Drankmisbruik

Hayy,

Ik had een relatie met een heeeele lieve en leuke jongen. Dit heeft ongeveer tot een week geleden geduurd (15 maanden) en toen heb ik er een einde aan gemaakt. Nog van hem houdend koos ik er voor om uit elkaar te gaan omdat ik mezelf even op de eerste plaats heb gezet.

Mijn ex vriend kon het allemaal niet aan en wilt me heel graag terug en heeft gesmeekt. Dus ik zei; oke je krijgt een kans. Laat maar zien dat je het dit weekend kan en dan zie ik wel verder. Hij ging hier mee akkoord…

Wat nou mijn probleem is… Is zijn drankgebruik. Ik ben de strengste niet ofzo, maar om nou 10 biertjes per dag in het weekend achterover te gooien vind ik echt niet kunnen. 2-3 biertjes tolereer ik gewoon, maar niet 10+.

Vorig weekend is het dus mis gegaan, want toen had hij in heel t weekend 20 biertjes op en misschien nog andere drank idk.
En toen ik er wat over zei heeft hij gezegd dat ik alleen maar zeik en dat ik toen maar zijn spullen morgenochtend langs mocht brengen.
Hij bedacht niet dat het echt zou gebeuren denk ik. De volgende dag heb ik al zijn cadeaus en spullen in een vuilniszak gedaan en voor zijn deur gedumpt.

Affijn. Nou is het die weekend dat hij zichzelf zou bewijzen… En we hebben weer ruzie en dat soort dingen meer, want hij moest zich bewijzen door niet veel alcohol te drinken. Heb hem al gezegd dat hij met die hoeveelheden echt zijn lichaam kapot maakt en dat hij t misschien nu niet merkt maar over 10 jaar. Tevergeefs, zelfs dat doet hem niks, hij zegt dat t bullshit is en dat dat helemaal niet waar is. Oke prima ik werk met gehandicapten die 3 jaar niveau hebben, dus ik vond dit een beetje op hun gedrag lijken.

Heb t ook tegen hem gezegd,

Heeft iemand tips hier voor? Want ik had zo gehoopt dat hij t zou kunnen… Ik hou nog ontzettend veel van hem, maar ik kan t niet aanzien dat hij elk weekend zijn lichaam kapotzuipt.

Xx

Ik vind dat je overdrijft hoor. Er zijn zoveel mensen die veel drinken op zaterdagavond. :stuck_out_tongue: Laat hem zijn lol hebben, je moet van het leven genieten als je nog jong bent.
Ik vind dat je net doet alsof je zijn moeder bent…

i

Ik ben iemand die niet echt voor drank is en ik hou er ook niet van als mijn vriend veel drinkt, maar zelfs ik vind dat je wat overdrijft. Het enigste wat je kunt doen is aangeven dat je het niet zo fijn vindt dat hij veel drinkt en wat hij ermee doet is toch echt zijn keus. Je kunt hem niet dwingen minder te drinken, omdat jij dat graag wilt. Als je er echt niet mee om kunt gaan dat hij ‘veel’ drinkt, dan zou ik niet verder met hem gaan.

Wat heb jij verder voor last van zijn drankgebruik? Serieuze vraag.

Helemaal eens met de rest. Je bent zijn vriendin, niet zijn moeder. Hij viert in de weekenden feest en dat is zijn goed recht. Dat je hem vertelt dat je het niet leuk vindt, oké, maar je kan het hem niet verbieden vind ik. Het is zijn leven, waarin hij dingen moet doen die hij leuk vindt en als daar drinken bij hoort, dan is dat zo. En als jij dat absoluut niet wil en hij daar blijkbaar geen rekening mee wil houden, dan zijn jullie waarschijnlijk toch niet helemaal voor elkaar bestemd. Daarnaast, wat Estranged zegt, als hij inderdaad op zo’n feestje is, wat merk jij dan aan zijn drankgebruik? Of ben jij daar dan ook bij ofzo?

En die laatste vergelijking vind ik ook nogal idioot. Mag hopen dat je dat niet tegen je vriend gezegd hebt, anders kan ik best begrijpen dat je vriend je niet serieus wil nemen. Dat wat je doet is gewoon beledigen, ik denk niet dat hij hierdoor nog harder z’n best gaat doen voor je.

Ik zou hem dumpen. Ik vind drankmisbruik echt not done.

Ik vind niet dat jullie mogen zeggen dat zij overdrijft. Het kan toch dat zij wel problemen heeft met veel bier ook al is het weekend. Dus ja mijn advies is, als hij niet wil veranderen en jij wil het niet accepteren dat zit er maar 1 ding op. Of jullie moeten een compromis sluiten, zo van max 8 of zo en dan verder geen commentaar meer :stuck_out_tongue:

Sommige informatie hoeft er niet echt bij in je uitleg (gehandicapten, niveau??) Ik weet niet hoe oud jullie zijn en of er dan echt sprake is van drankmisbruik. Als ik met mijn vriend of vriendinnen een middag/avond op het terras zit met hapjes/bbq dan drink ik er ook maar zo 10. Maar goed, ik heb hier op GS al vaker aangegeven dat ik ook een drankmisbruiker kan zijn ghehe. Terzijde, of je accepteert het en ga eens mee met hem als ie een paar biertjes gaat doen. Of leg je erbij neer en leef je bejaarde leven.

Doe dat dan zelf ook alsjeblieft :wink:

O, was nog vergeten te zeggen dat die vergelijking ging over dat hij heel de tijd zegt dat alcohol niet slecht voor je is. Gewoon gedrag van 3 als t ware, niet willen geloven dat iets slecht is omdat je t zo leuk vind.

Ook omdat ik islamitisch ben is het voor mij moeilijk omdat ik mijn ouders wil laten zien dat hij wel goed is… Maar als die 10 biertjes in z’n keel giet gaat dat heel moeilijk.

Hij hoeft zich niet eens te bekeren, maar het is gewoon puur omdat ik mijn ouders wil bewijzen dat hij wel de ware is…

Dus omdat jij aan je ouders wil bewijzen dat hij de ware is moet hij maar veranderen?

Ik vind je echt ontzettend overdrijven. Je klinkt nu meer als zijn moeder dan als zijn vriendin. Als hij nou elk weekend coke van iemand haar kont liep te snuiven zou ik snappen dat je iets zou hebben van dit accepteer ik niet, maar 10 biertjes is op zich niet eens heel veel. Ik denk dat mijn vriendengroep makkelijk het dubbele wegzuipt op een avond.

Persoonlijk vind ik dit eerder jouw probleem dan die van hem. Hij is nu nog jong. Dus laat hem nu gewoon lekker zijn ding doen. Hij gaat echt niet de rest van zijn leven elk weekend zuipen lijkt me. Dat hoort gewoon bij de leeftijd.

En hoe durf je je vriend te vergelijken met een gehandicapte?

Dit is geen drankmisbruik.

+1

Als je dingen aan hem wil veranderen is hij dus sowieso al niet de ware

Je hoeft je ouders toch niet in te lichten over hoeveel hij drinkt, hebben zij niks mee te maken…

Dit en voor de rest sluit ik me bij de andere reacties aan. Ik vind ook dat je nogal overdrijft en doet alsof je z’n moeder bent in plaats van z’n vriendin.

Meid, heel simpel. Of hij kiest jou en stopt met drank of hij kiest drank en stopt met jou. Mocht hij jou kiezen zorg dan dat hij rustig moet afbouwen, hiervoor vergt tijd en geduld. In plaats van 10 bier kan hij afbouwen naar 7, 5 en 3.

Mijn vriend dronk eerst 2 a 3 6packs per dag. Dus ook door de weeks. Ik heb hem deze keuze gesteld: ik of het bier. Hij koos voor mij. Inmiddels drinkt hij max 3 biertjes per dag en op sommige dagen helemaal niet! In het weekend mag hij van mij wat meer drinken. 1 6pack vind ik niet erg. Als we uitgaan, gaan we samen los. Hij merkt echt verschil, hij kan nu minder hebben dan vroeger. We werken er nu aan dat hij alleen in het weekend drinkt.

^ 2 á 3 sixpacks op een dag is iets heel anders dan 10 biertjes op een zaterdagavond.