Down-under wassen

Hee,

Veel meiden die zeggen dat je je vagina niet moet wassen met zeep oid. Nu heb ik ook de reclame gezien van ‘Chilly’. Is dit dan ook slecht?

Groetjes

Je moet je van onder alleen met water wassen. Dat is goed genoeg en al die middelen zijn juist niet goed.

Ik denk dat ze bedoeld niet wassen met zeep…

Maar chilly kan idd de ph balans verstoren, maar volgens mij kan de 1 er wel tegen en de ander niet.

je moet je wel wassen maar niet met zeep wordt altijd gezegd en dat is ook wel waar. je kan je het beste met lauw water wassen.

ik moet wel zeggen dat ik zelf me wel met zeep was maar met een hele milde en maar 1x per dag met zeep de andere keer gewoon met water

Ik kreeg een schimmel van Chilly. En nu gebruik ik Lactacyd. SORRY -not sorry- dat ik dit zeg, maar met alleen water vind ik het niet echt fris.

Door middeltjes te gebruiken kun je de pH-waarden van je vagina verstoren, wat kan zorgen voor schimmels etc.

Wassen met lauwwarm water, en inderdaad, andere middeltjes kunnen de geur wel wegnemen maar dit is slecht voor je pH-waarde. In je vagina hoort die zuurder te zijn om infecties tegen te gaan, met die middeltjes wordt je vagina als het ware minder zuur en heb je sneller kans op schimmels etc.

Sowieso nooit wassen met zeep. En van dat Chilly spul enzo, dat is veel te grondig voor down under. Het haalt namelijk álles weg, alle geurtjes maar ook de goede dingen zeg maar. Beter zoiets alleen af en toe gebruiken, maar als je je elke dag goed wast met water en je bent verder gezond, dan is het eigenlijk niet nodig.

Het klinkt misschien stom maar ik was het altijd met zeep (Sanex) en ik heb nooit ergens last van daar bij de prut :’]

Als je gewoon elke dag goed met water zonder zeep wast is er niks vies aan. Al dat chilly gebeuren is alleen maar heel slecht voor je pH waardes daar, sommige zullen er misschien geen last van hebben, maar je hebt wel sneller last van schimmelinfecties.

Alleen met water.

Ik ook ik was het gewoon met zeep nooit last van gehad

Ik ook hoor. Meestal gebruik ik wel een ph-neutrale zeep, maar ook met andere douchegels heb ik nergens last van. Verschilt natuurlijk wel per persoon.

Ik was het oppervlakkig met zeep (Maar dus gewoon er eens over wrijven zeg maar. :’)) maar het grondigere werk doe ik enkel met water.

Ik deed het altijd met gewoon zeep wat we in huis hadden, totdat ik hoorde dat het slecht was toen ben ik er mee gestopt. Maar ik heb er nooit last van gehad met de gewone zeep.

Dit ja, gewoon met water is voldoende.

Chilly en lactacyd zijn heel slecht voor de Ph-balans van je vagina. Wat vaker wassen van onderen met water is echt genoeg.

Het is waarschijnlijk slecht, maar ik was het gewoon met zeep of douchegel en ik heb nooit ergens last van. Ik vind enkel met water wassen niet fris genoeg.

Die zeep is pH-neutraal voor je huid. Echter is je vagina zuurder dan je huid, dus is die zeep niet pH-neutraal voor je vagina.

OT: Je vagina houdt zichzelf prima schoon en om infecties (en dus ook schimmelinfecties!) tegen te houden is je vagina zuur. Een zeep is juist basisch. Als je je vagina met een zeep wast, wordt die dus minder zuur. Gevolg is dat bacteriën en schimmels meer overlevingskans hebben daar.
Ik deed vroeger ook altijd met zeep, nooit ergens last van gehad. Maar dat kan nog altijd komen natuurlijk, dus ik doe het (op een aantal omstandigheden na) niet meer met zeep.

Oftewel, was het enkel met water! Die producten zijn allemaal net zoals zeep basisch.

Gewoon lekker wassen met water en gezond eten, geen onnodige troep gebruiken.
Van sommige soorten zeep kan het down under ook te droog worden dus dat zou ik zeker niet doen.
(tenzij je natuurlijk een rimpeldoos wilt :grinning_face_with_smiling_eyes:)