Dranken ter vervanging van frisdrank

Ik heb een aantal pagina’s doorgezocht en de zoekfunctie gebruikt, maar niet gevonden wat ik zocht. Als er toch een topic bestaat, sorry!!

Hey!

Ik ben op zoek naar verfrissende drankjes om te drinken die géén frisdranken zijn. Mijn probleem is dat ik toch wel een lichte coca-cola verslaving heb. Ik zag het probleem nooit, totdat er van de week geen cola was en verschillende mensen gevraagd hebben of ze geen cola voor me mee moesten nemen, omdat ik continu aan het kijken was of er al cola gehaald was… daar schrok ik nogal van, omdat ik zelf ook merkte hoe erg ik het “nodig” heb. Ik ben dan ook per direct gestopt met het drinken van cola. Ik wil eventueel later wel cola drinken bij speciale gelegenheden, maar omdat ik weet dat ik op dit moment geen maat kan houden, drink ik helemaal geen cola.

Het probleem is nu dat ik een beetje vast loop met wat ik verder kan drinken. Ik drink veel thee, maar verfrissende dranken (ik dronk meestal cola ter verfrissing) mis ik nu. Ik heb al een fles water koud staan, dat gaat prima. Ik had al bedacht om daar eens schijfjes limoen/citroen bij te doen voor extra smaak. Verder vind ik het lastig om andere dranken te drinken uit pakken (ik vind dingen als coolbest, spa&fruit etc totaal niet lekker)

Dus, wie weet een lekker, verfrissend drankje wat ik eens kan proberen ter vervanging van de cola?

-light frisdrank (niet te vaak vanwege aspartaam), ik vind light dubbelfris heel lekker ook al is dat niet heel caloriearm
-water met citroensap
-thee (evt met zoetje of honing)
-puur fruitsap, dus 100% sap

Karvan Cevitam (ofzo)? Drink ik altijd haha. Klein beetje van dat in je fles/glas/ietsanders en dan water erbij. Ze hebben verschillende smaken bijvoorbeeld aardbei, bosbessen, ice tea etc

Ik weet trouwens niet of het kei gezond enzo is, maar ik dacht ik post het even gewoon.

oh ja en koffie is ook best gezond maar met een scheutje magere of halfvolle melk. en als je steviazoetstof gebruikt voor in je thee of koffie check dan de ingrediëntenlijst, vaak is het gewoon maltodextrose met een beetje stevia en dat is gewoon vergelijkbaar met suiker.

Kan je niet gewoon water drinken? Ik vind al die sapjes persoonlijk echt een onnodige suiker inname die ik het liefst vermijd.

bij de natuurwinkel, heb je cola (geen echte) en daar zit geen cafeine in en is veel gezonder dan normale cola. het is misschien wat duurder. maar is best lekker!

doodgewone ouderwetse aanleng limonade (karvan cevitam, dat idee). Komt wel goed schatje.

Wow, bedankt voor de reacties!! Gezond is ook niet echt een criterium, maar meer dat andere frisdranken dus geen vervanging zijn in mijn ogen :stuck_out_tongue:

Karvan Cevitam drink ik idd wel, maar dan alleen aardbei. Ik kan wel eens kijken naar andere smaken :slightly_smiling_face:

Light dranken komen er bij ons niet in, die zijn zo slecht voor je dat je beter de gewone versie kan drinken :stuck_out_tongue:
Koffie drink ik verder ook niet, maar het probleem is niet de warme dranken: qua thee drink ik heel veel verschillende smaken dus daar vermaak ik me prima mee, ik heb ook totaal geen suiker nodig om de thee lekker te maken :slightly_smiling_face:

Qua dubbelfris e.d., wat zijn dan smaken die jullie lekker vinden? Misschien kies ik bij dergelijke dranken ook wel telkens de minder lekkere smaken uit :stuck_out_tongue:

Edit: ik drink dus verder al veel water, maar ik wil er iets bij om te drinken op de momenten dat ik eigenlijk cola zou willen drinken.

Van spa&fruit is de bosvruchten meeega lekker! Die uit het pak is zonder prik en die uit de fles is met prik. (met prik vind ik persoonlijk lekkerder!)
En van dubbel fris is sinaasappel/manderijn en appel/perzik echt lekker! De andere smaken van dubbelfris vind ik al heel snel wat te zuur.
En cristal clear! Dat is ook mijn nieuwe verslaving. Daarvan is met appel lekker en met perzik lekker! Zelfde als met spa&fruit, die uit het pak zijn zonder prik en in fles met prik!

Holy soda? Smaakt best lekker en 100% natuurlijke ingredienten. Enigste qua zoetstof wat is toegevoegd is stevia.

Ik drink best vaak vers geperst appelsap en vers geperst mandarijnensap van de AH. Heel lekker ook!

Smaken van sapjes die ik lekker vind:

• Dubbelfriss: sinaasappel/mandarijn en witte druif/citroen, die laatste vind ik het lekkerst. Op zich zijn ze allemaal goed te drinken, maar mango/ananas is de enige die ik echt niet lekker vind. Je kunt ook de goedkope versie kopen bij de Aldi of Lidl, daar hebben ze ook dezelfde smaken.
  • Spa: sinaasappel-peer is heel lekker! En kers-appel ook! En de bosbessen ook, haha. Daar heb je ook light-varianten van, weet niet of daar ook aspartaam in zit.

Dit vind ik serieus zooooo vies! Echt aanmaaklimonade maar dan met veel te veel water en te weinig aanmaak.

hier heb je niks aan

appel zwarte bessen smaak!

en als gezond geen criterium is : roosvicee rozenbottelsiroop <3

Ik vind het echt heerlijk, maar ik maak mijn aanmaaklimonade ook met heel veel water en weinig siroop. Dus daar kan het aan liggen. :grin:

Light frisdrank is net zo slecht als normale frisdrank. Die moet je gewoon allebei uit je leven schrappen.

Zelf leef ik op thee, (siroop met) water en crystal clear. Af en toe komt er nog een frisdrankje of wijntje bij kijken, maar eigenlijk zijn dat de 4 dingen wat ik drink. Af en toe ook een versgemaakte smoothie of versgepeste jus. Heerlijk!

Je bedoeld dat 1 druppeltje ‘natuurlijk ingrediënt’ die ze in jouw flesje stoppen? Al die etiketten zijn puur bedrog.

Mag ik vragen waarom je licht frisdrank wel schrapt en crystal clear niet?
Want crystal clear bevat toch ook net als light frisdrank aspartaam?