Downloaden op Mac

Hey, ik weet niet of dit topic hier goed staat, maar anders kan het verplaatst worden!

Ik ben een groot serie fan en ik download fanatiek. Nu is mijn oude laptop kapot gegaan en heb ik van mijn ouders een MacBook Air gekregen. Heeft iemand ervaring met downloaden op een Mac? Ik wil hem graag zuiver houden eigenlijk, maar ik kan niet zonder series lol…
Is downloaden heel schadelijk voor computers?

ja, best wel er zitten al snel ergens virussen in, ook die je niet merkt of pas op langere termijn. virusscanner zou ik dus wel erop zetten.

Een virus krijgen op een mac is praktisch onmogelijk.
Ik download al zo’n 3 jaar dagelijks allerlei series, software, films etc via torrents en nog nooit wat gehad. Lees gewoon even de comments voor je iets download en dan zit je wel veilig :slightly_smiling_face:

*note; zorg dat je een password op je mac hebt als administrator, daar vraagt hij dan om voor hij iets gaat installeren, zo kan er nooit ongemerkt iets raars geïnstalleerd worden.

^ word hij veel trager? En welke programma’s gebruik jij als ik vragen mag? :stuck_out_tongue:
Mijn oude programma is niet beschikbaar voor Mac

Virusscanner bestaat niet voor de Mac, maar in de 20 jaar dat mijn vader Apple gebruikt, heeft hij nooit ergens last van gehad. Ik download (te) regelmatig iets en het enige waar ik last van heb is dat er vrij weinig bestanden bestaan die je kan openen op de Mac. .Zip bestanden bijvoorbeeld hoef je niet eens te proberen: gaat niet werken.

.zip bestanden kun je gewoon openen met programma’s zoals UnRarX.

Of hij traag wordt ligt eraan hoeveel je download en tegelijk open hebt, je computer kan traag worden door 3 dingen; 1. virus. 2. Geheugen wordt maximaal gebruikt en 3. Je hardeschijf is vol. Nu zullen 1 en 2 niet snel het geval zijn bij mac, tenzij je dus 10 programma’s tegelijk laat draaien.

Ik gebruik zelf Utorrent.

Ik heb er net een virusscanner opgezet, en dan laat ik die programma’s voor de zekerheid gewoon controleren.
Ik denk dat ik gewoon ga downloaden dan. Mijn oude computer wordt wel gemaakt, maar dan verkoop ik die ipv die te houden voor alleen download.

Als ik iets gekeken heb, dan verwijder ik het sowieso. Blijft het dan op je harde schijf staan?

Als ik jou was zou ik Utorrent (gratis) downloaden en je torrents van kickass.to halen. Let daarbij op wat in de comments staat: hieruit kan je 9/10 keer opmaken of je te maken hebt met een real of fake verhaal.

Bedankt voor alle reacties ik ga het gewoon proberen haha.
Ik heb alleen bsplayer ook nodig dus hoop niet dat dat het programma is wat niet lukt.

Waarom heb je bsplayer nodig?
En nee als je het verwijderd en vervolgens je prullenbak leegt is het overal weg.

^ Ik gebruik BSplayer voor mijn ondertiteling , vind het een fijn programma :stuck_out_tongue:

Mehh, denk dat kickass dan toch niet zo veilig is :frowning_face: Mijn virusscanner houdt het tegen…

Waarschijnlijk blokkeert hij standaard alle torrent sites.

^ Hij blokkeert alleen de download, maar ik kan wel op kickass.to Nu vul ik de link van de download gewoon bij Vuze in en dan download hij wel.
Ik ben alleen zo paranoide, dat als een site ff vastloopt of iets ik meteen die programma’s de schuld geef. :cold_sweat: