Dr. Martens poetsen?

Hallo ik heb een vraagje; Moet je dr. Martens poetsen? Zo ja, hoe vaak en waarmee?

Ik heb nu een half jaartje dr. martens en ik vermoed dat ze praktisch nieuw waren maar dit weet ik niet zeker. Ik ben bang dat als ik ze niet poets dat ze dan gaan barsten. Maar als ik ze poets met doorzichtig spul dan geeft het zwart af. Maar het officiele spul vind ik wel duur, maar als dat het beste is heb ik het er wel voor over.

Ik gebruik altijd van dat vet voor leer op mijn leren schoenen. Dat houdt het leer soepel, dus denk dat dat ook zal werken voor Dr. Martens. Maar upje voor je topic, misschien weten andere mensen een specifieker antwoord omdat ze zelf ook Dr. Martens hebben.

Alle leren schoenen moet je onderhouden, voor de kleur en soepelheid van het leer en bescherming tegen de regen etc.

Als je googled kan je echt genoeg vinden over hoe je dat precies moet doen.

Je moet ze inderdaad onderhouden! Dan blijven ze het mooist. Ik heb zelf Docs en doe dat met gewoon zwart schoensmeer voor leer, wanneer het weer nodig is (op gevoel).

Maar om het zeker te weten kan je dit in het Dr. Martens topic vragen: http://forum.girlscene.nl/forum/fashion/dr-martens-113446.2075.html