Drank

Heyy,
Ik heb altijd, dat als ik drank drink dat ik dan last krijg van opkomend maagzuur, een opgeblazen gevoel en soms ook buikpijn. Dat heb ik dan al bij het 3e glaasje(niet eens sterke drank). Hebben jullie hier tips voor? Want het is echt heel irritant

Ja daar heb ik niet veel aan

Tussendoor water of cola drinken helpt bij mij meestal wel

Daar heb je wel wat aan want blijkbaar kun je niet goed tegen alcohol. Maargoed, tussendoor water drinken inderdaad.

waarschijnlijk kan je maag er gewoon niet tegen. Afwisselen met andere drankjes (zachte sappen bijvoorbeeld) zou nog wel eens kunnen helpen. En anders inderdaad niet meer drinken.
Kan ook liggen aan dat je bijvoorbeeld niet tegen witte wijn kan en dat andere drankjes wel gaan, maar aangezien je er niet bij zet wat je drinkt, weet ik dat ook niet.

Ik neem meestal bessen 7up en breezer

Misschien ben je wel allergisch voor alcohol. En verder inderdaad goed eten, en water drinken tussendoor.

Niet drinken, ga je toch niet dood aan?

Toch is het de beste tip

Wel de beste, want dan heb je er inderdaad geen last meer van, maar niet echt de meest leuke.
Ik snap best dat ze eerst wat anders wil proberen, er is vast wel een andere oplossing.

Maarja voor de TS: Ik zou inderdaad niet-alcoholistische drankjes drinken tussendoor en genoeg eten, misschien bestaat er wel een pilletje ofzo? Maar dan zal je even naar de dokter moeten gaan. Succes!

Hoi dokter. Als ik drank drink, komt er maagzuur omhoog na het 3e drankje.

U joking? Ben je nou echt serieus :")?

Ja of naar de Apotheek or whatever, je hebt daar misschien wel van die pillen voor, rennie ofzo?
Sorry hoor maar ik probeer alleen te helpen…

Ja pillen voor… :") Daarbij kan je medicijnen niet combineren met drank. Hetzelfde als ibuprofen bijvoorbeeld.

Oke.

Daar kan je gewoon voor naar de dokter hoor :stuck_out_tongue: wat is daar nou weer gek aan?
Je kan best zeggen dat je last van je maag krijgt bij alcohol en dingen met koolzuur.

Dankjewel voor de mensen die wel serieuze reacties geven :slightly_smiling_face:

Ik hoor hier wel vaker dat mensen buikpijn krijgen van bessen. Ikzelf krijg altijd wel zo’n opgeblazen gevoel van frisdrank. Je drink voornamelijk frisdrank (breezer is volgens mij gewoon frisdrank met beetje alcohol) dus misschien wat anders drinken? Probeer anders een keer iets te mixen met sinaasappelsap ofzo.

alcohol onttrekt vocht uit je lichaam, dus wat meer drankjes drinken tussendoor waar geen alcohol inzit. beter gewoon water, want in 7up of cola zitten veel suikers die ook een aanleiding kunnen geven aan de misselijkheid.