drank op verjaardag

over een poosje word ik 15 maar als ik normaal een verjaardag heb is daar meestal ook drank. als dat er is, drink ik ook mee. maar ik denk dat ik op mijn verjaardag geen alcohol mag van mn ouders. maar ik wil het wel graag. ook al is het maar iets met heel weinig procent. hoe kan ik mn ouders zover krijgen om dat voor me te kopen? en hoe moet je een verjaardag gezellig houden?
xx

Kan je het zelf niet kopen of mag dat niet?

Gewoon vragen?

Ik mocht toen ik 15 was ook geen drank op mijn feest, vind ik ook redelijk normaal eigenlijk. Ik denk dat je feest niet perse alcohol nodig heeft hoor, zonder kan het ook heel gezellig zijn. Maar je kan altijd iemand drank voor je laten halen

hallo ze is 15, wat denk je nou zelf.

Ik weet niet of je ouders thuis zijn? maar zou wel tof zijn als je het anders bij een vriendin thuis mocht vieren ofzo, dan kan je wel drank halen.

Ik weet niet hoe je ouders tegen drank aankijken en of ze weten dat je drinkt op die feestjes van je, maar ik zou het niet vragen. Ik weet niet, ik vind het anders als je zestien wordt, maar jij wordt vijftien, dus je bent nog veertien. Maar het kan aan mij liggen.

Als je echt stoer wilt zijn en op je 15e verjaardag drank te hebben kun je ook je zus/broer/nicht/neef/vriendin die wel 16 is vragen of hij/zij drank wil halen voor je. :slightly_smiling_face:

Je wilt heel graag alcohol op je feestje omdat?
Omdat het alcohol is? Niet omdat het lekker of iets dergelijks is? Of omdat het stoer is?
Als dat namelijk het geval is, vind ik het namelijk belachelijk om alcohol te ‘serveren’.

Misschien kan je vragen of iedereen één glaasje champagne/cava mag? Dat mag mss wel?

waarom wil je perse alcohol op je feest?

^ dat dus
&

zoo leuk is alchohol niet hoor… zonder alchol is kan het dus ook gezellig zijn!

iedereen denkt dat alcohol de sleutel is tot plezier; is niet helemaal waar. feestjes kunnen ook heel leuk zijn zonder alcohol en je wordt 15, als je 16 wordt is het wss anders :wink:

“als ik normaal een verjaardag heb is daar meestal ook drank. als dat er is, drink ik ook mee”

Dus omdat zij drinken, drink jij ook. Omdat zij drank hebben op hun verjaardag, wil jij dat ook. Dus de enige reden dat jij alcohol wilt, is omdat anderen het ook doen, omdat het “normaal” is? Nou ik vind het niet normaal dat ouders hun kinderen van 14/15 drank laten serveren, ik vind het zelfs erg onverantwoord.

‘‘zonder alcohol is het ook gezellig, blalbalblablablalbalblaherpderpbllbalba’’
als zij alcohol wil, geef haar dan antwoord op haar vraag.

ik snap best dat je wat alcohol op je verjaardag zou willen
maar hou je er wel rekening mee dat er bijna altijd mensen zijn die teveel drinken en je dus kans hebt dronken, kotsende irritante mensen op je feestje te hebben :grinning: ?

Drank is voor 16 jaar en ouder. Deal with it.

Maar het zijn toch gewoon stomme vragen :’) Als je met je vrienden bent, is het toch sowieso gezellig? Dan heb je geen alcohol nodig. Nu vind ik het lijken alsof ze denkt alcohol nodig te hebben voor een gezellig feest, omdat ze ook vraagt hoe je het gezellig houdt.

Je wordt pas 15.
Drank is voor 16 jaar en ouder.

ze mág niet eens alcohol.