Drama op het werk.

Dag dames.

Ik heb even een advies van jullie nodig.

Ik werk al bijna 4 jaar bij de drogist met hart en nieren en met veel liefde voor de klanten. Ik doe dit werk graag en vind het geweldig om een klant tevreden de winkel zien verlaten.

Mijn collega’s weten dat ik super klantvriendelijk ben, op de hoogte ben van alle acties, kennis heb van geneesmiddelen (meer dan de drogist zelf gezien ik de opleiding apothekersassistente doe + ik heb een certificaat Verkoop in de Drogisterij) en heel erg goed ben met de kassa. Alleen weten ze ook dat ik heel erg slecht ben in vakken vullen en ook niet de norm kan halen (100 colli in een uur. 1 colli is dus 1 doosje bij ons, voor de duidelijkheid)

Nu is er dus een meisje bij ons, werkt volgens mij…2,5 jaar bij ons; en geloof me, ik heb zo’n schurft hekel aan haar! Even bij wijze van spreken kan ze bij iedere leidinggevende op haar bord schijten, zo erg slijmt ze. Zij is absoluut NIET klantvriendelijk en levert geen kwaliteit, maar wel weer goed in vakken vullen. Ook naait ze mij telkens erbij als ik mijn werk niet goed doe volgens haar. Als ik haar er op aanspreek dat ze dat op een normale manier moet zeggen tegen mij, krijg ik een grote mond terug. Als mijn moeder in de winkel is en bij haar aan de kassa komt afrekenen, snauwt ze mijn moeder af. Laatst kwam er iemand in de winkel en die zal wel keel- of slokdarmkanker hebben gehad (hij had een apparaatje om door te praten) en zat in een scootmobiel; durft ze gewoon te zeggen: ‘Meneer praat is wat sneller er staat een hele rij!’. En ze komt daar gewoon mee weg!!

Nou sorry hoor, maar ik word 10x op het matje geroepen omdat ik niet zo goed ben in vakken vullen, maar zij overtreedt iedere regel als het gaat om fatsoen en klantvriendelijkheid en zij krijgt alleen maar lof.

Ik haat dit, ik heb gewoon het idee dat ik eruit wordt gewerkt. En ik kan als student zijnde nog niet iets anders vinden, gezien ik het geld hard nodig heb en zal nog zeker 1 jaar tot 1,5 jaar moeten overbruggen.

Wat moet ik doen? De filiaalmanager doet eigenlijk helemaal niets. Die zegt ‘zeg het op het moment zelf tegen diegene.’

Ik zal alsnog klagen bij de filiaalmanager, zeggen dat je je benadeeld voelt en dat je de werksfeer niet als prettig ervaart. Ik weet het anders ook niet, upje

Wat ontzettend lullig.
Misschien een familielid/buren ofzo van jou bij haar laten afrekenen en die nogal ‘‘sloom doen’’ zodat ze onaardig is en dan zorgen dat diegene de leiding erbij haalt omdat het geen stijl is hoe ze doet?
Of miss jouw moeder naar de bedrijfsleider laten gaan dat ze niet fatsoenlijk geholpen wordt? Anonieme klachtenbrieven van verschillende mensen opsturen?

tsja kweet het ook niet allemaal hoor ik roep maar wat :stuck_out_tongue:
Maar this idd wel heeel erg lullig hoe zei doet en dat dr gedrag dan niet gezien wordt.

hebben jullie geen functioneringsgesprekken? zolang er daar niks gezegd wordt over dat je vultempo bv omhoog moet hebben ze geen enkele reden om je eruit te werken. ze mogen je dus niet zomaar ontslaan. en fuck diegene die 2,5 jaar bij jullie in dienst is hou de eer aan jezelf!
succes!

Het probleem is dus dat familieleden niet bij mij mogen afrekenen, helaas… En de de werksfeer wordt nog is zuurder doordat iedereen van de weekendploeg onderhand weggaat en hetzelfde denkt over dat meisje als hoe ik er over denk.

Gewoonweg omdat de sfeer gewoon misselijkmakend is, bah.

Ik ben er inderdaad wel een aantal keer op aangesproken dat mijn vultempo niet voldoet aan de norm. Maar ik word dan ook haast nooit ingepland op die avond zodat ik er aan kan werken. Of dat ze mij tips geven hoe ik het sneller zou kunnen doen. Ik heb het vaak zat aangegeven, ze doen er alleen niets mee. Ze wouden mij laatst een officiële waarschuwing geven omdat ik niet flexibel ben, blijkbaar. Nou sorry hoor, maar als ik ingepland sta, dan kom ik gewoon :confused:

Dienen die klanten dan geen klachten in? Bv. als de klanten bekenden van je zijn, en ze daar ook zo bot tegen doet, kan je hun misschien aansporen om een klacht tegen haar in te dienen?

^ Blijkbaar niet. Klanten zijn maar tegenwoordig op 1 ding gericht; namelijk goedkoop boodschapjes halen.

Ik heb vaak zat tegen haar en de assistent filiaalmanager (die overigens tot balens toe weggaat omdat ze zomaar uit haar functie is gezet) dat ik van veel klanten hoor dat ze absoluut niet klantvriendelijk is. En van de rest mag het gewoon. Kom op zeg.

Ik zit hier gewoon zo erg mee en ben dan bang dat ik dan op mijn flikker krijg, zodat ik kan vertrekken. Ik heb dan gelukkig al een lange tijd (al 3 jaar volgens mij) een vast contract.

WAT EEN KUTWIJF.

Ook echt stom dat ze haar er niet op aanspreken… Voor de rest weet ik niet wat je kan doen, sorry. Zie dit maar als een upje dus.

Wat een rot situatie…
Ik zou het nog is bespreken met je filliaal manager.
En anders haar erop aanspreken.
Zo te horen zijn er genoeg klanten die het met je eens zijn.

Hmpf, dus volgens jullie moet ik haar er gewoon op blijven aanspreken?

Dan zal ik dat wel doen, wanneer het weer gebeurt of wat dan ook. Ik probeer het op een nette manier, nu maar hopen dat ik zelf geen grote mond terug krijg dan.

En kan je ook niet een keer buiten werktijd om met haar praten? Over dat je het niet normaal vind dat ze dat doet enzo, en dat ze dat ethisch gezien ook niet kan maken tegenover de klanten enzovoorts? Misschien dat ze dan gaat nadenken?

Maar ik denk dat ik precies weet wat voor type meisje het is, en dat dat dan echt geen nut heeft. Maar wie weet heb ik het mis haha :stuck_out_tongue:

Nouja. Ik heb er expres niet bijgezet dat ze een Turkse is… Ze denkt dat ze alles kan maken, zeg maar :pensive:’’

Nu wil ik niet alle Turkse meisjes over een kam scheren en zeg dus ook niet dat iedereen zo is!

nee maar juist bij haar af laten rekenen en ze dan een klacht laten indienen ofzo… Dat ze zo niet behandeld willen worden.
Kvind het echt heel klote voor je… kan je niet met die andere van de weekend ploeg eens een gesprek met je baas aangaan over haar? Dan ben je met meerdere!

Wat vervelend… Ik zou haar er inderdaad op blijven aanspreken en misschien toch nog een keer klagen bij de filiaalmanager. En hopen dat er een klant is die een klacht indient over haar!

^ De rest heeft de moed al er bij neergelegd en heeft zoiets van; ene oor erin, ander oor eruit. Het probleem is dat ik net wat gevoeliger ben aangelegd en niet mondig genoeg ben :frowning_face:

Ik hoop voor je dat ze snel oprot! :slightly_smiling_face:

^ Dat hoop ik ook, maar helaas strijkt ze met alle eer.

mag ik vragen welke functie die ander heeft?

Een gelijke als mij. Gewoon een verkoopmedewerker, maar dan zonder een diploma Verkoop in de Drogisterij. Zonder dat diploma ben je eigenlijk een vakkenvuller.