drankspelletjes topic

omdat wij met vriendinnen eigenlijk altijd kingsen, wilde ik wel weer eens wat nieuws, dus:
Welke spellen spelen jullie altijd? (met kaarten?)
Wat zijn de spelregels/hoe moet het spel?

bedankt!

ik speel het nooit, maar ik ken het pokemon-drank spel :’) je kijkt pokemon. telkens als pikachu pika zegt moet je drinken, als een pokemon z’n eigen naam zegt moet je drinken, als het woord pokemon word gezegt moet je drinken.

HAHAHAHAHA Deze vind ik écht heel erg leuk!

Mexxen,
Iedere speler werpt ombeurten met 2 dobbelstenen.

De uitslag wordt bepaald door het hoogste aantal stenen (bv: 4 en 1 is 41 punten, dubbele stenen zoals 2x5 telt in honderdtallen: 500 dus) Degene die aan het eind van de ronde het laagst heeft gescoort moet drinken.

Verder: de eerste persoon die gooit mag kiezen om 1,2 of 3 keer te gooien, de overige spelers hebben recht op evenzoveel beurten. De “mex” is het laagste aantal punten in het spel, namelijk 21, bij een gegooide mex gaat de inzet (de hoeveelheid te drinken drank) omhoog.

Een leuke extra regel is dat als je in je eerste worp 31 gooit je iemand mag aanwijzen die ook moet drinken. Aan het eind van een ronde begint degene die de vorige ronde verloor.

Het Astrid Bryan-drankspel!

Maar ik denk niet dat veel Nederlanders haar zullen kennen, dusja :’)

Wat een hele leuke ook is: Ik heb nog nooit! Dan zeg je gewoon ‘Ik heb al/nog nooit’ en als dat niet klopt voor iemand uit de groep, moet die drinken! Dus bijvoorbeeld: Jij zegt: ‘Ik ben nog nooit naar een pretpark geweest.’ En wie dat wel al gedaan heeft, moet drinken (:

Nog nooit gedaan maar ik ken ‘Drink de…’
Je spreekt met z’n allen af wat je drinkt, bijvoorbeeld de man met de baard. Je gaat tv kijken en blijft gewoon een beetje zappen en zodra je een man met een baard ziet moet iedereen atten. Volgens mij.

Of het Roxanne-spel :stuck_out_tongue:
Je draait het nummer Roxanne van the Police.
dit is de tekst:

Roxanne, you don’t have to put on the red light
Those days are over
You don’t have to sell your body to the night
Roxanne, you don’t have to wear that dress tonight
Walk the streets for money
You don’t care if it’s wrong or if it’s right

Put on the red light, put on the red light
Put on the red light, put on the red light
Put on the red light, oh

Je verdeelt de mensen in 2 groepen, de ene groep gaat staan en drinken als er Roxanne gezongen wordt (en gaat daarna direct weer zitten), de andere groep gaat staan en drinken bij het vervolg, dus you don’t have to put on the red light, you don’t have to wear that dress tonight, etc.

Dit is vooral errrg leuk bij de bridge
Je moet namelijk de hele tijd gaan staan, drinken en weer zitten en dat steeds opnieuw. Het klinkt heel stom, maar het is echt super leuk.

Let op, dit gaat hard, dus doe dit alleen met drank met weinig alcohol… anders lig je aan het eind van het nummer onder de tafel :stuck_out_tongue:

Juffen is trouwens ook erg leuk!

Je gaat in een kring zitten met z’n allen.

De eerste begint door het nummer 1 te roepen, vervolgens moet de persoon die links van hem zit het volgende getal (dus 2) roepen etc.

Wanneer het getal echter een 7 (bijvoorbeeld 17/27/71/72)of een veelvoud van 7 bevat (bijvoorbeeld 14/21/28) moet deze persoon binnen korte tijd JUF roepen, het spel keert zich dan om in de andere speelrichting. Dat is in het eerste voorbeeld dus naar rechts. Wanneer iemand aarzelt of gewoon het verkeerde getal zegt i.p.v. JUF moet hij een glas leegdrinken.

dus 1, 2, 3, 4, 5, 6, juf, 8, 9, 10, 11, 12, 13, juf, 15, 16, juf, 18, 19, 20, juf etc.

^ dat kan ook met andere woorden.

Kaartje blazen.

Stok kaarten op n glas, en om beurten blazen. Gene die als laatste kart er af blaast drinken.

Dat is ook leuk ja! Dat speelden wij altijd met schoolkamp haha (maar dan zonder alcohol)

variant op drink de… van parsprototo

zap de bril/snor/baard/whatever

De eerste gooit met de dobbelsteen

het getal dat hij gooit zijn het aantal zenders. Je begint gewoon bij nederland 1 hij gooit bijvoorbeeld 5, dan moet jij 5 keer zappen en op elke zender moet hij 5 seconden wachten. Zodra er een bril/snor/baard/ofzo in beeld komt moet je adten

Zo kan hij ook ja, ik wist het niet meer precies haha.

http://bekendebabes.be/wp-content/uploads/2011/11/383756_232769210119967_228550733875148_627492_1305647698_n.jpg

waar ik ook wel eens van heb gehoort is dat je allemaal kleine glaasjes met een doorzichtige vloeistof op een tafel. om de beurt pak je een glaasje en moet je dat drinken, maar je weet dus niet wat er in zit (witte wijn, wodka, water, etc.)

Deze is ook wel is leuk voor de verandering:

http://data.whicdn.com/images/20629447/388081_10150576779148222_676218221_11819445_156657094_n_large.jpg

Als je een Wii hebt kun je met Wii Party ook leuke spelletjes doen! Je kan een bordspel doen, en er zitten elke keer minigames tussendoor. Verlies je? Drinken! Is super leuk :slightly_smiling_face: Vooral omdat je reactievermogen steeds minder word, wat bij die spelletjes lastig is!

Hahahha dat van Astrid Bryan is ge-wel-dig!
Ik heb een kaartspel van ‘Ik heb nog nooit…’. Kun je ook online kopen :slightly_smiling_face:

Haha, de minder racistische vorm van zap de neger :grinning_face_with_smiling_eyes:

OT: Kingsen!

En Stef Stuntpiloot hahaha

Ik doe vrijwel nooit drankspelletjes, alleen in Renesse gingen we elke dag mexxen. Dat is wel heel erg leuk.