downunder

vriendje wil me vingeren/beffen alles.
maar ik ben beetje onzeker… ik wil wel heel graag…
maar qua scheren heb ik vraagje…
hoe kan dat het best?
ik scheer altijd… maar dan krijg ik meestal rode bultjes.
en die scheer ik daarna weer open.
waardoor er bloedingetjes onstaan.
nu wil ik dus harsen.
heeft iemand hier ervaring mee?
waar haal ik dat? en doet dat erg zeer?

Scrubben, scheren, naspoelen met koud water.
Op tijd je mesje vervangen.

Sowieso niet op de droge huid scheren. Ik ga altijd eerst douchen droog het kort af en ga dan pas scheren. Dan scheer je niet op de droge huid. Ik heb zelf nooit echt last van rode bultjes, zelden.

ik had het eerst ook, nu niet meer. gewoon niet tegen de haarrichting in scheren! :’)

Ik dacht overigens dat je juist moet schrubben nadat je hebt geschoren. Daarvoor heeft toch weinig zien >_<

dit ga ik even volgen bij mij gaat het scheren ook nog niet altijd super XD

als je eerst gaat scrubben dan haal je de dode huidcellen weg en dan scheer je de haartjes wat makkelijker weg.
als je gaat scheren en dan scrubben dan raakt het toch meer geïrriteerd lijkt mij omdat je tijdens het scheren toch ook een piep dun laagje huid meeneemt en door het scrubben haal je nog meer weg?

o.t. scheren tijdens het douchen helpt ook, en eerst met de haargroei mee en op het laatste 1x tegen de haargroei in

Juist wel van te voren want dan is je huid goed egaal voor het scheren.

waar waar scrub je dan mee want de huid down under is veel kwetsbaarder dan bijvoorbeeld je armen

Met de haarrichting mee scheren, en na het scheren insmeren met iets wat het wat het invet/zachter maakt. Uiercreme of vaseline ofzo?

wat is uiercreme?’
of is dit een hele domme vraag?:’)

…hoe kan je huid nou egaal zijn voor het scheren? x___x DAn zit er toch HAAR.

Maargoed, ik scrub zelf een dag NA dat ik me heb geschoren, omdat ik het daarvoor onlogisch vind. Je duwt tegen de haren in en wat niet en dat lijkt me juist irriterend en direct erna vind ik ook niet slim omdat je huid dan gevoeliger is voor zeep enz.

dan kunnen je huidcellen dan toch nog wel geëgaliseerd worden zodat het scheer resultaat beter is en dat je je haartjes makkelijker kan scheren?

wanneer je het eerst scheert kan je toch een beetje een gevoelige huid krijgen enzo? na een dag krijg je vaak al iniminiepieni stoppeltjes en als je dan gaat scrubben gaat het juist toch meer irriteren en gaat het toch een beetje open enzo? als snap ik het helemaal niet waarom je je doos zal scrubben :stuck_out_tongue:

In principe is het niet je doos, maar je venusheuvel. Ik kom op absoluut niet met scheerschuim of wat dan ook in de buurt van de echte ‘doos’ xD