down down down

Dit komt waarschijnlijk over als een ongelofelijk zeikonderwerp, maar eigenlijk wil ik dit wel even kwijt.
Ik voel me de laatste paar maanden nogal ‘down’. Gelukkig niet elke dag natuurlijk, maar wel meer dan ik bijvoorbeeld een jaar geleden was.
Vandaag dan toevallig ook.
Het kan aan van alles liggen; gewoon zomaar uit het niets of dat iemand een opmerking plaatst over m’n uiterlijk (wat dan misschien wel als grap is bedoeld) maar daar kan ik dan een hele dag over zitten en ben ik niet te genieten.
Normaal gesproken heb ik nooit last van onzekerheden binnen gesprekken met mensen bijvoorbeeld, maar nu, als ik met mensen praat, die ik bijvoorbeeld niet zo super erg goed ken, zit ik me al helemaal druk te maken dat er geen doodse stiltes vallen en daar kan ik me dan erg onzeker over maken.
Depressie zit zeg maar in de familie van m’n vaders kant en ik wil echt álles behalve depressief worden…
Misschien hebben meer meiden dit gevoel? Ik word er in ieder geval erg moe van!

Dat moest ik gewoon even kwijt :slightly_smiling_face:

Kan het niet aan de puberteit of PMS liggen of zo?

Ik denk dat je er niet te veel bij stil moet staan.

Sorry, geen idee.
Maar door jouw titel heb ik dat liedje in m’n hoofd :grinning_face_with_smiling_eyes:

Als je heel lang down en depressief blijft dan raad ik een psycholoog aan.

Baby are u down down down down down doooown doooown even if the sky is falling down. Ja dankje dat heb ik nu in m’n hoofd haha.

Maar ik herken het wel een beetje, ik ben ook vaker dan vroeger gewoon zonder reden heel verdrietig. En de volgende dag is het dan weer over. Ik denk dat het aan de puberteit ligt, hormonen die veranderen enzo.

Tsja, iedereen heeft wel eens een baaldag.
Je kan niet altijd vrolijk zijn.
Ik heb vandaag ook zo’n dag, ik zit gewoon niet lekker in mijn vel. Moet ongesteld worden eind deze week, verveel me en heb vreetbuien die ik niet wil.
M’n haar zit niet leuk, het weer is kudt al de hele vakantie, kortom, ik heb behoefte aan warmte en zon.
Om de tijd op te vullen ga ik winkelen, rust ik lekker uit en neem tijd voor mezelf.
Jij twijfelt te veel aan dingen, it’s all in the head!
Stop ermee, ga leuke dingen doen en geniet van 't leven.
Dan is één baaldag zoals vandaag nog wel te overzien.

Nouja weetje, ik ben 17;p De puberteit begon bij mij al op mn 12e en eindigde voor mijn gevoel eind 15. Want daarna heb ik deze buien niet meer gehad en nu weer wel.

Haha oke dan weet ik het niet :stuck_out_tongue:. Misschien een keer aan iemand vragen die er verstand van heeft een psycholoog ofzo. Succes ermee!

emo???

DOWN DOWN DOWN DOWN DOHOWN DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWN DOOOOOOOOOOOOOOOOOOWN EVEN IF THE SKY IS FALLING DOWN

Ha Ha Ha.
Wat ben je toch grappig. -__-

Lol doe normaal jij bent hier degene die zo jong al een vriend op een datingsite wil zoeken XD

dit

was een grapje
lama

Grappen horen grappig te zijn.

Lastig. Probeer leuke dingen te doen als je je down voelt, afleiding te zoeken. Als het echt een tijdje aanhoudt kun je misschien hulp zoeken? Een vertrouwenspersoon of misschien een (eerstelijns)pscyholoog. Sterkte!

Ben je pas van anticonceptiepil veranderd/ermee begonnen? daar kan t ook aan liggen! Had een vriendin van mij, die pil paste niet bij haar en daardoor werd ze echt ehh ja down dus :stuck_out_tongue:, maar nu heeft ze een ander en het is weg!