draadje achter tanden na activatorbeugel?

Ik heb 2 1/2 jaar een activator gehad, dat is een beugel die je overbeet wegwerkt. Ik ben nu bang dat mijn tanden weer terug gaan groeien als hoe ze eerst waren. ik vind mijn tanden wel mooi hoe ze nu zijn, ik hoef niet perse alle tanden op een rijtje te hebben. weet iemand of ik bij de orthodontist een draadje achter mijn tanden kan laten zetten? want ik dacht dat dat alleen maar bij blokjesbeugels kon en of dat dan wel nut heeft.

?

Nut heeft het zeker ! Ik heb het ook maar wel alleen achter mijn ondertanden -.-’ Die staan ook nog mooi recht maar aan de bovenkant kan het bij mij waarschijnlijk niet omdat ik het draadje er dan af zou bijten :frowning_face: Maar ik had dus wel een blokjesbeugel ik weet niet of ze het met andere beugels ook doen. Gewoon even aan de ortho vragen :wink:

Ja, dat zou ik zeker doen! Ik heb het ook, en mijn gebit staat nog steeds perfect. Bij mijn broer hebben ze dat echter niet gedaan, en dat staat nu dus weer scheef. Heeft ie voor niets een jaar met een blokbeugel gelopen… wha.

maar zou ik dat draadje dan ook niet kunnen afbijten? en heb jij bij boven en onder tanden een draadje? heb jij wel een blokjesbeugel gehad?

Zo’n draadje helpt niet bij een overbeet he. Alleen bij het verschuiven van je tanden.

Zo’n draadje krijg je na dat je een vaste beugel hebt gehad, die zorgt er alleen maar voor dat je tanden in dezelfde stand blijven staan. Dus ik denk dat het best kan. En nee dat draadje kan je écht niet afbijten dat is zo ontzettend sterk. Alleen als je er met tandenstokers tussen gaat zitten enzo zou hij kunnen losschieten, maar in die 2,5 jaar heb ik dat nog niet gehad.

je bedoelt een spalkje?

ik heb boven en onder een spalkje. Bij ons krijg je het stnadaard als je een beugel hebt gehad. Het werkt echt

ik heb boven en onder, bij ons krijg je dat ook standaard maar ik zou het wel doen

Als je een activator heb gehad hoeft dat niet.
De orthodontist heeft je juist nu een activator gegeven om gebruik te maken van je groei, de activator "forceert"eigenlijk welke kant je kaak op moet groeien om zo je overbeet te laten verdwijnen. :relieved:
Een spalkje/draadje krijg je meestal na het dragen van brackets, dat omdat je tanden de neiging hebben om weer terug in hun oude positie te gaan staan of naar voren te duwen.