Drank maakt meer kapot dan je lief is [!]

Hallo mensen.
Ik wil niet gaan lopen zeiken maar alleen even iets kwijt, over drank. Ik denk dat heel veel meiden hier tijdens het uitgaan drinken, totaal geen probleem natuurlijk, ik doe het zelf ook, alleen ik heb gisteravond ondervonden dat drank écht meer kapot maakt dan je lief is, ik heb dat al een paar keer meegemaakt dat ik thuis kwam, jankend, boos, ruzie met mijn ouders, of het gewoon totaal verkeerd is afgelopen. Ik denk dat ik zelf vrij gevoelig voor drank ben, aangezien ik nooit zo heel veel drink, maar al heel snel niet meer kan smsen[ en dat soort actie’s] en niet meer helder na kan denken. Zo maak ik besluiten waarvan ik de volgende ochtend denk ’ Hoe heb ik dat OOIT kunnen doen! ’ Ik heb een vriendschap, wat eigenlijk meer was dan een vriendschap, veel meer, totaal verkloot omdat ik drank op had. Ik heb daar zo veel verdriet van, nog steeds, en beslissingen die je maakt met drank op, kunnen nog zoveel gevolgen hebben, ná het uitgaan! Meer wil ik eigenlijk niet zeggen, alleen dat ik vanaf nu besluit om niet meer te drinken, omdat iedereen het doet, of het gezellig zou moeten zijn.

Ik drink niet. Ik vind het vies. En ik vind het niet stoer (de meesten leeftijdsgenootjes, die ik ken, doen het geloof ik wel om stoer te doen - 14jr.)

Good for you

Ik drink sowieso al niet (& 16 jaar)

je moet natuurlijk ook niet drinken omdat iedereen het doet. En je moet voor jezelf weten hoeveel je op kan, en niet mee blijven drinken met mensen die wat beter tegen alcohol kunnen.
Ik ga niet vaak uit. Alleen met vriendinnen op terrasje gezellig kletsen en wat drinken. Maar dan drink ik ook niet meer dan 3 a 4 glazen.

ik drink gewoon niet zo veel dat ik dingen ga doen waar ik spijt van krijg…

Ik ga nooit meer uit en als ik eens thuis drink is het net 1 glaasje ofzo.

Ik kan ook echt niet tegen drank. Maar ik ga nooit zover dat ik niet meer weet wat ik doe. Ik weet ook echt wanneer ik gewoon moet stoppen.

Oke mooi dat je dat nu beseft (:
Ik drink vrijwel nooit.

ik ben pas 13 en drink niet ( heel verstandig vind ik zelf haha) maar ik heb wel door dat het altijd is: goh zullen wegezelligeen wijntje drinken. gezelligheid kan toch ook met een colaatje!? of niet soms!? ik snap die mensen soms echt niet hoor! maarja dat is dus mijn mening:)

@ hierboven je bent ook pas 13, je hoort sowieso niet te drinken…

dat heb ik gister wel gemerkt ja :woman_facepalming:. dan denk je ‘Oh wat een leuke jongen’. zoen je even later met hem en kom je de dag er na erachter dat hij na jou met nog 3 meiden is geweest :crazy_face:

Ik mag wel drinken van mijn ouders, ze vertrouwen me daarin. Maar ik doe het niet. Ook mag ik het officieel nog niet, ik durf wel te wedden dat ik er zo aan zou kunnen komen mocht ik het willen.
Maar ik wil het echt niet, want het is niet stoer. Iedereen kan aan drank komen, dus stoer is het zeker niet. En ik vind het pas stoer als je als enige niet drinkt, terwijl de rest kotsend thuis komt.
Maar goed, zo ben ik dan ook wel opgevoed ;p Mijn broers hebben nu ook introductieweek van de universiteit, en hun storen zich ook erg aan al die drinkende studenten…

Als je het niet aankan, drink dan ook gewoon niet :slightly_smiling_face:

Mee eens, en jij hebt geluk dat je zo katerproof bent!

Ik drink wel. maar gelukkig weet ik wel mijn grens, en stop ik daar dan ook op tijd.
maaarja laatst ging t ook helemaal mis met n vriendin van me, en dan schrik je wel.

Ik drink ook wel, Maar ik weet wel wanneer ik moet stoppen (:

Ik drink nauwelijks. Als ik uitga drink ik hoogstens 2 glazen, en op een terrasje 1 rosetje. Bedenk dan hoeveel ik uitga (op een hand te tellen voor één jaar) en hoe vaak ik op een terrasje zit (hiervoor geldt 'tzelfde), en dan zie je dus al wel dat ik heel weinig drink. En ik vind het ook wel prima.
Een paar slechte ervaringen met drank en je leert 't wel af :wink: (tenminste, zo was het bij mij)

Ik drink wel maar met mate. Er is niks mis met per dag 1 of 2 glaasjes wijn, dat is zelfs gezond! Je moet gewoon je eigen grenzen kennen en als je merkt dat je daar niet goed zicht op hebt dan maar geen drank.

Eigenlijk kan ik altijd wel lachen om de dingen die ik doe met drank op…