drag queens.

hoi!

ik ben zelf aardig fan van het programma Rupaul’s Drag Race, en ben ook naar meerdere shows hiervan geweest. Maar nu heb ik in mijn omgeving gemerkt dat er best veel mensen zijn, onder andere m’n moeder, maar ook gewoon mensen van mijn leeftijd die het verafschuwen. Ik heb heel vaak “ik word er een beetje misselijk van” gehoord.

Ik vroeg me af wat jullie mening hierover is (:

Ik vind dat iedereen gewoon moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

-

Ik vind het best wel gaaf dat die mannen zich zo durven te laten gaan, en hoe verrekte handig ze zijn met make-up :’) Lekker doen waar zij zich goed bij voelen, en dat zou jij ook moeten doen. Met elkaar accepteren we gelukkig steeds meer, maar drag queens zijn nog wel een beetje taboe. Lekker naartoe blijven gaan, laat je niet tegenhouden daar andermans reacties.

Zelf ben ik meer fan van iedereen in z’n waarde laten en als je niks positiefs te zeggen heb kan je beter niks zeggen. Het is een vorm van kunst die al tientallen jaren bestaat en we komen nu in een tijd waar het bestaan ervan niet meer ontkent wordt. Zelf vind ik het een gave vorm van kunst.

Het verkleden als een vrouw (als man zijnde) vind ik echt totaal niet erg oid. Mogen mensen lekker zelf weten.
Maar ik moet wel zeggen dat ik mij aan die overdreven drags erger ja. Niet door het feit dat ze drag zijn, maar dat overdreven aandachttrekkende gedrag. Dit vind ik bij ieder ras en genre super irritant, dus ook bij hen.

Ik vind ze geweldig.

En dit:

Ik vind het vreselijk en dat ze zich voor lul zetten. Maarja, moeten ze zelf weten verder.

Ik vindt ze ook erg goed, en vindt de show die ik kijk via outtv best gaaf, en vindt het dan ook wel jammer dat dit soort shows niet op de gewone mainstream tv zenders te zien zijn. Ik zou het dan best aardig vinden dat er een nederlandse versie er van zou worden gemaakt voor bijv rtl4 gepresenteerd door Gordon of Gerard Joling inplaats van al die zang talenten jachten etc.

je moet je niet vreselijk voelen want ze zetten zich ook niet voor lul…
yay! happy ending!

Het verkleden als een vrouw (als man zijnde) vind ik echt totaal niet erg oid. Mogen mensen lekker zelf weten. Maar ik moet wel zeggen dat ik mij aan die overdreven drags erger ja. Niet door het feit dat ze drag zijn, maar dat overdreven aandachttrekkende gedrag. Dit vind ik bij ieder ras en genre super irritant, dus ook bij hen.

^ correctie ik vind ze vreselijk. En ik vind wel dat ze zich voor lul zetten ja, en goed ook.

Ik zou niet weten waarom je jezelf voor lul zet als dragqueen

Als vrouwen zich als mannen mogen kleden met bomberjacks, boyfriend jeans, mannenschoenen etc. waarom mogen mannen dan niet precies hetzelfde :’)
Wij uiten onze creativiteit in mode en dat doen zij dan feitelijk ook, wat is daar dan mis mee?

Waarom zet die persoon zich voor lul? Omdat diegene aantrekt waar hij zich fijn in voelt? Dus moet ik jou nu ook gaan uitlachen als jij een baggy broek draagt omdat dat misschien beter zou passen bij mannen?

Misschien moet je even nog een keer heel goed lezen wat ik schrijf

Edit: ik kan me nu voorstellen hoe je het verkeerd hebt gelezen, maar je moet het even zien in context met het bericht boven mij. Er staat nog steeds niet ‘‘als dragqueen zet je jezelf voor lul’’, maar blijkbaar was het toch niet duidelijk

@Falathiel ze zei juist dat ze niet zou weten waarom het voor lul zetten zou zijn :stuck_out_tongue:

Maar dit gaat toch meer over op de voorgrond tredende dragqueens?
Ik vind het anders geen vergelijking. Ik vind er totaal niks mis mee als een man zich als een vrouw verkleed. Oprecht fijn voor hem.
Maar dat soort types op televisie vind ik wel superirritant.
Vind het net zo irritant als hetro’s die aan zo’n programma meedoen als oh oh cherso. 1 pot nat voor mij.
Ik vind het eerder juist ongelijkheid door te zeggen dat je dat niet voor lul mag vinden staan, maar wel hetero’s die aan zo’n kutreality programma meedoen.
Ik denk dat Gathering ook niet echt de gewone man bedoelde die zich allerdaags verkleed als vrouw (zo ja, vergeet deze laatste zin). Maar de showbiz dragqueen. En daar zit wel een echt verschil in.

Maar dan zijn showbizz dragqueens dus feitelijk irritant omdat ze in de showbizz zitten, net zo zeer als cherso typetjes, dus dan heeft het feitelijk er niks mee te maken dat ze een dragqueen zijn? Ik ben het verder wel met je eens hoor, maar het is dan niet dat ze een dragqueen zijn, maar gewoon dat die personen irritant zijn :stuck_out_tongue: Er zijn vast ook lieve drag queens, ook op tv, dus de irritante dragqueens geven eigenlijk een vertekend beeld.

^ neenee haha, ik omschrijf ze als showbizz dragqueens maar je ziet ‘ze’ bij evenementen, in bars, etc. Misschien is ‘glam-drag’ een betere term? Van die Jeffree Star-types. Ik ken wel iemand die zich verkleed als een vrouw, maar dat is een heel ander soort type. Niet glamoreus, schreeuwerig om aandacht, gewoon iemand zoals de meeste mensen. En daarom zie ik het ook zo als twee verschillende dingen want ik kan het me echt niet voorstellen om ‘hem’ (haar) in dát hokje te plaatsen. En dat heeft voor mij wel degelijk te maken met dat soort type drag. Van die ‘glamdrags’. Ik kan er echt bij geen enkele gender tegen als ze zo patricia paay-achtig aandacht zoeken. (Al sta ik er nu wel meer bij stil omdat het in dit topic gevraagd wordt, want eigenlijk denk ik er normaal gesproken niet verder over na…). Ik heb verder niets persoonlijks tegen ze, maar dat aspect van drag zijn vind ik niet charmant.