Drankje met raketsmaak

Weet zo even niet of dit het juiste forum deel is, maar ik zag geen ‘uitgaan’ forum deel dus dan maar hier.

Ik zoek de naam van een drankje met raketsmaak, dus zoals een raket ijstje. In het café waar ik kom wordt het gewoon ‘raketje’ genoemd maar ik wil het ook wel eens in een ander cafe/club bestellen en kan dan moeilijk aankomen met ‘raketje’.

Ik weet ook niet precies wat er in zit, maar volgens mij bacardi razz met fanta en flugel. Eventueel kan ie ook met blueberry.

Ik heb natuurlijk al wel gezocht en ik kom uit op Purple Rain alleen zit daar wel wat anders in n.l:
20 ml blue curacao
20 ml flugel
1 stuk ijsblokjes
7-up

Iemand een idee?

ik ken heel veel drankjes maar die komt me niet bepaald bekend voor aha sorry

Bij ons heet het ook raketje.

Ja een raketje is wel een drankje, maar dat is alleen flugel met sinas. (dacht ik.)

met raketjes-smaak?
ik dacht gewoon fanta met bacardi razz.

Ja het is bacardi razz met fanta of flugel

Ik werk in de kroeg, en heet inderdaad raketje. Je doet in een longdrinkglas een shotje bacardi razz (20ml) en daarna fanta. Als laatste doe je er nog een beetje coebergh of flugel in =)

^bacardi razz en sinas idd

Een raketje bestaat uit fanta, barcadi razz en een vleugje coeberg. (:

een raketje! dat is geweldig! bacardi razz met sinas. Ze kennen raketje vaak zelf ook wel hoor.

bij ons doen ze dan fanta + flugel

Oke, jongens. Er hebben nu al 8 mensen gezegd wat er in een raketje zit, ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is. :’)

Toen ik de titel las dacht ik:

http://i6.photobucket.com/albums/y240/EsmeeV/raket.jpg

lekker drankje lijkt me dat :stuck_out_tongue:

Bacardi razz met sinas? Sinas met flügel?

Hell to the no, een raketje is sinas met blueberry.

Bacardi razz met sinas!

Iig, zo noemen wij dat!

Ja raketje is sinas met blueberry, en soms doen ze bovenop nog flügel of rode wodka

bij ons is het bacardi razz met 7up!

bacardi razz met sinas en flugel

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTPBPf-PR32dvQEDNppRIflCQgkRYQUinoLUHCVq4xYC0Q6VU3m

het kan volgens mij ook met bessen, fanta