douchen met BFF fout?

Hoi meiden!
ik weet dat dit een super rare vraag is enzo… maar ik heb tog even jullie hulp nodig! Ik en mijn bff zijn 2handen op 1buik en we kunnen niet zonder elkaar! we gaan daarom ook vaak met elkaar logeren en meestal ik bij haar. ze heeft zo een infraroodkabine ( een kleine sauna) waar we samen telkens ingaan, echt super! maar daarna zijn we natuurlijk bezweet en dan gaan we douchen. vroeger gingen we dan samen in de douche enzo… maar nu zijn we al 13 jaar en het verschil is dat ik al schaamhaar en borsten heb(en mijn maandstonden) en zei totaal niks! en ik schaam me zo een beetje en ik weet ook niet of het verkeert is om met een vriendin in de douche te gaan… ik zou graag willen weten van jullie of jullie het verkeert vinden om samen te douchen en wat jullie ervan vinden, alvast bedankt!!! xxx

Ik vind dat je perfect samen kunt douchen. Zolang je maar geen ‘verkeerde’ gevoelens hebt, is er toch geen probleem

Ik denk persoonlijk dat 13 een mooie leeftijd is om apart te gaan douchen.
Ik ging vroeger ook wel met vriendinnen in bad enzo maarja toen was ik 8.

Persoonlijk zou ik het echt helemaal niks vinden maar als jij het wilt moet je het zelf weten. Maar ik merk nogal op dat je zelf liever niet emer wilt, dus dan moet je het niet doen vind ik!

ik zou he raar vinden om met mijn beste vriendin te douchen. maar dat ligt ook een beetje aan hoe preuts je bent. kan je niet je bikini meenemen en dan aandoen en zeggen dat je dat gewoon fijner vindt omdat je lijf verandert.

Ikzelf zou het nooit doen, maar als jij het leuk vindt, is het goed. Zodra je je er niet fijn bij voelt, moet je stoppen.

Als jij en je vriendin dat geen probleem vinden is er ook niets fout aan, maar als jij het zelf toch niet fijn vindt, of je vriendin niet omdat ze zich ‘‘kleiner’’ gaat voelen, zou ik het niet meer doen.

Als jullie er zelf maar geen probleem mee hebben zie ik het probleem niet.

het ligt aan je eigen standaarden. Denk maar zo, in een sportclub douchen ze met z’n meerdere bij elkaar. Ik heb persoonlijk altijd moeite met naaktheid bij iemand, maar dat is gewoon hoe ik ben :slightly_smiling_face:

nee, we zijn gewoon vriendinnen, voor de rest niets hoor :wink:

Ik was op vakantie met een vriendin en we douchte samen in bikini, we zijn 16 maar vinden dat gewoon leuk en gezellig. Maar ieder zijn eigen mening, ken genoeg die dit een raar idee vinden, of er meteen het woordje ‘lesbisch’ aan hangen. Het gaat er vooal om hoe jij het vindt om dat te doen.

Toen ik nog op de basisschool zat, douchte ik nog samen met mijn beste vriendin ja.
Maar vind 13 eigenlijk wel te oud. Niet dat je je voor elkaar moet schamen.
Ik kleed me nog steeds wel om bij mijn vriendinnen, maar douchen vind ik wel een beetje apart. Is dat ook niet veel te krap?

Ik denk niet dat er iets mis mee is als je jezelf er fijn bij voelt enniet ongemakkelijk moet je dat gewoon doen. Ik doe dit ook nog steeds met mijn beste vriendinnen.

Het hangt er gewoon heel erg vanaf wat je voor een vriendschap hebt met die vriendin. Ik douche en ga in bad met al mijn goede vriendinnen, maar dat komt ook omdat ik met hun die soort relatie heb, waar we gewoon allemaal geen schaamte meer hebben in elkaars buurt. Maar ik snap wel dat je het wat ongemakkelijk vindt zo nu je 13 bent en jouw lichaam wél verandert, maar het is niet dat het haar iets uitmaakt dat haar vriendin wel of niet borsten heeft. Je moet gewoon doen waar je je zelf het fijnst bij voelt.

Dan denk ik dat het geen kwaad kan. Tenzij je je natuurlijk onzeker gaat voelen of het gewoon echt liever niet hebt.

Er is niets verkeerds aan samen met een vriendin douchen, vooral niet als jullie je op jullie gemak voelen. Maar je zegt dat je je al een beetje schaamt en erover twijfelt. Dit zegt al dat het misschien beter is als jullie niet meer samen douchen.

als je je er niet fijn bij voelt moet je er gewoon mee stoppen

ik schaam me ijgelijk niet echt voor haar omdat ze mijn bff is maar ik wist niet of het wel kan omdat sommige dat misschien vies vinden maar aan jullie reacties te zien is er niks ergs aan dus… ::slightly_smiling_face:

bedankt allemaal!!! ik denk dat ik gewoon zonder onzekerheid met haar kan douchen!!