"Draadje" uit vagina

Dag meiden
Ik ben geen nieuw lid op girlscene, maar heb even een nieuw account aangemaakt. Ik post dit liever niet met mijn gewone account omdat mensen me daarop zouden herkennen, en dit een probleem is waarmee ik nog nooit met iemand over gepraat heb.

Het zit zo: Ik ontdekte laatst dat ik een soort vlezig ‘draadje’ uit mijn vagina heb hangen. Ik weet niet zo goed hoe ik het anders kan beschrijven. Het zit vast aan de binnenkant van mijn vagina en komt er een klein beetje uit als ik mijn benen spreidt. Ik heb het volgens mij niet altijd gehad, maar dat ben ik niet zeker. Ik heb er nooit veel waarde aan gehecht, maar net was ik even aan het googl’en, omdat ik nu toch wel wil weten wat het is.

Ik kwam verschillende resultaten uit:

• mensen die zeggen dat ze een dubbele baarmoeder (oid) hebben en dat ze daarom een tussenschotje hebben, en dat dat kan los scheuren
  • mensen die zeggen dat het maagdenvlies is

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet doen. Het ‘vleesje’ is redelijk gevoelloos, ik heb er geen pijn door en ik heb nog geen seks, dus om ‘esthetische redenen’ heb ik er ook niet echt problemen mee. Maar ik vraag me wel af wat dit is.
Ik ben nog nooit bij de gynaecoloog geweest en ik vind dat idee ook een beetje eng, dus liever doe ik dat niet meteen.

Zijn hier meiden die hetzelfde probleem hebben? Of mensen die weten wat dit is?

Alvast bedankt!

(ik wist niet zeker of ik dit hier moest plaatsen, of in beauty. Maar aangezien het om een vagina gaat plaats ik het toch hier :’) )

Zonder foto (moet je hier niet doen), wist mijn moeder (arts) het ook niet. Misschien restant van het maagdenvlies

Kortom, laat het de huisarts even zien.

^Aardig dat je het even aan je moeder gevraagd hebt!
(en inderdaad, ik post geen foto’s, ben karima niet :’) )

Ik vind het een beetje stom om er mee naar de huisarts te gaan, aangezien ik er geen last van heb.

Maar straks is het wel iets ergs dus denk dat je beter even een checkup kan doen.

Maagdevlies lijkt me sterk want dat is zo goed als niks. Ik zou gewoon even langs de dokter gaan.

Is het echt een draadje dan? Niet gewoon een huidflapje? Je hebt natuurlijk een hoop huid om de vagina zitten om de boel daar te beschermen.

Je hebt er wel last van, je post het hier. :wink:

Huisarts vind het niet erg, dus ga gewoon.

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet beschrijven. Het is ongeveer de 4mm dik (doorsnede) en zo’n 2 cm lang. En het komt wel degelijk ‘uit’ mijn vagina, dus het hangt vast aan de binnenkant.

Met last bedoelde ik eerder dat ik geen pijn heb, of dat het niet storend is als ik tampons gebruik en zo.

Maar ik ga misschien inderdaad eens naar de dokter dan :slightly_smiling_face:
Dankjewel

Zeker naar de dokter gaan. Het is waarschijnlijk volkomen normaal, maar lijkt me niet echt iets leuks om te hebben.

Is het een ‘septate hymen’?

Ik zou naar de huisarts gaan, niets om je voor te schamen.

het kan altijd mee vallen. ik ga altijd naar de gynaecoloog , ze is heel aardig, ik ga daar liever heen dan mijn huisarts die een man is, maar ik weet zelf ook niet zo goed wat dit zou kunnen zijn, kijk maar uit met googlen want ze laten de meest ergste en ranzigste dingen zien, een gynaecoloog ziet het de hele dag door dus die kijkt er echt niet van op als jij met je ‘vleesje’ langskomt :wink: succes

Wel, bij mij hangt er slecht een kant vast, de andere kant is los en kan ik bewegen.

Ik denk dat het dit zou kunnen zijn, en dat er 1 kant van het draadje lossgescheurd is van de rand van mijn vagina.

Dankjewel voor de tips trouwens! Na mijn examens ga ik een afspraak maken met de gynaecoloog, want ik wil inderdaad graag zekerheid over wat dit nu precies is.

Sterkte!

Succes! Vast niks ergs maar kan nooit kwaad om het even door een deskundige te laten checken

Dit stelt me even gerust
Misschien overdreef ik wel wat met de lengte inderdaad, heb het nog nooit gemeten of zo :’)

Ik ben echt heel blij om dit te lezen, volgens mij zal het dan inderdaad dit zijn dat ik heb. Dankjewel!

ga even langs de huisarts! Als hij je verteld dat het niks is hoef je je ook geen zorgen meer te maken :slightly_smiling_face:

Draadjes uit vagina en andere huidflapjes zijn bijna altijd onschuldig, zeker op jouw leeftijd. Zonder foto is er niks over te zeggen. Ik zou even naar de huisarts gaan. Die heeft het waarschijnlijk vaker gezien. Naar de gynaecoloog zou ik niet meteen gaan, zonde van het geld.
Stoort het je, dan is het ook gemakkelijk te verwijderen.

Trouwens, als je anoniem wilt zijn dan plaats je misschien ook geen foto van jezelf. Als het een foto is van iemand anders, dan is dat niet echt netjes.