Douchen

Sinds kort volg ik de blogilates kalender, dus sport ik 6 dagen per week. Maar nu vroeg ik me af, voor degene die ook dagen achter elkaar sporten hoe jullie dat doen met douchen? Aangezien elke dag douchen niet echt goed is voor je haar, je veel meer water verbruikt etc.
Hoe lossen jullie dit probleem op?

Gewoon douchen, maar niet elke keer je haar wassen want dat is slecht idd.

Voor het water gebruik: niet te lang douchen. Maar kan je daar waar je sport niet douchen?

Badmuts

Ik sport niet maar ik douche wel elke dag. Ik bind mijn haren op en douche dan een paar minuutjes. Als je nek of je haarlijn bv een beetje zweterig is geworden, kun je altijd die nog even apart met wat water natmaken en dan voorzichtig drogen.

Ik heb hetzelfde ‘probleem’, maar ik kan niet níet douchen na het sporten want dat is vies. Dus vaak stap ik voor een paar minuten onder de douche zonder mijn haren te wassen

Ik spoel mezelf alleen even een minuutje af. Mijn haar heb ik dan in een knot op mijn hoofd zodat het niet nat word.

Badmuts op en even snel douchen en je vooral concentreren op je zweetplekken. En niet te hard schrobben of veel zeep gebruiken. Dat zou ik doen in ieder geval. Al ben ik geen expert maar dat doe ik vaak na het sporten.

Douchen met een badmuts of haren in een knot.

Haar in een knot en 1 minuutje afspoelen, gaat prima

Ik douche zelfs af en toe twee keer per dag, i.v.m. krachttraining en lacrosse training → Inderdaad niet je haar wassen, niet altijd douchegel gebruiken & na 3 minuutjes ben je natuurlijk ook schoon.

Sport niet, maar douche wel elke dag. Vaak gewoon 3-5 minuutjes. Alleen maar even met wat douchegel inzepen en afspoelen. M’n haar was ik maar 2/3 in de week, dus dat doe ik in een knotje vaak.

Ik sport 3x in de week en douche dan sws die dag omdat mn haar vies wordt en ik me vies voel van zweet. Soms als ik 2 dagen achter elkaar douche dan was ik het idd alleen met water maar als ik niet sport was ik mn haar ook om de dag.
Maar als ik jou was zou ik gewoon doen wat je fijn vindt, en als je het niet fijn vindt om elke dag je haar te wassen met shampoo kan je het dus om de dag doen en dat je de andere dag gewoon kort doucht en je haar alleen met water wast.