Drama - toneelstuk

*Ik heb geen idee of ik dit topic hier moet plaatsen, anders hoor ik het wel ;p*

Hooi,

We moeten voor drama een toneelstuk bedenken voor een lesnacht.
Alleen lopen we vast en kunnen we niet tot een goed verhaal komen.
We hebben al dat een meisje gaat slapen en dat daarnaast een droom afspeelt,
die zij droomt en waar ze zelf ook een rol in speelt.
Alleen nu lopen we vast over wat ze droomt.
We hebben 4 personages; de dromer, een roodkapje achtig iemand, een monster/superheld met een groen kleed aan en een meisje met een jurk aan.
We krijgen alleen geen verhaal verzonnen…
Weet iemand een leuk idee wat echt een goede droom kan zijn? En die ook goed te spelen is?
Alle ideeën zijn welkom, dan komen we vast vanzelf wel op het verhaal!

bedankt!

helemaal iets voor mij! wacht even, ik probeer even iets te verzinnen

meisje loopt in het bos, daar komt roodkapje-persoon aan*plottwist* roodkapje ontvoert het meisje en vervolgens red het meisje in de jurk haar, maar die blijkt een groen monster te zijn, die veranderd in haar slaap ofzo. *schrikmoment, nog leeg, bedenk zelf maar?* valt flauw terug in haar slaap

een droom waarin niemand mag praten van de koningin*jurk* omdat er anders te veel slechte dingen worden gezegd. idk, meisje grijpt de macht ofz en alles komt goed

toch niet zo makkelijk als ik dacht :\ succes! xx

Meisje komt aan in een andere wereld, waar geen kleuren zijn (of whatever, in ieder geval een wereld waar iets mis is) Eerst is het meisje toeschouwer, ze ziet hoe roodkapje aan de koningin aanbied om het monster te verslaan, beiden hebben zwarte kleding aan. Roodkapje gaat op pad en meisje gaat achter haar aan, roodkapje is stom verbaast omdat het meisje wel kleur in haar kleding is, roodkapje wantrouwt haar eerst maar uiteindelijk gaan ze samen op pad, na een barre tocht (miss kan de koningen nog wat andere rollen spelen van personen die ze dan op weg naar het monster moeten overwinnen?) komen ze aan bij het monster, er vindt een strijd plaats en het monster wordt verslagen.
Ze pakken de ‘kleurensleutel’ terug en brengen die naar de koningin. Iedereen is heeel blij. Koningin open de kleurenpoort weer en iedereen gaat slapen, tijdens die nacht komen de kleuren weer terug. De volgende dag ontmoeten ze elkaar weer op het plein en iedereen draagt weer kleur. En dan schrikt het meisje wakker omdat haar wekker gaat en moet ze naar school. Einde.

wauw, echt super bedankt voor de ideeën!!
Ik ga kijken of ik er wat mee kan, en nog meer ideeën zijn altijd welkom!