Douchen/duizelig.

Oke, ik weet niet of er iemand is die er nog meer last van heeft, maar altijd wanneer ik 's ochtends douche, en dan heb ik me afgedroogd, dan begin ik duizelig te worden en me hart gaat als een gek tekeer. vaak heb ik het dan ook echt super heet, en als ik dan kleren zou aantrekken zou ik stikken van de warmte. ik zit meestal 3kwartier of een uur op de grond te wachten tot het voorbij is. voor mijn gevoel als ik zou lopen na het douchen heb ik het idee dat ik zal instorten. op internet valt er niks over te vinden, &in real ken ik niemand het probleem. het is dus ook altijd alleen maar 's ochtends. verder gebeurt er niks raars met me lichaam geloof ik. ja ik heb altijd hele rooie voeten als ik uit de douche stap maar dat hebben wel meer geloof ik. naja, herkent iemand het probleem? of weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn? ik vind het nogal vervelden namelijk…

Ik zou gewoon even een afspraak met de dokter maken, die kan je beter helpen dan ons denk ik!

kouder douchen, je hebt gewoon een opvlieger!
ik heb hetb ook wel is hoor

Xx

Ik heb dat altijd als ik ´s ochtends douche voordat ik ontbijt… Ik word dan helemaal draaierig en misselijk en moet dan wat eten anders val ik neer. Probeer eens te ontbijten voordat je doucht anders (:

Droog je je haar misschien af met je hoofd naar beneden? (gebukt zegmaar) misschien doe je dat te snel ofzo en wanneer je weer rechtop komt te staan zou je ook duizelig kunnen worden?
Ik zou het verder niet weten, maar wanneer dit langer aanhoudt, zou je toch evne naar de huisarts kunnen gaan…

@dontstopmoving dat doe ik al, zonder eerst gegeten te hebben krijg je mij namelijk de douche niet in…

Eet je wel voordat je doucht?

Owja en dan denk ik dat je gewoon een bijna koude douche moet nemen.

Meschien douche je te warm?

Ik zou eerst eens proberen om de douche iets kouder te zetten en anders zou ik naar de dokter gaan.

ik heb dat ook, maar niet alleen sochtends. gewoon altijd na het douchen, als ik eronder vandaan kom moet ik echt ff gaan zitten want mn hard gaat echt 3x zo hard xd en wordt helemaal duizelig enzo. bij mij helpt het niet als ik van tevoren eet of wat kouder douche… dus zie dit maar even als upje. [aa]

Dat ken ik! vroeger had ik het heel vaak in bad, nu wil ik er ook nooit meer in omdat ik als ik er uit stap dat altijddd heb. Nu soms ook nog onder de douche trouwens.

bij mij helpt eten dus ook niet van tevoren. laatste tijd douche ik al IETS kouder door verbranding, maar dat heeft mij nu toe niet geholpen. ja of ik moet helemaal koud douchen… misschien dat dat helpt…

Het zou ook wel eens aan je bloeddruk kunnen liggen. Als je langer in dezelfde houding staat, daalt je bloeddruk een beetje, door het douchen daalt ook je bloeddruk, door de warmte. Je hersenen krijgen dan te weinig bloed, en daardoor word je duizelig. Ik weet niet zeker of het precies zo was, maar zoiets was het wel. Volgens mij hebben sowieso best veel mensen dit als ze gedoucht hebben.

hier heb ik ook last van ik heb het dan benauwd dus zorg voor goede ventilatie

ik word ook snel duizelig als ik heb gedoucht en het heel warm is in de badkamer door het warme water.
allemaal damp enz. maar als je dat hebt moet je even de deur open zetten of een raampje open doen zodat er frisse lucht binnenkomt.
misschien komt het hier door.
en bovengenoemde tips zijn ook wel goed volgens mij.
als niks helpt even lang de dokter.

Sinds ik met een raampje open douche/in bad ga, heb ik het niet meer. Ik ben een keer flauwgevallen toen ik opstond uit bad. Dat is pijnlijk :bored:

Ik heb dat ook als ik in bad ben geweest, maar ik zit niet te wachten… Alles wordt gewoon donker voor mijn ogen dus ik loop n beetje te tasten waar ik heen moet :’) En dan ga ik een halfuur op de bank zitten afkoelen, want het is gewoon omdat mijn water van het bad altijd veel te heet staat!

Dus gewoon, minder heet douchen, als je klaar bent badkamerdeur open, en zorgen dat je wat te drinken hebt…

heb ik ook als ik niet eet van te voren, je moet sowieso ontbijten voordat je onder de douche springt aangezien je bloedsuikerspiegel dan nog niet op gang is en dan is je bloeddruk ook van slag.

ik heb trouwens wel dat ik na 5 minuten douchen last krijg van m’n darmen, weet iemand wat dit is?