic is, hoop zo dat iemand me op weg kan helpen! Ken zelf geen mensen persoonlijk met dreads dus kan helaas ook niet iemand mijn honderden vragen stellen haha. Wie weet heeft iemand antwoorden voor mij.

Ik wil gaan reizen in augustus. Op dit moment heb ik rood haar wat ik elke 3 maanden moet bijverven. Daarnaast heb ik het door de jaren heen zo verkracht (stijl- krultang, föhn, verf, haarlak) dat ik elke ochtend een half uur sta te stylen om er nog wat van te maken (ja ik weet het… Zo herstelt het nooit. Maar anders ga ik dus echt niet naar buiten toe). Ik heb daar geen tijd voor en zin in als ik rondbanjer met mijn backpacken natuurlijk. Daarnaast wil ik het dus even rust geven, en mezelf ook, als in, ik wil mijn haar nog steeds goed verzorgen maar niet zoveel tijd meer steken in stylen.Goed. Ik ben echt verliefd op dreads, bij sommige mensen vind ik dat zo mooi staan! Ik heb ze altijd gewild maar nooit echt in verdiept. Nu wil ik voor ik op reis ga, dreads nemen. Dan hoef ik ze alleen te verzorgen (ik moet zeggen dat ik wel een beetje ben gaan twijfelen nu ik steeds lees dat dat heel veel werk is… Maar meer werk dan mijn haar nu kan bijna niet). Ik heb vrij dun dood haar op het moment, ik draag dan ook extensions, welke er over een maand of zo uit gaan. Ik wil dan meteen over op dreads. Ik wil wel echt volume hebben, zodat als ik ze in een staart draag, echt een beetje een mooie bos hebt.

M’n eerste vraag:
Moet ik dan gaan voor echte of neppe dreads, of een combinatie ervan? Wat is beter… Goedkoper… Makkelijker, mooier? Voor- nadelen? Ik ben geen dread-pro, ik begrijp dat de echte pro’s “tegen” neppe dreads zijn maar mij maakt het niet zoveel uit. Ik wil dan wel dat ze minstens een maand of 3 kunnen zitten. Kan dit? Ik wil blonde dreads (mijn eigen haarkleur terug), maar heb nu dus rood haar. Moet ik het nou bleken… Of niet? Iemand zei, als je dreads wilt moet je haar sterk en gezond zijn, anders kan het niet, dus niet bleken! Maar ik wil echt geen rode dreads, vanwege de tijd en energie die in verven gaat zitten.
Hoe duur is het over het algemeen om dreads te laten zetten? Begrijp dat dat verschilt maar, mijn extensions kostten bijvoorbeeld zo’n 200 euro, zijn dreads vergelijkbaar?
Waar laat ik ze zetten, in een kapperssalon of beter iemand vinden die het goedkoper doet (en waar vind ik zo iemand)?
Ik heb een paar voorbeelden van hoe ik het echt GRAAG wil, maar weet totaal niet welke ‘temen’ erbij horen, dus wat ik moet noemen als ik iemand contact die ze kan zetten (dunne, dikke, echte, neppe? En hoe lang hoe veel en zo?). Iemand enig idee hoe ik dit zou omschrijven? Zie afbeeldingen hieronder :slightly_smiling_face:

Wie weet kan iemand me helpen! Thanks alvast!

http://img24.imageshack.us/img24/6215/photomei25080446.jpg

http://img254.imageshack.us/img254/229/photomei25080205.jpg

http://img823.imageshack.us/img823/4808/photomei25080335.jpg

^Super leuk dat je dreads gaat nemen! Wil ik ook ooit nog eens gaan doen. Helaas heb ik er net zo weinig verstand van als jij :stuck_out_tongue:

Haha ja er is zooooveel en op een gegeven moment zie ik door de bomen het bos niet meer…

Hallo!

http://www.youtube.com/user/xxzxczx

dit meisje op youtube is heel duidelijk in hoe je dreads moet maken en verzorgen. Ze heeft ze er nu uitgekamd en heeft nog haar op dr hoofd haha dus het kan wel!

Ik wilde zelf ook dreads gaan nemen, maar ik heb een sidecut.
Zou dit wel staan?

@ Rowan : of je al dan niet een mooie bos dreadlocks gaat hebben hangt van je haar af, heb je veel/weinig haar, dik/dun, … Ook moet je de keuze maken of je dikke dreads of dunne dreads wil. Dikke dreadlocks worden na een tijd iets opstandiger waardoor dat als je ze in een staart gaat dragen ze minder plat vallen en dus een beetje rechtop gaan staan, dunne dreadlocks zijn minder stevig waardoor deze gemakkelijk mee plooien wanneer je een staart indoet.

Eerst en vooral lijkt het me wel niet zo slim om dreadlocks te gaan zetten bij kapot of dood haar.
Waarom? Het zetten van dreadlocks gebeurd namelijk niet met fluwelen handschoentjes en er wordt dus heel wat getrokken en dergelijke aan je haar, waarbij de kans dus bestaat dat veel van dat dode haar gewoon afbreekt.

Er zijn verschillende methodes om dreadlocks te plaatsen en bij interesse wil ik hier anders wel eens een overzicht plaatsen…

Waar laat je dreadlocks zetten? Eerst en vooral doe genoeg navraag.! Misschien heb je wel vrienden van je die het eerder gedaan hebben die je willen helpen… En anders inderdaad naar een kapper, hiervoor zijn ‘speciale’ kappers. Maar let hiermee op, ga niet altijd voor de goedkoopste… Vraag gewoon even rond i.v.m. ervaringen.

Hoeveel kost het? Dit hangt er van af waar je de dreadlocks laat zetten, maar wanneer je dit bij de kapper laat doen mag je snel 100-200 euro rekenen om ze te laten zetten (dit komt doordat men er zo lang aan bezig is). Als je er voor kiest jouw dreadlocks door de kapper te laten bijwerken kan dit ook snel 50-100 euro zijn.

Ik denk dat ik bijna al jouw vragen beantwoord heb, en anders laat je het maar weten.!

Ik heb trouwens zelf ongeveer 8 dreadlocks verstopt zitten in mijn haar en weet nog niet of ik het volledig ga doen of niet… Ik heb wel al bij meerdere vrienden dreadlocks gezet en ben nu bezig met die van mijn vriendje…

@ Milou: Het is maar wat je zelf mooi vind :grinning:. Heb een paar afbeeldingen gevonden van dreadlocks met een sidecut die ik persoonlijk heel mooi vind staan.

http://data.whicdn.com/images/15711827/alternative-blonde-dreads-hair-kaja-Favim.com-130067_thumb.jpg

Gefeliciteerd. Er wordt toch niet naar je mening gevraagd? Beetje onnodig dit. :’)

Oooooo zo vet!!! sorry ik heb er verder geen verstand van. maar hier boven staat al van alles. en ik ga lekker mee lezen!!! :upside_down_face:

Oh neeee door dit topic wil ik het weer zo graag. Maar ik ben echt bang dat ik er spijt van krijg. Maar als ik die foto’s zie, omg <3

Ik heb ook schrik dat ik spijt krijg. Ben 4 jaar geleden begonnen met 1 dreadlocks en af en toe komt er eentje bij :grinning:. Ben zo blij met mijn vandaag geboren nieuwe dreadsje :grinning:. Misschien kom ik zo ooit wel uit dat ik geen plaats meer heb om er weer eentje bij te steken :p.